Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of social education --- Higher education --- Flanders --- 430.8 --- Hoger onderwijs-studiekeuze --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen
Choose an application
Dit boek helpt jongeren (13-14 jaar) bij de keuze van een studierichting. Aan de hand van veel vragen, opdrachten en oefeningen denken ze na over hun mogelijkheden, interesses en persoonlijkheidskenmerken (zelfconceptverheldering) en verkennen ze verschillende studierichtingen en beroepen (horizonverruiming). Hoewel het boek uitgaat van het Nederlandse onderwijssysteem, dat heel helder wordt toegelicht, kan het ook inspiratie bieden voor studiekeuzebegeleiders in Vlaanderen. In de bijlage staan korte omschrijvingen van wat bepaalde vakken inhouden. Leerlingen kunnen die gebruiken om te kijken of een vak ze aanspreekt, of dat het bij een bepaald beroep zou kunnen horen.
430.8 --- studiekeuze --- Zelfkennis --- Interessegebied --- Profiel --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- Netherlands
Choose an application
Maak van je loopbaan je droombaan! Als je mocht optreden in het circus, welke act zou je dan willen doen? Welk spreekwoord of gezegde is jou op het lijf geschreven? Welk werk lijkt je zo leuk dat je het een week onbetaald zou willen doen? Via "Spelen met talenten" ga je op een originele en speelse manier aan de slag met wat je kunt en wat je wilt. In het eerste deel van het spel staat inzicht in je talenten en dromen centraal. In het tweede gedeelte ligt het accent op het formuleren van actiepunten. Met "Spelen met talenten" krijg je glashelder te zien waar je wensen en sterke kanten liggen en vooral hoe je daarmee concreet aan de slag kunt
Adult education. Lifelong learning --- Personnel management --- 430.8 --- beroepskeuze --- spelen --- studiekeuze --- talenten --- Loopbaan --- S20110503.jpg --- loopbaanplanning --- personeelsbeleid --- werklozenwerking --- Beroeps- en Studievoorlichting --- 331.1 --- 658.3 --- 331.66 --- Games --- Spelen --- Talentontwikkeling --- Loopbaanontwikkeling --- Talenten --- Bedrijfspsychologie --- Coaching --- Spel --- Talent
Choose an application
Doelgroep zijn voor jongeren van 14 tot 20 jaar. 'Blik op jong talent' helpt hen bij het maken van een goede studie- en beroepskeuze. Het laat ze nadenken over vragen als: In de zomer wil ik vakantiewerk gaan doen. Welk baantje zou het beste bij mij passen? Waarom? of Teken de plattegrond van je kamer en vertel je medespelers hoe jij je kamer hebt ingericht. - Bespreek met je medespelers wat de inrichting van jouw kamer over jou zegt.Wat levert het spel op?Met de prikkelende vragen uit dit spel ontdekken de spelers op een leuke en laagdrempelige manier waar ze aanleg voor hebben en hoe ze hun toekomst willen vormgeven. Ze kunnen moeiteloos hun talenten, wensen en sterke kanten onder woorden brengen. Als jongerencoach, mentor of ouder heb je met 'Blik op jong talent' een aansprekend instrument in handen waarmee je jongeren effectief kunt begeleiden in hun zoekproces
430.8 --- beroepskeuze --- #PBIB:+105.41 --- spelen --- studiekeuze --- talenten --- Beroeps- en Studievoorlichting --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Algemeen --- Games --- Spelen --- Talentontwikkeling --- Talenten --- Studiekeuze --- Beroepskeuze --- Toekomst --- Jeugd --- Spel --- Talent --- Bewegingsonderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- Jongere
Choose an application
Schoolloopbaanbegeleiding is een continu begeleidingsproces in de hele basisschool. Daartoe zijn een aantal essentiële randvoorwaarden nodig rond keuzerijpheid, zelfbeeld, informatie over onderwijs enz. Sommige aspecten moeten aandacht krijgen vanaf de kleuterschool. Maar een cruciale fase is de derde graad, vooral het zesde leerjaar. De school moet de leerlingen en hun ouders helpen om, met kennis van zaken en op basis van realistische verwachtingen, een bewuste keuze te maken. Hoe pakt de school deze opdracht het beste aan, samen met de ouders en het CLB-Centrum voor leerlingenbegeleiding? Dit boek biedt een handreiking.
#PBIB:+105.43 --- #KVHB:Schoolloopbaan --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Studie- en beroepsorientering --- aansluiting lager onderwijs-secundair onderwijs --- secundair onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- 480.1 --- 474.23 --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolloopbaan --- Studiekeuze --- aansluiting basisonderwijs : s.o. (ler) --- 430.8 --- 450.6 --- Overgangsproblematiek basisonderwijs-secundair onderwijs --- leerlingbegeleiding --- studiekeuze: secundair onderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Studiekeuze --- aansluiting lager onderwijs-secundair onderwijs, overgangsproblematiek --- Didactische principes
Choose an application
In dit boek wordt voor ouders de werking en de structuur van de Centra voor Leerlingenbegeleiding overzichtelijk uitgelegd. Er werd naar gestreefd om dit boek net-neutraal te schrijven. Ouders met kinderen uit alle onderwijsnetten vinden hier informatie. Waar nuttig en nodig werden de verschillen tussen de onderwijsnetten aangegevn en besproken (vooral m.b.t. beheersstructuren en de medezeggingschap). (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Psychologische pedagogiek. --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Flanders --- schoolmaatschappelijk werk --- CLB --- #PBIB:+107.10 --- Communicatie --- C6 --- Centrale voor Studie-en Beroepsoriëntering / Centre Libre d'Orientation Scolaire et Professionelle (1938-1956) --- Vlaamse confederatie van ouders en ouderverenigingen --- onderwijs --- ouders --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- Centrum voor leerlingenbegeleiding --- 430.8 --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- CLB-centra --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding --- Opvoeden --- Ouders --- leerlingenbegeleiding --- pedagogiek --- studiebegeleiding --- Opvoeding --- 450.7 --- clb leerlingenbegeleiding (ler) --- Centra voor Leerlingenbegeleiding --- 371.21 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Beroeps- en Studievoorlichting --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen --- Pedagogiek --- Buitengewoon onderwijs --- Kinderen --- Leerproblemen --- Schoolloopbaan --- Gezondheidszorg --- Participatie --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gesprek --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- schoolpsychologie --- opvoeden
Choose an application
Caleidoscoop is vooral gericht op leerlingenbegeleiding en geeft informatie over leer- en andere problemen.
leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Flanders --- Périodiques --- Tijdschriften --- 450.4 --- Basisonderwijs --- 25 <05> --- C6 --- onderwijs --- 05 --- 720 Onderwijs --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- CLB --- tijdschriften lerarenopleiding --- 430.8 --- Beroepsoriëntering --- CLB-centra --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Opvoeding --- PMS-centra --- Tijdschriften SAW --- studiebegeleiding --- tijdschrift --- Buitengewoon onderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Pedagogiek --- Secundair onderwijs --- $a36 --- Leerlingenbegeleiding --- PMS --- onderwijspsychologie --- schoolmaatschappelijk werk --- studiebebeleiding --- Onderwijskunde --- Pastoraaltheologie--Tijdschriften --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- periodieken - tijdschriften --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Onderwijskunde) --- tijdschriften --- tijdschriften. --- Tijdschriften. --- Vlaanderen --- E-journals --- Primary education --- Secondary education --- Periodicals --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
Veel leerlingen beginnen "zo hoog mogelijk" (doorgaans vertaald als "in het ASO"). Dat geeft immers "de beste" of "de meeste" mogelijkheden voor de toekomst. En bovendien: "ze kunnen nog altijd zakken als het niet goed gaat", en zo "zakken leerlingen af" naar "minder moeilijke richtingen". Leerlingen komen daardoor in een waterval terecht. Gewoonlijk gaat die waterval van ASO over TSO (soms KSO) naar BSO en verderop "zelfs" naar deeltijds onderwijs. Maar ook binnen die onderwijsvormen zijn er "hogere" en "lagere" richtingen en opties. Het is in de maatschappij trouwens niet anders: hoger gewaardeerde en lager gewaardeerde beroepen en functies. Twee watervallen als spiegels van elkaar.
Leerlingbegeleiding. --- Onderwijsmanagement. --- Pedagogie. --- Schoolleiding. --- Schoolloopbaan. --- Zorgverbreding. --- School management --- schoolbeleid --- schoolloopbaan --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijsorganisatie --- #A0201A --- 742 Scholieren en studenten --- 37.015.31 --- 371.2 --- 430.8 --- 454.23 --- CLB-centra --- Differentiatie --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Relatie leraar-leerling --- Studiekeuze --- 450.5 --- pedagogiek (gez) --- Schoolloopbaan --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 484.2 --- leerlingbegeleiding --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen --- Didactische principes --- Gelijke onderwijskansen --- Effectieve scholen --- CLB --- Remediëring --- Middenstand --- Technisch secundair onderwijs --- Technologische opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Mobiliteit --- Sociale problematiek --- Onderwijs --- Leerlingen --- Resultaten --- Voortijdige schoolverlaters --- Effectieve school --- Opvoeding --- Leerling --- Resultaat --- Vroegtijdige schoolverlater --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Emigratie --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|