Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Naar goede wiskundedidactiek is al veel onderzoek gedaan, maar in al die jaren dat docent Craig Barton voor de klas stond heeft hij zich daar – tot zijn grote schaamte – nooit echt in verdiept. Toen hij dat wel ging doen ging er een goudmijn voor hem open, en vond antwoorden op de vragen waar iedere wiskundeleraar wel mee worstelt. Hoe voorkom je wiskundefobie? Hoe bereid je leerlingen het beste voor op het examen? Hoe zet je formatieve evaluatie goed in? Wat is het geschikte moment om een realistische context te introduceren? Wat is de beste manier om iets uit te leggen? Hoe motiveer ik leerlingen voor mijn vak? En hoe zorg ik dat ze de stof beter gaan onthouden? In dit boek vertelt Barton hoe hij zijn leven heeft gebeterd en al deze wetenschappelijke inzichten in zijn lessen toepast. Daarbij maakt hij gebruik van vele praktische en herkenbare voorbeelden. Verplichte kost dus voor iedereen die zijn of haar wiskunde-onderwijs wil verbeteren, ongeacht zijn of haar favoriete getal.
Didactics of mathematics --- Mathematics --- wiskunde --- didactische werkvormen --- didactiek --- wiskunde ; secundair onderwijs ; didactiek --- Wiskunde --- Didactiek --- 51:37 --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen)
Choose an application
Algebra --- Study and teaching. --- Mathematics --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- 485.3 --- getallenleer --- rekenen --- s.o.wiskunde : didactiek (ler) --- algebra --- wiskunde --- 456.34 --- Rekenen --- lerarenopleiding: wiskunde --- wiskunde: didactiek secundair onderwijs --- 475.4 --- Lerarenopleidingen --- Academic collection --- #PBIB:2001.2 --- #PBIB:gift 2001 --- 51:37 --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Study and teaching --- Wiskunde --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Didactiek --- Leraar --- Directie
Choose an application
In dit boek bespreken de auteurs de soorten reken-stoornissen die kinderen kunnen hebben en hoe deze rekenproblemen kunnen worden onderzocht. Kinderen met dyscalculie hebben vaak een flinke weerzin tegen rekenen. Het is belangrijk dat het rekenen voor hen weer leuk wordt. Er worden veel tips en adviezen gegeven, en rekenmaterialen genoemd die goed inzetbaar zijn. In Kinderen met dyscalculie bespreken de auteurs de soorten rekenstoornissen die kinderen kunnen hebben en hoe deze rekenproblemen kunnen worden aangepakt. Kinderen met dyscalculie hebben vaak een flinke weerzin tegen rekenen. Het is dan ook belangrijk dat het rekenen voor hen weer leuk wordt. (Bron: covertekst)
51:37 --- dyscalculie --- rekenstoornissen --- 464.2 --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Kinderen met rekenproblemen --- Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- Paediatrics --- #KVHB:Rekenstoornissen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Secundair onderwijs --- Wiskunde --- 464 --- Basisonderwijs --- Dyscalculie --- Kinderen --- Kinderen met leermoeilijkheden ; basisonderwijs --- 083294.jpg --- Rekenstoornissen ; kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Rekenproblemen --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Rekenstoornissen --- Rekenen --- Logopedie --- Rekenprobleem --- Rekenstoornis
Choose an application
Dit boek gaat over de rol die de wiskunde speelt in de manier waarop de mens kennis opbouwt over deze wereld. Vanuit de recente westerse wetenschapsantropologie (Bruno Latour) en fenomenologische wetenschapskritiek (Rudolf Boehm) wordt de zoektocht aangevat naar de politieke momenten van de wiskunde. Centrale concepten uit de wiskunde als deductie, bewijs en revolutie komen aan bod, evenals de evolutie en differentiatie van wiskunde bij Thales van Milete, Pythagoras, Plato en Aristoteles. De rol van wiskunde culmineert bij Descartes in een autoritaire epistemologie. Bij Husserl wordt de basis gelegd voor een democratische epistemologie die plaats biedt voor een waarhedenpluralisme. Het boek besteedt ook aandacht aan een actuele wiskundepraktijk, namelijk het wiskundeonderwijs. Het empirisch onderzoek toont de plaats van de filosofie van de wiskunde binnen het Vlaams secundair wiskundeonderwijs. Vanuit het onderzoeksprogramma van de etnowiskunde krijgt het abstract politieke aspect van wiskunde hier een heel concrete invulling. (Bron: covertekst)
Politics --- Mathematics --- Wiskunde en maatschappij --- Wiskunde --- geschiedenis --- filosofie --- secundair onderwijs --- 51 --- 130.1 --- Filosofie ; over wiskunde --- Wiskunde ; onderwijs --- 51:37 --- 510.21 --- 168.51 --- 093135.jpg --- Filosofie ; Algemene begrippen en wetten --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- General philosophical considerations. Critical aspects. Logical antinomies --- Formele wetenschappen --- Wiskunde en maatschappij. --- geschiedenis. --- filosofie. --- secundair onderwijs. --- 168.51 Formele wetenschappen --- 510.21 General philosophical considerations. Critical aspects. Logical antinomies --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Geschiedenis. --- Filosofie. --- Secundair onderwijs. --- Philosophy --- History --- Methodology --- Didactics of mathematics --- maatschappijwetenschappen --- SO (secundair onderwijs) --- analytische filosofie
Choose an application
Dyslexie en Dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen A.J.J.M. Ruijssenaars en P. Ghesquière (red.) Recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak In het onderwijs leven veel vragen omtrent de onderkenning en aanpak van hardnekkige problemen in het leren lezen, spellen en rekenen. Zowel in theorie en onderzoek als in de uitwerking van de klinische praktijk ontstaat meer en meer consensus over de noodzaak van een taakgerichte aanpak. Kinderen met dyslexie en/of dyscalculie vragen van meet af aan om een verantwoorde diagnostiek en een zeer bewuste opbouw van het leerproces.In deze bundel gaan Nederlandse en Vlaamse auteurs in op actuele thema's, discussies en recente ontwikkelingen, zoals diagnostiek van dyslexie en het opstellen van een dyslexieverklaring (Henneman & Kleijnen; Van den Broeck), effectieve remediëring en behandeling van leesproblemen (Verhoeven; Vonk & Bakker), de impact van leerstoornissen op latere leeftijd (Ruijssenaars & Ghesquière), metacognitie en leerproblemen (Minnaert), jonge kinderen en rekenproblemen (Van Luit), rekenstrategieën van sterke en zwakke leerlingen (Torbeyns, Verschaffel & Ghesquière) en de behandeling van rekenproblemen (Van Lieshout).
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie --- Neuropathology --- leerproblemen --- Dyslexie --- Dyscalculie ; kinderen --- 376 --- 51:37 --- #PBIB:2002.4 --- #PBIB:gift 2002 --- Academic collection --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- dyscalculie --- logopedie --- 464 --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- wiskunde --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Kinderen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenstoornissen --- Rekenen/rekenproblemen (dyscalculie) --- 376.5 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Leesmoeilijkheden --- Leesstoornissen --- Onderwijs --- Leerstoornissen; kinderen --- Rekenproblemen; kinderen --- 030285.jpg --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- remediërend onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Zorgverbreding --- Diagnose --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Volwassenen --- Reflectie --- Rekenproblemen --- Rekenvaardigheden --- Aanvankelijk rekenen --- Tafels van vermenigvuldiging --- Remediërend onderwijs --- Kleuters --- Wiskundige initiatie --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Kind --- Volwassene --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Rekenprobleem --- Rekenvaardigheid --- Kleuter --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|