Listing 1 - 10 of 70 << page
of 7
>>
Sort by

Multi
Marketing en accountability
Author:
ISBN: 9789039526668 9789039529041 Year: 2013 Publisher: Den Haag Sdu Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie ? Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft ? Hoe verklaart de marketeer achteraf waarom de resultaten tegenvallen of juist meevallen ? Zijn deze resultaten toe te wijzen aan zijn marketingkeuzes of zijn er andere verklaringen te vinden ? Marketeers lopen steeds vaker tegen deze vragen aan. We spreken dan over accountability in de marketingfunctie. De vraag is: hoe maak je de marketingfunctie accountable ? Marketing en accountability gaat hier dieper op in. De aandacht gaat uit naar het vooraf expliciet en transparant onderbouwen van marketingbeslissingen. Na de uitvoering wordt onderzocht of de marketingactiviteiten daadwerkelijk hebben geleid tot het vooraf gewenste resultaat en waarom dat wel of niet zo is. Deze uitkomsten worden dan weer gebruikt voor een volgende planningsronde, waarmee de zogenoemde 'PDCA-cirkel' wordt rondgemaakt. Marketing en accountability richt zich voornamelijk op hbo-studenten, met voorkennis van marketing, die oplossingen voor hun marketingproblemen explicieter en transparanter moeten onderbouwen. Deze tweede druk is geheel herzien en reikt een praktijkgerichte werkwijze aan om accountability in de marketing functie te realiseren door het volgen van een logische en consistente denklijn, gecombineerd met verschillende modellen. Zo worden lezers uitgedaagd hun inzicht te scherpen en keuzes te maken voor de eigen organisatie. Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl


Book
Wat levert IC nu eigenlijk op ? : keuzen onderbouwen, rendement aantonen en accountable zijn in interne communicatie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789491560804 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie het vakgenoten op de man af vraagt krijgt steevast hetzelfde antwoord. De meesten denken dat de bijdrage van interne communicatie aan de organisatiedoelen wel is te bewijzen, ze vinden het alleen heel erg moeilijk. Daar komt het slechte nieuws bij dat de directe relatie tussen communicatie en de prestatie van een organisatie wetenschappelijk niet is aangetoond.Dit boekje laat je zien dat je niet bij de pakken hoeft neer te zitten. Het neemt je mee in het voor ons vakgebied belangrijke item van accountability. Hoe kun je de keuzen voor interne communicatie onderbouwen, de bijdrage ervan aan de organisatiedoelen bewijzen en daar vervolgens verantwoording over afleggen ? Dat hoeft namelijk niet ingewikkeld te zijn. Zelfs niet als je werken met cijfers lastig vindt.In een paar eenvoudige stappen kun je verantwoording geven en verantwoordelijkheid nemen en het rendement van interne communicatie inzichtelijk maken. Soms door zelf te meten, soms door het slim combineren van gegevens die de organisatie toch al meet.In dit boekje reiken de auteurs je praktische handvatten en onderzoeksvormen aan waarmee je direct zelf aan de slag. Hun credo is: meten is weten, gissen is missen. En: heb een visie op je vak, ga aan de slag, toon lef en doe meer met ongeveer!Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Het formatiebudgetsysteem en personeelsbeleid
Authors: --- ---
ISBN: 9072015967 Year: 1992 Publisher: Amsterdam Universiteit van Amsterdam. Stichting centrum voor onderwijsonderzoek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Meten en scoren : vergroot je impact als communicatieprofesional
Authors: ---
ISBN: 9789462200999 Year: 2014 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zie je het voor je ? Met de inzichten waarmee jij als communicatieprofessional de organisatie confronteert, geef jij je eigen rol opnieuw vorm. Je voegt direct waarde toe aan de business en zit daarom aan tafel bij de beslissers. Je bent bovendien meer dan ooit betrokken bij strategische besluitvorming. Gewoon, omdat ze jou nodig hebben!Dit boek helpt je om de broodnodige verandering te brengen. Stap voor stap nemen we je mee. Waarom zijn communicatiemetingen belangrijk en wat kun je ermee ? Wat voor soorten metingen zijn er ? En hoe gebruik je die ? En vooral: wanneer en hoe breng je de meetresultaten effectief in ? Door integratie van metingen in de dagelijkse praktijk van de communicatieadviseur lukt het om de organisatie effectief in contact te brengen met haar stakeholders, en daarmee het alignment te vergroten. En zo vergroot jij als communicatieprofessional tegelijkertijd je impact in de organisatie!Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Who is accountable ? : sales, marketing en communicatie op één lijn
Authors: ---
ISBN: 9789462763036 Year: 2019 Publisher: Deventer Management impact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en communicatie op één lijn brengt. De auteurs hebben met de SAMACO-journey en het SAMACO-model deze leemte gevuld. SAMACO staat voor: sales, marketing en communicatie. De journey laat zien hoe je in enkele stappen komt tot optimale samenwerking en accountability tussen de disciplines. Het model is toepasbaar op elk type organisatie.Dit boek is een echt doeboek. De theorie wordt continu toegepast op de praktijk van nu met voorbeelden, cases en interviews met professionals die werken voor diverse gerenommeerde (A-)merken. Op www.whoisaccountable.nl zijn talloze templates online beschikbaar, zodat je zelf met de opgedane kennis aan de slag kan.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Hoger onderwijs : autonomie en kwaliteit.
ISBN: 901205088X Year: 1986 Publisher: 's-Gravenhage Tweede Kamer der Staten-Generaal

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Accountability in communicatie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789013091991 Year: 2011 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit memo is bedoeld als handreiking voor communicatieprofessionals die met accountability van communicatie aan de slag willen gaan in hun organisatie. Accountability is niet nieuw. De inzichten op het gebied van accountability van communicatie hebben zich echter wel ontwikkeld in de afgelopen jaren. Er is meer aandacht voor de context van de organisatie en ook de wetenschappelijke inzichten op het gebied van accountability van communicatie dragen meer en meer bij aan de discussie over en de toepassing van accountability in de praktijk. Vanuit deze achtergrond wordt in dit memo een overzicht gegeven van een aantal inzichten, methoden en praktische toepassingen


Book
Zijn er grenzen aan de strafrechtelijke aansprakelijkheid?
Author:
ISBN: 9038701047 Year: 1993 Publisher: Arnhem Gouda Quint


Book
Reclame : geloofshandeling of verkoopsinstrument?
Author:
ISBN: 9075270011 Year: 1994 Publisher: Amsterdam Genootschap voor reclame

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

75270-01-1


Book
Reflectieve communicatie Scrum : zó ben je accountable
Author:
ISBN: 9789491560484 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Prof. dr. Betteke van Ruler is één van de vooraanstaande wetenschappers in corporate communicatie en communicatiemanagement. Zij ontving onlangs een hoge koninklijke onderscheiding voor de manier waarop zij de brug weet te slaan tussen theorie en praktijk.In dit beknopte boekje biedt zij een alternatieve methode om communicatie te plannen, één waarin flexibiliteit wordt omarmd en geformaliseerd. Dynamiek en verandering zijn geen obstakels meer maar gewoon onderdelen van de methode.Scrum wordt in veel gebieden gebruikt maar nog nauwelijks in het communicatievak. De verwachting is dat dit snel gaat veranderen. Er wordt inmiddels mee geëxperimenteerd en de gebruikers zijn erg enthousiast.Bron : http://www.managementboek.nl

Listing 1 - 10 of 70 << page
of 7
>>
Sort by