Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
geriatrie --- verpleeghuis --- Geriatrics --- artsen --- Netherlands --- gerontologie --- Nursing home care --- Institutional care --- Long-term care of the sick
Choose an application
Voor veel mensen met dementie is eten en drinken moeilijk. Goede zorg bij eten en drinken is essentieel om mensen met dementie zo gezond mogelijk te houden en hun kwaliteit van leven hoog te houden. Verzorgenden, verpleegkundigen en voedingsassistenten krijgen met 'Eten en drinken bij dementie' praktische handvatten om hun cliënten te kunnen ondersteunen. Ze leren met dit boek hoe ze kunnen helpen bij het eten en drinken en hoe ze het thema eten en drinken kunnen gebruiken om de kwaliteit van leven van mensen met dementie te verbeteren. Jeroen Wapenaar werkt als zelfstandig wetenschapsjournalist. Ouderenzorg is een van zijn specialisaties. Prof.dr.ir. Lisette de Groot is persoonlijk hoogleraar Voeding en gezondheid aan Wageningen University. In haar onderwijs en onderzoek richt ze zich op de vraag hoe voeding bij de oudere mens kan bijdragen aan het handhaven van de gezondheid.
Nutritionary hygiene. Diet --- Geriatrics --- dementie --- voedingsleer --- geriatrie --- Nursing. --- Clinical nursing --- Nurses and nursing --- Nursing process --- Care of the sick --- Medicine
Choose an application
Als verpleegkundige op een hemato-oncologieafdeling heb je te maken met sterk wisselende zorgvragen van patiënten. Het is van groot belang dat je op de hoogte bent van de actuele persoonlijke risico's en aandachtspunten van iedere zorgvrager, omdat kleine problemen in een later stadium grote gevolgen kunnen hebben. Door bijvoorbeeld een patiënt met een verminderde weerstand te wijzen op infectiegevaar, kun je veel leed voorkomen. De problemen accuraat inschatten vraagt om kennis van de aandoeningen, de behandeling en de mogelijke complicaties die kunnen optreden. Dit praktische boek helpt je hierbij.Door gebruik te maken van de handige checklists zie je in één oogopslag wat de factoren zijn die bijdragen aan het probleem, wat de symptomen zijn, wat jouw rol in de behandeling is en wat je concreet kunt doen om de persoon in kwestie te helpen en te informeren.
Leukemie --- Hematologie --- Verpleegkundige diagnostiek --- Hematology. --- Medicine. --- Nursing. --- Leukemia --- Blood --- Diagnosis. --- Diseases --- Examination --- Haematology --- Internal medicine --- Clinical nursing --- Nurses and nursing --- Nursing process --- Care of the sick --- Medicine
Choose an application
Dit is een leerboek ziekteleer voor studenten verpleegkunde van MBO-niveau of hoger. Het is gericht op competentiegericht leren. Parate ziektekundige kennis blijft onmisbaar, maar competentiegericht opleiden vraagt om de integratie van kennis, beroepshouding en vaardigheden. Veel aandacht is er daarom voor de verbanden tussen verstoringen, symptomen, beperkingen en de gevolgen daarvan voor de patiënt. Beknopte integrale ziekteleer bespreekt algemene uitgangspunten van soorten ziekten, medische diagnostiek, besluitvorming en behandeling. Verder komen aan de orde: symptomenleer als basis voor klinisch redeneren, lichamelijke en psychiatrische aandoeningen met speciale aandacht voor chroniciteit en aandoeningen in de sector van verpleeg- en verzorgingshuizen en thuiszorg. Na hoofdstukken over de grondbeginselen van ziekteleer volgt een uitgebreide bespreking van ziekteverschijnselen. Een paar patiëntencategorieën worden apart naar voren gehaald, met name de oudere patiënt/cliënt. Aandoeningen van alle orgaansystemen en de meest relevante psychiatrische aandoeningen worden daarna besproken. Korte ziektegeschiedenissen illustreren onderdelen van de besproken problematiek. Beknopte beschrijvingen van de relevante anatomie en fysiologie bieden een houvast om normaal functioneren en disfunctioneren met elkaar te verbinden. Helemaal nieuw zijn kennisclips (weblectures) waarin de auteur moeilijke onderdelen van de leerstof toelicht en verder uitlegt. Zo verlevendigt hij de leerstof en brengt deze dichter bij de student. Dit sluit aan op de diepgang waarmee ziektekundige vraagstukken door studenten in het beroepsonderwijs bestudeerd moeten worden. Verder staan er oefenvragen met feedback bij alle hoofdstukken in de digitale leeromgeving van het boek. Paul Bocken is docent/ontwikkelaar, inhoudelijk en didactisch vormgever onderwijs in anatomie, fysiologie, ziekteleer, geneesmiddelenleer en psychiatrie bij de Utrechtse Zorgacademie en Gooise Zorgacademie (onderdeel van MBO Utrecht) en Antonius Academie. Hij heeft een zeer grote expertise in de onderwijsuitvoering.
Verpleegkunde --- Leermiddelen --- Ziekten --- Medicine. --- Nursing. --- Clinical nursing --- Nurses and nursing --- Nursing process --- Care of the sick --- Medicine --- Health Workforce --- Nursing --- Leermiddel --- Ziekte
Choose an application
Door te communiceren ervaar je als mens wat het betekent een individu te zijn, waardigheid te ervaren en wat jouw eigenheid inhoudt. Daardoor houd je grip op je wereld en ben je in staat je primaire behoeften te uiten. Zo is het mogelijk om contact te hebben met je omgeving en dat contact bevestigd te zien. Communiceren betekent je emoties tonen en emoties van een ander begrijpen, zo veel als dat mogelijk is. Ook als je jezelf niet meer bewust bent van het belang hiervan, omdat je begint te dementeren.Totale Communicatie is de onvoorwaardelijke intentie hebben om de ander te willen begrijpen en aan te sluiten bij diens individuele signalen en betekenissen.Deze praktische gids is bedoeld als een concreet hulpmiddel voor verzorgenden of managers in de ouderenzorg maar ook voor familieleden of SPH'ers voor het beter doen slagen van de interactie!
Geriatrics --- geriatrie --- dementie --- communicatie --- Nursing. --- Clinical nursing --- Nurses and nursing --- Nursing process --- Care of the sick --- Medicine --- 613.776 --- Communicatie --- Dementie
Choose an application
Geriatrics --- Psychiatry --- Death --- Terminal care --- #gsdb6 --- End-of-life care --- Terminally ill --- Care of the sick --- Critical care medicine --- Psychological aspects --- Care and treatment --- Medical care --- Psychology
Choose an application
Death --- Terminal care --- Dood & Levenseinde --- Pastoraal --- #GROL:SEMI-253:393 --- #gsdb10 --- End-of-life care --- Terminally ill --- Care of the sick --- Critical care medicine --- Psychological aspects --- Care and treatment --- Medical care --- Psychology --- Terminal care. --- Psychological aspects. --- Philosophical anthropology --- Christian dogmatics
Choose an application
Geschiedenis --- Gezondheidszorg --- Histoire --- Hôpitaux --- Nursing --- Soins de santé --- Verpleegkunde --- Ziekenhuiswezen --- History of Nursing. --- geschiedenis --- Nursing, History --- History Nursing --- History Nursings --- Nursing Histories --- Nursing History --- Nursings, History --- Nurses --- Nursing Care --- history --- History of Nursing --- Care of the sick --- History
Choose an application
verpleegkundig beroep --- arts-verpleegkundige relatie --- Nursing --- patiënt-verpleegkundige relatie --- arts-patiënt-verpleegkundige relatie --- Nursing. --- 614.253 --- 316:61 --- -#GBIB:CBMER --- verpleegkunde --- beroepsprofielen --- Clinical nursing --- Nurses and nursing --- Nursing process --- Care of the sick --- Medicine --- Nursings --- Relations of doctors with colleagues, with patients. Medical ethics --- Medische sociologie --- 316:61 Medische sociologie --- 614.253 Relations of doctors with colleagues, with patients. Medical ethics --- #GBIB:CBMER
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|