Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Gesprekstechnieken --- Feedbackgesprekken --- Feedback Feedback --- Conversation Gesprek --- 060920.jpg --- Feedbackgesprekken. --- feedback --- communicatievaardigheden --- Mass communications
Choose an application
De kracht van oplossingen kan met recht het handboek voor oplossingsgericht werken genoemd worden. Deze vertaling van de internationale herziene editie bouwt voort op eerder verschenen uitgaven. Sinds de verschijning van de eerste Engelstalige versie in 1998, die vooral gericht was op de (geestelijke) hulpverlening, heeft het oplossingsgericht werken een enorme vlucht genomen. Het oplossingsgericht werken wordt inmiddels toegepast in een groot aantal verschillende beroepen en in organisaties waarin werken met mensen van groot belang is. De Engelstalige versie is vertaald in het Chinees, Deens, Duits, Fins, Frans, Hongaars, Japans, Koreaans, Noors, Pools en Zweeds.De kracht van oplossingen heeft een toegankelijke opzet. De vaardigheden die nodig zijn om oplossingsgericht te werken, worden toegelicht met praktische en inzichtgevende casuïstiek, waaraan regelmatig verwerkingsvragen worden gekoppeld. Daarnaast bevat het verdiepende theoretische hoofdstukken.Het boek is geschikt voor studies en trainingen op hbo- en academisch niveau en ook als naslagwerk voor werkers in de praktijk. In deze derde herziene druk worden uitgebreide en bruikbare beschrijvingen gegeven van oplossingsgericht werken binnen verschillende werkvelden, zoals geestelijke en somatische gezondheidszorg, onderwijs, justitie, en bij (andere) overheidsinstellingen. De evidence-based protocollen zijn goede hulpmiddelen bij het (verder) ontwikkelen van de vaardigheden.De uitgebreide hoofdstukindeling, het Nederlands en Engelstalig literatuuroverzicht en het register verhogen het gebruikersgemak en maken het een uitermate geschikt handboek
Gesprekstherapie --- gespreksvaardigheden --- feedbackgesprekken --- Gesprekstherapie. --- gesprekstherapie (groepsgesprekstherapie) --- gesprekstechnieken --- Hulpverlening : gespreksvoering --- Probleemoplossend denken --- oplossingsgerichte therapie --- 615.851 --- gezinstherapie --- deontologie --- Psychiatry --- cliënt-hulpverlener relatie --- gesprekstherapie --- PXL-Social Work 2015 --- methodisch handelen --- client-centered -therapy
Choose an application
De auteur benadert communiceren vanuit een unieke invalshoek. Erkenning voor de gesprekspartner staat daarbij centraal. Als basisvaardigheid bij uitstek om erkenning te geven, gaat de auteur van start met 'luisteren', een zwaar onderschatte competentie. In wat volgt wordt geïllustreerd hoe erkenning als basishouding resulteert in succesvolle, professionele communicatie, weerspiegeld in:- adequaat telefoneren;- correct feedback geven;- assertief ageren en reageren;- conflicten opbouwend aanpakken;- goed onderhandelen;- succesvol samenwerken & vergaderen;- succesvol solliciteren;-presenteren.De reflectievragen zetten de lezer aan tot nadenken over zijn communicatieve vaardigheden, de eerste stap om te kunnen werken aan je interpersoonlijke vaardigheden. De checklists na ieder hoofdstuk wapenen de lezer met de nodige praktijktips om zelf een goede communicator te worden. De verschillende cartoons zorgen voor een luchtige noot tussendoor.www.deboeck.com
Gesprekstechnieken. --- Groepsgesprekken. --- Organisaties. --- Communicatieve vaardigheden. --- Mondelinge communicatie. --- Vergaderen. --- Solliciteren. --- Telefoneren. --- Assertiviteit. --- Conflicthantering. --- Onderhandelen. --- Teamwerk. --- Presentatietechnieken. --- Communicatie. --- Feedbackgesprekken. --- Communicatievaardigheden. --- Zakelijke communicatie. --- Empathie. --- Presenteren. --- conflicthantering --- gesprekstraining --- onderhandelen --- teamwork --- kritiek --- solliciteren --- communicatievaardigheden --- telefoneren --- interpersonele communicatie --- vergaderen --- Mass communications --- gesprekstechnieken --- feedback --- Communicatie --- Communication --- Management --- Gesprekstechnieken --- Groepsgesprekken --- organisaties --- Communicatieve vaardigheden --- mondelinge communicatie --- Solliciteren --- Assertiviteit --- Conflicthantering --- Onderhandelen --- teamwerk --- presentatietechnieken --- 005.57 --- 305.8 --- communicatie --- communicatieve vaardigheiden --- feedbackgesprekken --- gesprekstechnieken (gez) --- communicatie (gez) --- Communicatievaardigheden --- zakelijke communicatie --- empathie --- assertiviteit --- presenteren --- Communicatie ; algemeen --- PXL-Business 2015 --- 316.77 --- Feedback --- Teamwerk
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|