Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden de bouwstenen van het programmeren in het algemeen en het objectgeoriënteerd programmeren in het bijzonder aangereikt op maat van leerlingen uit de derde graad van het secundair onderwijs. Spelenderwijs verdiepen we ons via de educatieve programmeeromgeving BlueJ in de programmeertaal Java. De controlestructuren, zoals selectie en iteratie, komen pas aan bod wanneer dit nodig is en staan niet los van het objectgeoriënteerd programmeren.In dit handboek vind je naast theoretische achtergrond ook heel veel demo-materiaal. Bovendien volgt na elk bouwsteentje steeds een basisoefening en zijn alle hoofdstukken voorzien van een uitgebreide verzameling herhalingsoefeningen.Leren programmeren is een aanrader voor elke leerling die zich wil voorbereiden op het eerste jaar van een richting informaticawetenschappen in het hoger onderwijs.https://www.acco.be/nl-be/items/9789462927193/Leren-programmeren
Programmeren --- Java (programmeertaal) --- BlueJ --- Logic programming --- Java (Computer program language) --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-IT 2018 --- informatica --- programmeren --- Java --- Secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- Informatica --- Kind
Choose an application
In de eerste helft staan de standaardsystemen van de propositielogica en de predikaatlogica centraal. De propositielogica richt zich op de structuur van beweringen met zogenaamde Boolese operatoren. De predikaatlogica richti zich op beweringen met zogenaamde kwantificerende uitdrukkingen. De tweede helft van het boek behandelt modale logica en toepassingen van de logica in de informatica en in de kunstmatige intelligentie, waarbij o.a. de semantiek van imperatieve programmeertalen, programmacorrectheid, logisch programmeren, niet-monotoon redeneren en intervalnetwerken aan de orde komen. Het boek sluit af met een aantal interessante globale terreinverkenningen voor de toekomst, waarin o.a. de logica van dynamische interpretatie, niet-standaard redeneren en de logica van voorkomens (lineaire logica) aan bod komen.
Logic programming --- Logisch programmeren --- Logische programmering --- Programmation logique --- Programmeren [Logisch ] --- Programming [Logic ] --- 681.3*F3 --- 681.31 --- 164 --- logica --- programmeren --- kunstmatige intelligentie (artificiële intelligentie) --- 16 --- 681.3 --- Logica : informatica --- Logics and meanings of programs (Theory of computation) --- Theoretische informatica --- Mathematische logica --- Language and logic. --- 681.3*F3 Logics and meanings of programs (Theory of computation) --- programmeerbare logica --- robots --- informatica --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Computer science --- Mathematical logic --- 133
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|