Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Lees je honger vormt een nieuwe kijk op het leesonderwijs. Het is een methode voor functioneel en voorbereidend lezen gebaseerd op woorden die te maken hebben met het thema voeding. Oorspronkelijk is het pakket gemaakt voor kinderen in het buitengewoon onderwijs type 2 om ze aan te sporen tot lezen. Het ultieme doel is een directe succeservaring voor het kind creëren. Auteur Sofie Uyttersprot, logopedist met jarenlange ervaring in BO, vertelt: Essentieel aan Lees je honger is het bevorderen van de transfer van de leerstof bij kinderen. De kinderen gaan ermee aan de slag: ze zoeken en herkennen letters, woordstukken of woorden in het straatbeeld of in winkels. Door in te zetten op associaties naar dagelijkse situaties, zorgt de leerkracht of logopedist ervoor dat kinderen een gevoel krijgen dat ze kennis vergaren met een concreet doel voor ogen. Hoe meer je kinderen hiervan bewust kunt maken, hoe meer zelfvertrouwen ze zullen krijgen. Maar er is meer. Het programma staat namelijk ook stil bij een selectie leesvoorwaarden. Sofie licht toe: De 900 werkblaadjes in het pakket kunnen in de derde kleuterklas ook beschouwd worden als een basis om het leesonderwijs op te starten. Deze werkwijze bevordert het zelfstandig werken en draagt bij tot een positief zelfbeeld. Ook bij kinderen met een vorm van AD(H)D of ASS zagen we al dat Lees je honger voordelen biedt. De werkblaadjes beperken zich namelijk tot de essentie en er is heel weinig afleiding. Ervaring leert ons ook dat Lees je honger bij anderstalige nieuwkomers slaagkansen biedt. De aangebrachte woorden zijn namelijk functioneel, makkelijk te begrijpen en bereiken snel hun doel, wat kinderen dan weer motiveert om door te zetten.
therapiemateriaal --- logopedie --- voorbereidend lezen --- Functioneel lezen --- Voorbereidend lezen --- Didactiek --- Nederlands --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Language arts --- Reading [Psychology of ]
Choose an application
Cognitive psychology --- Orthopedagogics --- cognitieve ontwikkeling --- leesopvoeding --- basisonderwijs --- #KVHB:Lezen --- Reading, Psychology of --- Learning, Psychology of --- 415.4 --- Leespsychologie --- Lezen --- begrijpend lezen --- didactiek lagere school --- moedertaal --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Psychological aspects --- Learning, Psychology of. --- Reading, Psychology of.
Choose an application
Orthopedagogics --- leesproblemen --- Social policy and particular groups --- Reading --- -Reading --- Language arts --- Elocution --- Remedial teaching --- Study and teaching --- -Academic collection --- #KVHB:Leesstoornissen --- Remedial teaching. --- -Remedial teaching --- -Remedial teaching. --- Leesstoornissen (woordblindheid) --- Academic collection --- Remedial reading --- Reading, Psychology of --- Reading (Elementary) --- Reading disability
Choose an application
Psycholinguistics --- leesprocessen --- Didactics of languages --- Reading, Psychology of --- Reading disability --- #KVHB:Lezen --- aanvankelijk lezen --- dyslexie --- leesstoornissen --- lezen --- woordherkenning --- 803.3 --- Lezen --- Linguïstiek --- Nederlands --- Psycholinguïstiek --- Taal --- Taalonderwijs --- Taalpsychologie --- Reading disabilities --- Reading retardation --- Retarded readers --- Learning disabilities
Choose an application
Reading disability --- Reading --- -#KVHB:Leesstoornissen --- Language arts --- Elocution --- Reading disabilities --- Reading retardation --- Retarded readers --- Learning disabilities --- Remedial teaching --- Study and teaching --- #KVHB:Leesstoornissen --- Remedial reading --- Reading, Psychology of --- Reading (Elementary)
Choose an application
Beleidsbrieven. --- Beleidsrapporten. --- Beleidsteksten. --- Nederland --- politiek. --- Content analysis (Communication) --- Government publications --- Reading, Psychology of --- #A9802A --- Documents --- Government documents --- Official publications --- Public documents --- Analysis of content (Communication) --- Communication --- Subject analysis --- Content analysis --- Publications --- Methodology
Choose an application
Lecture --- Lezen --- Methodologie --- Méthodologie --- Reading disability --- Reading --- -Reading --- -#KVHB:Lezen --- #KVHB:Leesstoornissen --- Language arts --- Elocution --- Reading disabilities --- Reading retardation --- Retarded readers --- Learning disabilities --- Remedial teaching --- Ability testing --- Study and teaching --- Theses --- #KVHB:Lezen --- Remedial reading --- Literacy testing --- Reading, Psychology of --- Reading (Elementary)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|