Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Frauenbild. --- Schulbuch. --- Women --- Women --- Women --- History --- Study and teaching (Primary) --- Study and teaching (Secondary)
Choose an application
Agriculture --- Agriculture. --- Health education. --- Readers --- Study and teaching (Primary). --- Health. --- Early works to 1900.
Choose an application
Agriculture --- Agriculture --- Agriculture. --- Farm life. --- Farm life. --- Nature study --- Nature study --- Nature --- Vie à la ferme. --- Histoire. --- History. --- Study and teaching (Primary). --- Study and teaching (Primary). --- Étude et enseignement --- Étude et enseignement (Primaire).
Choose an application
Language arts (Primary) --- Dutch language --- Grammar --- Study and teaching (Primary) --- -Dutch language --- -Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Language arts --- -Study and teaching (Primary) --- Study and teaching --- -Grammar --- -Language arts (Primary) --- Flemish language --- Language arts (Primary) - Netherlands --- Dutch language - Grammar - Study and teaching (Primary) - Netherlands
Choose an application
475.24 ) * SCHRIJVEN --- -Language arts (Primary) --- -#KVHB:Schrijven --- Language arts (Primary) --- -Study and teaching (Primary) --- Penmanship --- Chirography --- Handwriting --- Writing --- Language arts --- Study and teaching (Primary) --- Study and teaching --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Schrijven --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education
Choose an application
The history of the Tijdschrift van de Koninklijke Vereniging voor Nederlandse Muziekgeschiedenis (TVNM) is entwined with the history of the KVNM and of Dutch musicology in general. At present the TVNM welcomes articles on music and music history of the Netherlands (in the broadest sense of the word) from the Middle Ages to modern times, including musical analysis, iconography and organology, popular music and cultural studies.
Music --- Instruction and study. --- Education, Musical --- Music education --- Musical education --- Musical instruction --- Study and teaching --- Study and teaching (Early childhood) --- Study and teaching (Elementary) --- Study and teaching (Higher) --- Study and teaching (Preschool) --- Study and teaching (Primary) --- Study and teaching (Secondary)
Choose an application
Arithmetic --- -Child development --- 892022.jpg --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Child study --- Children --- Development, Child --- Developmental biology --- Developmental psychobiology --- Child rearing --- Mathematics --- Set theory --- Calculators --- Numbers, Real --- Study and teaching (Primary) --- Development --- Child development --- Number games --- Number study
Choose an application
Désormais, le monde peut être découvert par internet et les enfants sont fascinés par les jeux électroniques. La plupart ne jouent plus dehors. On commence à mesurer les ravages de cette tendance sociétale : la perception empirique de l'environnement s'évanouit, les fantasmes et les peurs à l'égard de l'autre prennent le pas sur la connaissance, de plus en plus d'enfants sont en surpoids et ont du mal à coordonner leurs mouvements, etc. Pourtant, aller au contact de la nature, de la cité, et de leurs habitants dans la réalité tangible, est une expérience vitale pour le développement de l'enfant, que ce soit en famille ou à l'école. Connaître par l'expérience concrète, affiner ses capacités de perception, cultiver sa curiosité, développer sa sensibilité et son attachement à l'égard de son milieu de vie, évaluer la qualité de l'environnement et contribuer à son amélioration s'apprennent mieux sur le terrain plutôt que via un tableau interactif. Cet ouvrage est un plaidoyer pour que l'école prenne ces constats en considération. Il convient en effet d'adopter des changements structurels en formation initiale des enseignants pour ces derniers adoptent la pédagogie extramuros - en dehors des murs de la classe. Il s'adresse aux responsables politiques de l'éducation, aux formateurs d'enseignants et aux enseignants, ainsi qu'aux animateurs qui proposent des activités d'éducation relative à l'environnement sur le terrain. il intéressera aussi les parents en général et les personnes qui s'investissent dans la création d'une école alternative ou qui cherchent des repères pour choisir une école correspondant à leurs valeurs.
Environnement --- Enseignement primaire --- Classes de découverte --- Environnement et enfants --- Nature --- Enseignants --- Human ecology --- Education, Primary --- Outdoor education --- Children and the environment. --- Teachers --- Etude et enseignement (primaire) --- Méthodes actives --- Formation --- Study and teaching. --- Activity programs --- Study and teaching (Primary) --- Training of --- Spel --- Buitenspelen --- Classes de découverte. --- Méthodes actives. --- Training of. --- Étude et enseignement (primaire)
Choose an application
Bevat: lijst van woorden die 6-jarige kinderen volgens een steekproef van leerkrachten in België en Ned. Passief kennen; lijsten van grote verschillen tussen de landen en van hoog gewaardeerde woorden.
Children --- Dutch language --- Language. --- Study and teaching (Primary) --- Vocabulary. --- Lexicology. Semantics --- Psycholinguistics --- 471.41 --- 475.2 --- Handboek/cursus --- Taalopvoeding ; basisonderwijs --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- Woordenschat --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- Academic collection --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Woordenschat --- 803.93-07 --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Language development in children --- Interpersonal communication in children --- Language and languages --- Language --- Vocabulary --- Taalopvoeding --- Kindertaal --- Taalverwerving --- 6-jarigen --- Kleuteronderwijs --- Psycholinguïstiek --- 6-jarige
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|