Listing 1 - 10 of 81 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Overdruk uit het driemaandelijks tijdschrift van het GKB, januari 1982, n° 139
Energie électrique --- Belgique --- Secteur public --- Secteur privé
Choose an application
#SBIB:35H202 --- #SBIB:044.IOS --- management --- overheidsadministraties --- openbare sector --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- administrations publiques --- secteur public
Choose an application
E-books --- heffing --- btw --- asbl --- secteur public --- imposition --- tva --- vzw --- openbare sector
Choose an application
DROIT ADMINISTRATIF --- MARCHES PUBLICS --- CONCURRENCE --- TRANSPARENCE ADMINISTRATIVE --- SECTEUR PUBLIC / SECTEUR PRIVE
Choose an application
Vooraf: PUBLIEKE SECTOR ALS VOORWERP EN UITWISSELING ALS VOORBEELD VAN GEGEVENSVERWERKING - 1. 'Publieke sector' als verzamelbegrip - de centrale plaats van algemeen belang - 2. Toepassing aan de hand van de uitwisseling van gegevens tussen besturen - DEEL I. PRIVACYRECHT EN GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - 1. GEGEVENSVERWERKING EN DE GRENS TUSSEN PRIVACY- EN GEGEVENSBESCHERMING - 1. De ontwikkeling van het recht op gegevensbescherming als autonoom (grond)recht - 2. De verwerking van persoonsgegevens onder de toepassing van artikel 8 EVRM - 3. Het onderscheid tussen gegevens- en privacybescherming - 4. Vier criteria om af te bakenen wanneer bij gegevensverwerking opaciteit vereist is - 5. Conclusie - de toepassing van het privacyrecht vereist een expliciete verwerkingsbevoegdheid - DEEL II. DE IMPACT VAN HET GRONDWETTELIJK RECHT OP GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - TER INLEIDING: DE IMPACT VAN HET GRONDWETTELIJK RECHT - EEN KWESTIE VAN BEVOEGDHEID - 1. Twee vormen van bevoegdheidsverdeling - horizontaal en verticaal - 2. De materiële bevoegdheidsverdeling binnen het federale België - 3. De impact van grondrechten op de bevoegdheidsverdeling - 2. GEGEVENSVERWERKING EN DE HORIZONTALE BEVOEGDHEIDSVERDELING IN HET FEDERALE BELGIE - 1. De horizontale bevoegdheidsverdeling met betrekking tot het grondrecht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer - 2. De horizontale bevoegdheidsverdeling met betrekking tot het (grond)recht op gegevensbescherming - het ontbreken van een grondwettelijke bescherming leidt tot de residuaire bevoegdheid van de federale overheid - 3. GEGEVENSVERWERKING EN DE VERTICALE BEVOEGDHEIDSVERDELING IN HET FEDERALE BELGIE - 1. De verdeling van de bevoegdheid binnen het bevoegde bestuursniveau - 2. De verticale bevoegdheidsverdeling met betrekking tot het (grond)recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer - 3. De verticale bevoegdheidsregeling met betrekking tot het grondrecht op gegevensbescherming - een residuaire bevoegdheid - DEEL III. DE IMPACT VAN HET GEGEVENSBESCHERMINGSRECHT OP GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - TER INLEIDING: HET ALGEMENE KADER VOOR TOEPASSING VAN HET GEGEVENSBESCHERMINGSRECHT IN DE PUBLIEKE SECTOR - 1. Geen afzonderlijk stelsel voor gegevensverwerking door de overheid - 2. Begrippen en toepassingsgebied - 3. De partijen bij gegevensverwerking in de publieke sector - 4. TOELAATBAARHEID VAN GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - DE BAND TUSSEN JURIDISCHE GRONDSLAG, WETTELIJKE BASIS EN WETSKRACHTIGE NORM - 1. De toelaatbaarheid van gegevensverwerking - algemeen - 2. De beperking van de toelaatbaarheidsgronden in de publieke sector als gevolg van het legaliteits- en specialiteitsbeginsel - 3. De eerste toelaatbaarheidsgrond - de vervulling van publiekrechtelijke taken (van algemeen belang) - 4. De tweede toelaatbaarheidsgrond - de nakoming van een wettelijke verplichting - 5. De aanvulling van de toelaatbaarheid zoals bepaald door de administratieve beginselen van legaliteit en spcialiteit door de aard van de verwerkingsbevoegdheid - 5. TOEPASSING VAN DE BEGINSELEN VAN FINALITEIT EN PROPORTIONALITEIT OP GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - 1. Het vereiste van een eerlijke en rechtmatige verwerking - 2. Het finaliteitsbeginsel - 3. Het vereiste van verenigbaarheid als vierde aspect van het finaliteitsbeginsel - 4. Het beginsel van proportionaliteit - 6. DE TRANSPARANTIE VAN GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - 1. De transparantie van individuele verwerkingen in de publieke sector - 2. Transparantie op globaal niveau - de nood aan een inventaris van de gegevensstromen bij interbestuurlijk gegevensverkeer - 3. De subjectieve rechten van de betrokkene - 4. Twee specifieke rechten met betrekking tot de uitwisseling van gegevens - 5. De mogelijkheid om de subjectieve rechten uit te oefenen via een dienstenintegrator - 7. BEVEILIGING EN VERTROUWELIJKHEID VAN GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - 1. Beveiliging en vertrouwelijkheid - algemeen - 2. Gebruikers- en toegangsbeheer - 3. Controle van de toegang - logging en audit trail - DEEL IV. DE IMPACT VAN HET ADMINISTRATIEF RECHT OP GEGEVENSVERWERKING IN DE PUBLIEKE SECTOR - TER INLEIDING: DE RELATIE TUSSEN BURGER EN BESTUUR IN HET ADMINISTRATIEF RECHT - 1. Het administratief recht - algemeen - 2. De beleidsuitvoerende taak van het bestuur - de centrale rol van de relatie tussen burger en bestuur - 3. De relatie tussen het dienstverlenend bestuur en de burgers als basis - 8. GEGEVENSVERWERKING EN DE VEREISTEN VAN HET BESTUURSRECHT - DE ALGEMENE BESTUURSRECHTELIJKE REGELINGEN IN HET KADER VAN DE PREVENTIEVE RECHTSBESCHERMING - 1. De algemene bestuursrechtelijke regelingen in het kader van de preventieve rechtsbescherming - 2. Het toepassingsgebied van de algemene bestuursrechtelijke regelingen - bestuurshandelingen van administratieve overheden - 3. De eerste algemene bestuursrechtelijke regeling - de algemene beginselen van behoorlijk bestuur - 4. De tweede algemene bestuursrechtelijke regeling - de openbaarheid van bestuur - 5. De derde algemene bestuursrechtelijke regeling - de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen - 9. GEGEVENSVERWERKING EN DE BESTUURSRECHTELIJKE REGELING VAN DE MODALITEIT VAN VERKRIJGING - 1. Onrechtstreekse verkrijging als gevolg van een interbestuurlijke gegevensuitwisseling - 2. De modaliteit van gegevensverkrijging als onderdeel van de bestuursrechtelijke procedure in het kader van de publieke dienstverlening - 3. De bestuursrechtelijke uitgangspunten bij gegevensverkrijging in het kader van individuele publieke dienstverlening - 4. Het bestuursrechtelijke uitgangspunt van een rechtstreekse gegevensverkrijging nader beschouwd - 5. De versterking van de rechtstreekse verkrijging via de verplichting van burgers om gegevens te verstrekken - 6. Een algemene bestuurlijke verplichting als ontoereikende basis voor onrechtstreekse verkrijging - de noodzaak om te combineren met specifieke bestuursrechtelijke bepalingen - 7. De onrechtstreekse verkrijging van gegevens vereist een aanpassing van het bestuurrechtelijke kader
prive-leven --- informatie --- openbare sector --- V60 - Protection de la vie privée - Bescherming persoonlijke levenssfeer --- vie privee --- information --- secteur public --- Prive-leven --- Informatie --- Openbare sector --- vie privee. --- information. --- secteur public. --- 406 Privacy --- C5 --- informatica --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Vie privee. --- Information. --- Secteur public. --- Public administration --- Human rights --- Information systems --- Belgium --- grondwettelijk recht --- administratief recht --- bevoegdheidsverdeling --- droit constitutionnel --- droit administratif --- repartition des compétences --- belgie --- gegevensbescherming --- GDPR --- privacy --- openbaarheid van bestuur --- belgique --- protection des données --- RGPD --- Belgique
Choose an application
1. Inleiding; de heilzame werking van prestatiemeting - 2. De perverse effecten van prestatiemeting - 3. De resistentie van geperverteerde prestatiemeting - 4. Ontwerpprincipes voor prestatiemeting - 5. Vertrouwen en interactie - 6. Inhoud en variëteit - 7. Dynamiek: naar levendige prestatiemeting - 8. De paradoxen van prestatiemeting
Overheidsmanagement: prestatiemeting. --- Prestatiemetingen --- Overheid --- Bestuurders --- Overheidsbeleid --- Management --- #SBIB:35H202 --- werkgelegenheidsbeleid --- bedrijfsorganisatie --- openbare sector --- management --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- politique de l'emploi --- organisation de l'entreprise --- secteur public --- Prestatiemeting --- Bestuurder
Choose an application
Public administration --- Organization theory --- 35.07 <492> --- #SBIB:35H203 --- #SBIB:051.IOS --- management --- openbare sector --- overheidsbedrijven --- Overheidsmanagement: strategisch management --- secteur public --- entreprises publiques --- Overheidsmanagement --- Strategisch management --- Overheidsmanagement. --- Strategisch management.
Choose an application
Public economics --- Belgium --- Administration publique --- Mathématiques appliquées --- Overheidsbeleid --- Statistieken --- Statistiques --- Toegepaste wiskunde --- 35.07.008 --- 35.08.008 --- 35.07/.08 --- Overheid 354 --- Economische gedragsmodellen 519.865 --- #SERV: inv. Leuven --- openbare sector --- management --- secteur public
Choose an application
Finance, Public --- -Public institutions --- -openbare sector --- nederland --- Government institutions --- Institutions, Public --- Institutions, State --- State institutions --- Associations, institutions, etc. --- Cameralistics --- Public finance --- Currency question --- secteur public --- pays bas --- Public institutions --- openbare sector
Listing 1 - 10 of 81 | << page >> |
Sort by
|