Narrow your search

Library

UGent (1)


Resource type

dissertation (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2012 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Dissertation
Welke antecedenten beïnvloeden de acceptatie van e-readers bij studenten uit het hoger onderwijs?
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit onderzoek gaat na welke antecedenten de acceptatie van e-readers bij studenten uit het hoger onderwijs beïnvloeden. Om een antwoord te vinden op deze onderzoeksvraag werd er gebruik gemaakt van de Decomposed Theory of Planned Behavior. Deze theorie is uitermate geschikt voor onderzoeken met betrekking tot nieuwe technologieën. In dit onderzoek werden gegevens verzameld door middel van online-vragenlijsten. Uit deze gegevens zijn er vervolgens enkele interessante resultaten gekomen. Zo bleek bijvoorbeeld dat vooral de mannelijke respondenten en de respondenten die een masteropleiding volgen, denken dat ze gemakkelijk zullen kunnen werken met een e-reader en dat ze over voldoende middelen beschikken om er zich één aan te schaffen.Het onderzoek wordt afgesloten met een hoofdstuk die de beperkingen en mogelijkheden voor verder onderzoek vermeld.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by