Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Iedereen is meer dan ooit voorspelbaar. Onze samenleving is geëvolueerd van een samenleving met weinig keuzes, naar een samenleving waarin we niet meer weten wat te kiezen. Is dit de uiteindelijke bevrijding van het individu ? Nee! Iedereen is voorspelbaar. Niet omdat we geloven, gehoorzamen of tradities volgen, maar omdat het ons wordt aangepraat. Onze maatschappelijke orde zit tussen de oren. We leven in een symbolische samenleving. Een boek voor sociologen, beleidsmakers, studenten en iedereen met een brede interesse in maatschappijanalyses en duiding bij maatschappelijke fenomenen en trends.Bron : http://www.lannoo.be
symboliek --- tijd --- Cultuursociologie. --- Community organization --- cultuursociologie --- Philosophy and psychology of culture --- tijdsbegrip --- cultuurparticipatie --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 309 --- maatschappijkritiek --- Maatschappelijk welzijn - Maatschappijkritiek; algemeen --- 008 --- PHL-Central Office 12 --- sociologie --- samenleving --- maatschappelijke veranderingen --- Sociologie --- Cultuur --- Media --- Cultuursociologie --- Trends --- Samenleving --- Politiek --- Democratie --- Trend --- Toerisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Maatschappij --- Film --- symboliek. --- tijd.
Choose an application
Trendwatcher Herman Konings zet enkele trends voor het volgende decennium op een rijtje onder de intrigerende noemer Latte Macchiato. Het warme en schuimende drankje verwijst en passant naar de drijfveren, waarvan de beginletters in Latte Macchiato zijn vervat : L [het lokale], A [het authentieke], T [het traceerbare], T [het trouwhartige], E [het ethische], en daarnaast ook M [het meerledige], A [anticiperen], C [het convergente], C [cultainment], H [het hilarische], I [het i-motionele], A [het aanstekelijke], T [toonaangevend] en O [openheid]. Vormgegeven met veel visuele voorbeelden
trend --- Consumentengedrag. --- Futurologie. --- Marketing --- Trends. --- Toekomst. --- Civilisation --- sociale psychologie --- trends --- consumentengedrag --- Social psychology --- Human beings --- Society --- departement Beeldende Kunst 10 --- psychologische aspecten --- '313' toekomstperspectieven --- 316.3 samenleving --- 305.1 --- Toekomstvisies --- marketing --- massapsychologie --- 309 --- 369.1 --- 658.8 --- maatschappelijke evolutie --- maatschappelijke veranderingen --- maatschappij --- trendwatchers --- trendwatching --- Maatschappelijk welzijn - Maatschappijkritiek; algemeen --- marketing - marktonderzoek - marktanalyse --- marketing, verkoop, distributie --- Trendwatching --- 21e eeuw --- Geschiedenis --- 20e eeuw --- Trends --- Toekomstvisie --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Trend --- Financiewezen --- sociale wetenschappen, maatschappelijk welzijn - maatschappijkritiek; algemeen
Choose an application
In de decennia na de val van de Berlijnse Muur heeft zich een nieuwe manier van (politiek) spreken over de realiteit geïntroduceerd. De culturele logica die in deze periode internationaal vorm krijgt, wordt een zeer machtig interpretatiekader van de realiteit. Complexe gebeurtenissen worden eenzijdig gereduceerd tot culturele conflicten en botsingen. Kif Kif Mediawatch analyseert in dit boek eerst de opgang, de vorm en de impact van de culturele logica in de politiek en de mainstreammedia. Ze vertrekt hierbij vanuit de analyse van enkele invloedrijke filosofische en politieke documenten van Francis Fukuyama, Guy Verhofstadt en Samuel Huntington, speeches van George Bush sr. en het integratiedebat van de jaren negentig. In het tweede deel wordt de focus meer verschoven naar de analyse van mediaproducten. Zo wordt onder andere de berichtgeving over 9/11, de moord op Theo van Gogh en op Joe Van Holsbeeck geanalyseerd. Naast deze unieke, korte en hevige medialawines hebben de auteurs ook veel aandacht voor steeds terugkerende thematische patronen in de verbeelding van de Ander zoals allochtonen en criminaliteit, islam en homoseksualiteit en natuurlijk 'moslimterrorisme'.
Politics and culture --- Mass media --- Political aspects --- maatschappijkritiek --- Political philosophy. Social philosophy --- Philosophy and psychology of culture --- cultuurfilosofie --- Mass communications --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Media --- Internationalisering --- Culturele identiteit --- Politiek --- Globalisering --- Cultuur --- Identiteit --- Cultuurverschillen --- Maatschappijkritiek --- 316.774 --- multiculturele samenleving --- cultuurgeschiedenis --- media --- S20090879.JPG --- 309 --- cultuursociologie --- globalisering --- identiteit --- politiek --- #SBIB:309H1020 --- #SBIB:309H1025 --- #SBIB:316.7C140 --- #KVHA:Cultuur --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Politiek --- 316.7 --- 321 --- 668.6 Multiculturele samenleving --- 690 Media, mediarecht --- 321 Politieke organisatie. Staten als politieke machten. Regeringsvormen --- Politieke organisatie. Staten als politieke machten. Regeringsvormen --- Culture --- Culture and politics --- Communication in politics --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- 008 --- 384 --- 325 --- maatschappelijk welzijn en maatschappijkritiek --- Mediaboodschappen: algemene werken (met inbegrip van genres, taalgebruik en historiek) --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- Cultuursociologie: cultuur en globale samenlevingen --- Maatschappij --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Cultuurverschil --- Toerisme --- massamedia --- Mass media Political aspects --- Mass media - Political aspects
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|