Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Business 2015 --- schriftelijke communicatie --- public relations --- sociale media --- marketingcommunicatie
Choose an application
Doorverwijzing --- Sociale welzijnszorg --- Algemeen welzijnswerk --- Communicatie --- Schriftelijke communicatie
Choose an application
Voor professionals in het sociaal domein is schrijven met en voor de cliënt een belangrijk onderdeel van het werk. Dagelijks leggen zij het proces vast dat de cliënt doormaakt. Ze houden zo de voortgang bij, monitoren hun eigen aanpak, profileren zich als professionals en verantwoorden hun werkwijze. Gelukkig is schrijven een vak dat je kunt leren. De nieuwe, sterk praktijkgerichte uitgave Schrijven en rapporteren in het sociaal domein biedt de (aankomende) professional concrete en zeer bruikbare schrijfadviezen. Het boek bevat een voorwoord door Jan Willem Bruins, directeur BPSW Beroepsvereniging Sociaal Werk.Het eerste deel van dit boek gaat in op de kaders waarbinnen een sociaal professional schrijft. Schrijven begint met een bewustzijn van je eigen referentiekader en het feit dat de cliënt en de lezer een bepalende rol spelen in hoe en wat je schrijft. Ook de beroepscode en de (AVG-)wetgeving spelen een belangrijke rol, hier wordt dan ook uitgebreid aandacht aan besteed. Schrijven over cliënten en daarin doelgericht zijn, vraagt een zuivere en zorgvuldige manier van argumenteren. Over dit onderwerp is een hoofdstuk opgenomen in deel één.Elke fase van het hulpverleningsproces vraagt om specifieke tekstsoorten. Daarom wordt in het tweede deel van het boek de verschillende fasen van methodisch werken gevolgd. Aan de hand van concrete en zeer herkenbare casussen worden in dit deel per fase de meest voorkomende soorten teksten besproken, zoals rapportages, brieven, bezwaar- en beroepschriften. Bij elke tekstsoort zijn oefeningen en opdrachten opgenomen, zodat gaandeweg het boek de vaardigheden worden verworven die nodig zijn. Deel drie van het boek geeft tips en trucs voor het levendig houden van een tekst en een stappenplan voor tekstredactie.https://www.standaardboekhandel.be/p/schrijven-en-rapporteren-in-het-sociaal-domein-9789046908808
Rapporteren --- Hulpverlening --- Schrijven --- Sociaal werk (beroep) --- Beroepsethiek --- Communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Sociale welzijnszorg. --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- sociaal werk --- verslagen schrijven --- rapporteren --- teksten schrijven
Choose an application
Werkstukken, bachelorscripties en masterproeven: steeds vaker moeten studenten laten zien dat ze zich schriftelijk helder kunnen uitdrukken. Voor velen is het grootste struikelblok de manier waarop ze dat moeten doen. Wie moeite heeft met formuleren verschuilt zich soms achter de bewering dat niet de vorm, maar de inhoud van belang is. Dat is een misvatting: als de vorm onder de maat is, zal ook de inhoud minder overtuigen. "Ik kan niet goed schrijven" is een nog vaker gehoord excuus. In werkelijkheid veronderstelt wetenschappelijk schrijven niet een of ander geheimzinnig talent, maar de bereidheid om een aantal basisregels te volgen, om te oefenen in het gebruik daarvan en om telkens opnieuw kritisch naar eigen teksten te kijken. Om studenten op weg te helpen biedt dit werk een praktische handleiding om helder te schrijven in een verantwoorde stijl. Het gaat rechtstreeks naar de kern, zonder betuttelende oefeningen en zonder nodeloos uitgesponnen voorbeelden
Nederlandse taal --- Rapporteren. --- Schriftelijke communicatie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten --- Schrijfvaardigheid. --- Nederlandse taal. --- schrijfopdracht --- schrijfvaardigheid --- werkstukken --- schriftelijke communicatie --- Study methods --- schrijfstijl --- Stilistics --- Academic collection --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Scripties --- rapporteren --- schrijven --- scripties --- * 844.6 --- Nederlands --- eindwerken --- masterproeven --- taalgebruik --- 001.81 --- 844.4 --- 844.6 --- Rapporteren --- Schrijven --- Wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerk --- scriptie --- 450.8 --- publiceren --- 110251.jpg --- Proefschriften --- 499.5 --- Paper --- Bachelorproef --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Notuleren - Rapporteren --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Schriftelijke communicatie --- PXL-Central Office 2015 --- schriftelijke vaardigheden --- Studiemethoden --- Taalgebruik --- Studiemethode --- Scriptie --- Science --- Rédaction
Choose an application
Het Handboek zakelijk Engels is een onmisbaar naslagwerk voor dagelijks gebruik van het Engels in de moderne internationaal georiënteerde organisatie. Het biedt hulp bij het schrijven van brieven, CV's, e-mails, websites en rapporten, het geven van presentaties, vergaderingen, onderhandelen en het voeren van (lastige) telefoongesprekken in het Engels. Daarnaast wordt speciale aandacht besteed aan het gebruik van Engels in marketing, PR en HRM en aan verschillende stijlen in verschillende media. Het handboek staat bovendien vol handige weetjes en feitjes over culturele aspecten, taalkundige valkuilen en sociale vaardigheden met een Engels tintje. Ook het gebruik van het Engels als internationaal communicatiemiddel komt ruim aan bod, evenals de verschillen tussen de Britse en Amerikaanse variant. Dit helder geschreven boek is onontbeerlijk voor iedereen die in zijn werk in meer of mindere mate met het Engels wordt geconfronteerd of studenten die hier in de toekomst mee te maken gaan krijgen. InhoudDEEL I: Engels op de werkvloer 1. Inleiding 2. Corresponderen 3. Rapporteren 4. Telefoneren 5. Presenteren 6. Vergaderen 7. Onderhandelen 8. De arbeidsmarkt: werven van personeel en solliciteren 9. Communiceren met de buitenwereld: brochures, persberichten en websites 10. Sociale gelegenheden DEEL II: Taalkundige valkuilen 11. Grammatica 12. Spelling 13. Leestekens 14. Woordkeuze 15. Verschillen tussen Brits en Amerikaans Engels DEEL III: Verbeter uw stijl 16. Helder en concreet formuleren 17. Structuur verhelderen 18. Algemene ptincipes van correcte stijl DEEL IV: Bijlagen
Handelscorrespondentie --- Zakelijke communicatie --- Mondeling communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Engels. --- Engelse taal. --- Handelscorrespondentie ; Engelse taal --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 09 --- Engelse taalkunde --- zakelijk taalgebruik --- Engels --- Taal --- Tekstsoorten --- Taalgebruik --- Engels, handboeken --- Tekstsoort --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Leren communiceren biedt een schat aan adviezen voor iederen die in opleiding of beroep te maken heeft met mondelinge en schriftelijke communicatie. Het boek geeft praktische richtlijnen op het gebied van communicatie-analyse, tekstopbouw, argumentatie en formulering. Daarnaast worden gerichte aanwijzingen gegeven voor de vaardigheden lezen, samenvatten, schrijven, voordrachten houden, gesprekken voeren en vergaderen. Ten slotte wordt ook uitvoerig aandacht besteed aan de tekstgenres rapporteren, scripties, brieven en notulen.
Mass communications --- communicatievaardigheden --- Social psychology --- 316.772.21 --- 651.74 --- 803.93 -06 --- #KUPV:EC --- communicatie --- #KVHA:Communicatie --- gesprekstechnieken --- vergadertechnieken --- Argumentatieleer --- Brieven schrijven --- Communicatie --- Gespreksvoering --- Lezen en samenvatten --- Mondeling --- Nederlands --- Notuleren --- Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Scripties --- Taalgebruik --- Tekststructuur --- Vergaderen --- Voordrachten --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- 651.74 Correspondence style. Correctness, orthography. Punctuation --- Correspondence style. Correctness, orthography. Punctuation --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- 316.772.21 Verbale codes--(communicatiesociologie) --- Verbale codes--(communicatiesociologie) --- 007 --- 837 Moderne taalkunde --- Mondelinge communicatie --- Handboeken
Choose an application
Pragmatics --- Mass communications --- Written communication --- Communication écrite --- Periodicals. --- Périodiques --- Written communication. --- 316.77 <05> --- Communicatiesociologie--Tijdschriften --- Periodicals --- Arts and Humanities --- History --- Language & Linguistics --- Literature --- Anthropology --- Behavioral Science (Psychology) and Counselling --- Journalism, Mass Communication, Media & Publishing --- Sociology. --- Social Sciences --- Sociology --- Arts and Humanities. --- Social Sciences. --- 316.77 <05> Communicatiesociologie--Tijdschriften --- Schriftelijke communicatie. --- Communication écrite. --- Written communication - Periodicals. --- Communication écrite - Périodiques.
Choose an application
Onderzoekers ontwikkelden een toolkit van 7 boekjes, inclusief een herkenningswijzer lage gezondheidsvaardigheden en handige doorverwijskaartjes naar lees-en schrijfcursussen om uw hierbij te helpen.Deze toolkit is bedoeld om bewustwording over de problematiek van gezondheidsvaardigheden te creëren bij medewerkers van allemogelijke zorgomgevingen.(http://www.memori.be/heerlijkheldertoolkit.html)
communicatie --- gezondheidsvaardigheden --- Health literacy --- communicatie in de hulpverlening --- schriftelijke communicatie --- mondelinge communicatie --- 361.2 --- 007.2 --- 007.1 --- laaggeletterdheid --- health literacy --- 601.3 --- gezondheidszorg --- geneeskunde, gezondheidszorg - filosofie en kritiek --- zorg --- patiëntenbegeleiding --- interpersonele communicatie --- zorgsector --- Mass communications --- Aged --- Aged, 80 and over --- Belgium --- Health Communication --- W 62 Physicians' social relations. Attitude --- Gezondheidsvaardigheden --- Inclusieve communicatie --- Inclusie --- Communicatie --- Alfabetisering --- Beeldcommunicatie --- Pictogrammen --- Gesprekken --- Telefoneren --- Consultaties --- Schrijven --- Medisch taalgebruik --- Terminologie --- Gezondheidsgeletterdheid --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Pictogram --- Gesprek --- Consultatie
Choose an application
Museology --- 7.074 --- 069.01 --- 7.091 --- 001.81 --- 655.26 --- 655.28.022 --- 069.53 --- 82-9 --- 766:659.133 --- 069.12 --- Museologie ; teksten voor musea --- Museumteksten ; typografie ; lettersystemen --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- 7.091 Kunstuitvoeringen. Kunstvoorstellingen. Reizende tentoonstellingen --- Kunstuitvoeringen. Kunstvoorstellingen. Reizende tentoonstellingen --- 069.01 Museologie --- Museologie --- 7.074 Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars --- Kunstverzameling. Activiteiten van verzamelaars --- Soorten zetwerk. Lay-out. Typografische vormgeving --- Arbeidsfasen bij drukvoorbereiding. Pre-press. Kopijvoorbereiding. Copy-editing --- Museologie ; collecties ; techniek van het tentoonstellen --- Literatuur ; overige genres --- Gebruiksgrafiek ; publiciteits- en reclamemiddelen --- Museologie ; educatieve functie van musea --- Schriftelijke communicatie --- Communicatie --- Musea --- Museum
Choose an application
Wie naar het hoger onderwijs gaat, wordt geconfronteerd met een heel andere manier van spreken en schrijven. Van de student wordt verwacht dat hij de ?academische taalvaardigheid? beheerst. Dat betekent onder meer: op een academische manier zinnen en teksten formuleren, gericht luisteren naar hoorcolleges, efficiënt noteren tijdens de les, de juiste academische termen gebruiken bij het beantwoorden van examenvragen, enzovoort. Het boek Taal@hogeronderwijs biedt tal van authentieke voorbeelden en oefeningen uit de praktijk van het hoger onderwijs. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit uiteenlopende vakdomeinen. Doel van dit boek is beginnende studenten sneller vertrouwd te maken met de academische talige verwachtingen. Op die manier kunnen ze zich tijdens de colleges en de studies meer op de inhoud concentreren.
Taalvaardigheid
---
Wetenschappelijke publicaties.
---
Eindwerken.
---
Hoger onderwijs.
---
taalvaardigheid
---
studievaardigheden
---
Science
---
schrijfvaardigheid
---
Didactics of higher education
---
Stilistics
---
Taalvaardigheid ; hoger onderwijs
---
Wetenschappelijke publicaties
---
Scripties
---
801.5
---
371.3
---
371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven
---
Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven
---
801.5 Grammatica
---
Grammatica
---
316.772
---
Academic collection
---
#KVHA:Academisch schrijven; Nederlands
---
#KVHA:Taalkunde; Nederlands
---
#KVHA:Taalvaardigheid; Nederlands
---
Nederlands
---
hoger onderwijs
---
taal
---
taalbeheersing
---
taalonderwijs
---
* 844.6
---
mondelinge communicatie
---
schriftelijke communicatie
---
taalgebruik
---
taalzuivering
---
wetenschappelijke taal
---
489.51
---
808.1
---
Hoger onderwijs
---
Luisteren
---
Schrijven
---
Spreken
---
Wetenschappelijk taalgebruik
---
hoorcolleges
---
wetenschappelijk taalgebruik
---
844.6
---
Communicatie
---
Nederlands 844.6
---
Rapporteren
---
Taalgebruik
---
S20100353.JPG
---
sociale vaardigheden
---
316.772 Communicatievormen--
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|