Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Gideon Rottier is een einzelgänger met een spraakgebrek en een uitzonderlijk beroep. Hij maakt huizen schoon na brand, overstroming of zelfmoord. Zijn nieuwe collega, een vluchteling genaamd Youssef, redt hem het leven. In ruil belooft Gideon de zorg op zich te nemen voor Youssefs gezin, in een wereld die met de dag vijandiger en gewelddadiger lijkt te worden.
Dutch literature
---
Vriendschap
---
Angst
---
Mens
---
Maatschappij
---
Romans
---
genre-thema"">
Choose an application
Piekeren zit in elke mens. Het is eigen aan het menselijke brein. Maar piekeren kan ook problematisch worden. Piekeren leidt dan tot verstarring en verlamming en in erge gevallen kan piekeren bijdragen tot het ontstaan van angst- en stemmingsproblemen. Aan de hand van een aantal elementen uit de cognitieve gedragstherapie bieden de auteurs steun voor mensen die piekerproblemen hebben. Aan de hand van een aantal elementen uit de cognitieve gedragstherapie bieden de auteurs steun voor mensen die piekerproblemen hebben. De gehanteerde aanpak is wetenschappelijk onderbouwd. De lezer kan meteen aan de slag met een aantal oefeningen. Aan de hand van een stap voor stap methode maakt de lezer eerst kennis met enkele technieken van aandachtstraining (terug te vinden op de bijhorende cd). Vervolgens ligt de klemtoon op hoe je kan leren anders te handelen en te denken. Het boek sluit af met een aantal inzichten uit de positieve psychologie. Deze publicatie vervangt zeker niet de therapie onder begeleiding van een professional. Maar het is een eerste stap op de weg om je piekeren de baas te kunnen
Gedragstherapieën. --- gedragstherapie --- Psychiatry --- stressmanagement --- cognitieve therapie --- 615.851 --- #KVHB:Psychotherapie --- #KVHB:Mindfulness --- #KVHB:Kantoor TP --- Piekeren --- Mindfulness --- Psychische therapie (psychotherapie) --- Gedragstherapie --- psychotherapie --- psychoanalyse --- Cognitieve gedragstherapie --- 608.33 --- Psychotherapy. Psychoanalysis as therapy --- 615.84 --- Contains audio-visual material --- Depressie --- Therapie --- Personality development --- Industrial psychology --- Worry --- Anxiety --- Job stress --- Relaxation --- Therapeutic use --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- piekeren --- angst --- denken
Choose an application
Kwaliteitsvol werken in de Jeugdzorg. Hoe doe je dat? Onderzoek toont aan dat de klassieke kinder- en jeugdpsychotherapie te weinig aantoonbare effecten heeft, terwijl protocollaire behandelingen voor de jeugd wel effectief blijken. Daar waar behandelprotocollen lange tijd enkel beschikbaar waren op de universiteiten komt hier stilaan verandering in. Zo zijn de auteurs van dit handboek bereid geweest hun protocollen uit te schrijven. Dit heeft 21 protocolbeschrijvingen opgeleverd. Sommige protocollen zijn eerder gericht op jonge kinderen (en hun ouders) en gaan over de behandeling van onder meer slaapproblemen, gedragsproblemen, buikpijnklachten of enuresis. Andere protocollen richten zich op kinderen met autisme, obesitas, ADHD, depressie, angsten, tics, dwangklachten en hechtingsproblemen. Verder vindt u in dit boek een reeks protocollen voor adolescenten die kampen met klachten zoals automutilatie, eetstoornissen, verslaving, chronische vermoeidheid, PTSS na éénmalig seksueel geweld en emotieregulatieproblemen aansluitend bij borderline-problematiek. In elk hoofdstuk wordt op een gestructureerde wijze beschreven hoe bepaalde problemen kunnen worden aangepakt, en wat er stapsgewijs moet gebeuren. Sommige zijn gericht op groepen, andere op individuele behandeling. Ze zijn alle gestandaardiseerd en ze omvatten uitvoerige richtlijnen voor het opzetten van de behandeling alsook werkbladen, suggesties voor het brengen van de rationale, en tips voor de evaluatie van het therapie-effect. Wat dit boek uniek maakt is dat elk protocol geëvalueerd is en aantoonbaar effectief is of op zijn minst veelbelovend. Dit boek is bedoeld voor al diegenen die kinderen en jeugdigen met psychopathologie behandelen in de jeugdzorg en GGZ. Orthopedagogen, gz-psychologen, klinisch psychologen, kinder- en jeugdpsychiaters, maar ook sociaal-pedagogisch hulpverleners, sociaal-psychiatrisch verpleegkundigen en maatschappelijk werkers kunnen er hun voordeel mee doen. Het boek kan tevens worden gebruikt in de pre- en postdoctorale opleiding voor studenten die worden opgeleid tot therapeut voor kinderen en jeugdigen met psychopathologie, en hun ouders.
Klinische psychologie --- psychotherapie. --- faalangst --- autisme --- psychiatrische behandelingsmethoden --- eetstoornissen --- obesitas --- richtlijnen (zorg) --- enuresis nocturna --- psychotherapie --- Social policy and particular groups --- spraakstoornissen --- handelingsgericht onderzoek --- systeemtherapie --- psychotrauma's --- sociale vaardigheden --- borderlinesyndroom --- evidence-based methodiek --- CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom) --- jeugdzorg --- gedragstherapie --- depressieve kinderen --- angststoornissen --- slaapstoornissen --- therapie --- mindfulness --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Psychotische kinderen/adolescenten --- Behavior therapy for children --- Belgium --- Mentally ill children --- Care --- Child psychiatry --- Differential therapeutics --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychotherapie --- Psychische stoornissen ; jeugd --- #KVHB:Psychotherapie; kinderen --- #KVHB:Orthopedagogie --- 606.4 --- jeugdpsychiatrie --- psychiatrie --- protocollen --- kinderen --- 616 --- 615.8 --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Contains audio-visual material --- 607.25 --- ADHD --- angst --- depressie --- Jeugdpsychotherapie --- Psychosociale problemen --- Diagnostiek --- Kinderen --- Emotionele problemen --- Gedragstherapie --- Kinderpsychologie --- Autisme --- Slaapproblemen --- Incontinentie --- Angsten --- Dwangstoornissen --- Kinderpsychotherapie --- Angst --- Psychosociaal probleem --- Diagnose --- Kind --- Emotioneel probleem --- Jeugdpsychologie --- Slaapprobleem --- Dwangstoornis --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
De lesmap bevat een handleiding voor de leerkracht en lessuggesties bij de 4 verhalen uit de verhalenbundel. Verhalen : 1. Morgen misschien / Martha Heesen 2. Daar komt gedonder van / Linda Van Miegehem 3. Denken verboden / Dirk Nielandt 4. Mijn naam is Birk / Greet Bilsen. 4 veralen over anders zijn.
genre-thema"">
Choose an application
9789028937208
cd --- godsdienst --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- Bijbelverhalen --- Godsdienst --- 471.48 --- Advent --- Baby's --- Bang zijn --- Blijheid --- Boosheid --- Eerste schoolweek --- Emoties (Gevoelens) --- Familie --- Gezin --- Godsdienstonderwijs --- Grootouders --- Handen --- Kerstmis --- Kleding --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Lente --- Licht en donker --- Liederen --- Maria --- Moeders --- Noach --- Pasen --- Peuters --- Scheppingsverhalen --- Verdriet om verlies --- Voeten --- Water --- Zelfstandigheid --- gevoelens --- 471.48 ) * RELIGIEUZE OPVOEDING - K.O. --- religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs : kleuters - cd --- Morele en religieuze opvoeding --- (zie ook: Angst) --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- 471.48 ) * RELIGIEUZE OPVOEDING - K.O --- Godsdienstige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- 2,5-jarigen --- Geloofsopvoeding --- 2,5-jarige
Choose an application
Het is 's nachts zo warm dat iedereen ligt te baden in het zweet. Rikki wil graag buiten slapen. In een tentje. "Durf jij dat wel?" vragen mama en papa. "Natuurlijk," zegt Rikki stoer, "dat durf ik al!" Of dat goed afloopt...?
Dutch literature --- vriendschap (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- bang zijn (themawoord fictie) --- donker (themawoord fictie) --- dapper zijn (themawoord fictie) --- kleuters --- Bang zijn --- Dapper zijn --- Konijnen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Fiction --- Jeugdboeken --- Kamperen --- Zomer --- Prentenboeken ; verhalend --- Bang zijn ; verhalen --- 471.44 --- RSV basisonderwijs --- sociaal-emotionele opvoeding --- 471.41 --- Anders zijn --- Dapper zijn (moedig zijn) --- Emoties(Gevoelens) --- Handpoppen --- Ontluikende geletterdheid --- Plagen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taal --- Verliefd zijn --- Voorlezen --- Vriendschap --- Werken met prentenboeken --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- anders zijn --- bang zijn --- dapper zijn --- emoties --- kamperen --- kleuteronderwijs --- ontluikende geletterdheid --- plagen --- taal --- verliefd zijn --- voorlezen --- vriendschap --- werken met prentenboeken --- Anders zijn - prentenboek --- Konijnen - prentenboek --- Pesten - prentenboek --- Weerbaarheid - prentenboek --- Zintuigen - prentenboek --- Vriendschap - prentenboek --- Vriendschap sluiten - prentenboek --- Verliefd zijn - prentenboek --- Bang zijn - prentenboek --- 471.4 --- Kleuters : sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Kleuteronderwijs : didactiek --- 030717.jpg --- Pesten --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Taal en verbale expressie --- Sociale en emotionele opvoeding --- Contains audio-visual material --- Donker --- Durf --- Tenten --- Dapper zijn ; verhalen --- Konijnen ; verhalen --- Durven --- (zie ook: Angst) --- departement Beeldende Kunst 07 --- kinderboek --- kinderboekillustratie --- Konijnen. --- Racisme. --- Spelen. --- Vriendschap. --- Bossen --- Spelen --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- Spelen ; verhalen --- Vriendschap ; verhalen --- Dieren --- Godsdienst; ba.o --- Multiculturele samenleving - prentenboek --- Prentenboek 4+ --- Racisme - prentenboek --- Racisme --- 041651.jpg --- Prentenboek 2+ --- Donker - prentenboek --- Kamperen - prentenboek --- Dapper zijn - prentenboek --- Jezelf zijn - prentenboek --- Prentenboek 3+ --- Liederen --- Didactiek; algemeen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- prentenboeken --- angst --- durven --- Fundels --- Avontuur --- Prentenboek --- Konijn --- Kweken (planten en dieren)
Choose an application
In dit boek vind je zeven bekende en minder bekende prentenboeken uitgewerkt naar projecten voor de groepen 1 tot en met 4. De kinderen dansen, zingen, rekenen en schrijven rondom prentenboeken als Bang Mannetje, Woeste Willem of Abracadabra. Ze filmen, filosoferen, dichten of doen technische proefjes : praktisch alle vakgebieden voor het basisonderwijs komen aan bod. Alle projecten werken toe naar een vorm van presentatie. Bij het ene prentenboek is dat een gezamenlijk gemaakte verteltafel, een ander wordt een toneelstuk waarnaar iedereen komt kijken, en bij weer een ander hoort een verteltas die met de kinderen mee naar huis mag. De presentatievorm zorgt zo voor samenhang in het activiteitenaanbod. Op de bijbehorende cd staan alle in het boek gebruikte liedjes en luistervoorbeelden. In het laatste hoofdstuk wordt tot slot aandacht besteed aan hoe je zelf een prentenboekproject kunt ontwerpen.
Didactic strategies --- Kindergarten --- Primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- didactiek --- kleuteronderwijs --- projectonderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- didactische werkvormen --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Leesbevordering --- basisonderwijs --- 433.75 --- werken met jeugdboeken --- 471.41 --- 434.8 --- Emoties(Gevoelens) --- Herfst --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Toveren --- Verhalend ontwerpen (Storyline approach) --- Verteltafels --- Vriendschap --- Werken met prentenboeken --- Wonen --- Zeerovers (Piraten) --- pantom --- 474.54 --- Avonturen --- Avontuur --- Bang zijn --- Basisonderwijs --- Boeken --- Drama --- Echo --- Emoties (Gevoelens) --- Film --- Gevoelens --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Piraten --- Projecten --- Projectonderwijs --- Stad --- Vakoverschrijdend werken --- Verhalend ontwerpen --- Verstedelijking --- Vertellen --- Verteltassen --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- CD --- basisonderwijs (ler) --- prentenboeken (ler) --- vertellen --- vriendschap --- wonen --- 472.14 --- 081596.jpg --- Prentenboeken ; basisonderwijs --- 373 --- Prentenboek --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Taal en verbale expressie --- Activiteiten met het jeugdboek --- Het boek in het onderwijs --- (zie ook: Angst) --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Contains audio-visual material --- Werken met jeugdboeken --- Basisonderwijs.
Choose an application
"Een doos vol gevoelens" is een set materialen ontworpen voor het ontwikkelen van sociale competenties bij kinderen. Het geheel is opgebouwd rond de 4 basisgevoelens : blij, bang, boos, verdrietig. Geen serie lesjes, maar een rijke bron waaraan meer dan 20 verschillende activiteiten ontspruiten die het hele jaar door op een flexibele manier inzetbaar zijn : als begeleide groepsmomenten, keuze-activiteiten, onderdeel van een 'gevoelshoek' of als basis voor occasionele interventies. De impact op de kinderen en de klas is groot : kinderen komen tot rust omdat ze hun gevoelens beter tot uitdrukking kunnen brengen. Ze communiceren meer over hun beleving en gaan meer beseffen wat het effect is van hun gedrag op anderen. Werken met "De doos" heeft een voelbaar effect op het klas- en schoolklimaat. Doel : Kinderen helpen dichter te komen bij wat in hen omgaat - kinderen leren gevoelens beter te (h)erkennen, benoemen en differentiëren bij zichzelf en bij anderen - kinderen leren zich in het perspectief van de ander te verplaatsen - sociale competenties.
genre-thema"">
Choose an application
Bij mijn thuis; Sst, wat hoor ik?; Speel je mee?; Eet smakelijk!; Brr, wat koud!; Waar is...?; Wat loop en vliegt daar?; Kunst!
genre-thema"">
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|