Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dé doelstelling hier is dat je als student kunt leren je rustiger, zelfzekerder en méér ontspannen te voelen in een specikfiek voor jou angstige en/of stressvolle studiesituatie. Tevens kun je met deze techniek meteen een algemene doelstelling realiseren nl. het bereiken van een diepe lichamelijke ontspanning en geestelijke rust met een betere concentratie en geheugenwerking.
Examenvrees. --- Faalangst. --- Stress --- Studenten. --- Angsten. --- Faalangst --- Onderwijs. --- Ontspanningsoefeningen. --- Stress. --- Studenten --- Psychosociale hulpverlening. --- faalangst --- studievaardigheden --- examenvrees --- relaxatie --- Personality development --- Educational psychology --- #KVHB:CD --- #KVHB:Examenangst --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Studiebegeleiding --- 37.015.3 --- Faalangst: onderwijs --- examens --- Pedagogische psychologie --- 371.21 --- 159.94 --- 450.8 --- Studeren --- Studievaardigheden
Choose an application
Piekeren zit in elke mens. Het is eigen aan het menselijke brein. Maar piekeren kan ook problematisch worden. Piekeren leidt dan tot verstarring en verlamming en in erge gevallen kan piekeren bijdragen tot het ontstaan van angst- en stemmingsproblemen. Aan de hand van een aantal elementen uit de cognitieve gedragstherapie bieden de auteurs steun voor mensen die piekerproblemen hebben. Aan de hand van een aantal elementen uit de cognitieve gedragstherapie bieden de auteurs steun voor mensen die piekerproblemen hebben. De gehanteerde aanpak is wetenschappelijk onderbouwd. De lezer kan meteen aan de slag met een aantal oefeningen. Aan de hand van een stap voor stap methode maakt de lezer eerst kennis met enkele technieken van aandachtstraining (terug te vinden op de bijhorende cd). Vervolgens ligt de klemtoon op hoe je kan leren anders te handelen en te denken. Het boek sluit af met een aantal inzichten uit de positieve psychologie. Deze publicatie vervangt zeker niet de therapie onder begeleiding van een professional. Maar het is een eerste stap op de weg om je piekeren de baas te kunnen
Gedragstherapieën. --- gedragstherapie --- Psychiatry --- stressmanagement --- cognitieve therapie --- 615.851 --- #KVHB:Psychotherapie --- #KVHB:Mindfulness --- #KVHB:Kantoor TP --- Piekeren --- Mindfulness --- Psychische therapie (psychotherapie) --- Gedragstherapie --- psychotherapie --- psychoanalyse --- Cognitieve gedragstherapie --- 608.33 --- Psychotherapy. Psychoanalysis as therapy --- 615.84 --- Contains audio-visual material --- Depressie --- Therapie --- Personality development --- Industrial psychology --- Worry --- Anxiety --- Job stress --- Relaxation --- Therapeutic use --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- piekeren --- angst --- denken
Choose an application
Dit educatief pakket wil begeleiders een kader bieden om met kinderen en jongeren te praten over seks en seksueel grensoverschrijdend gedrag. De methode werd ontwikkeld door Erika Frans en Thierry Franck, beiden verbonden aan Sensoa, het Vlaams service- en expertisecentrum voor seksuele gezondheid en hiv, en bestaat uit een opbergmap met een handboek, 44 besprekingen met tekeningen van seksuele handelingen, en een cd-rom (met naast de tekeningen onder meer ook hand-outs). In de handleiding vind je de nodige uitleg bij de methode. Na een inleiding volgen hoofdstukken rond de seksuele ontwikkeling, seksueel grensoverschrijdend gedrag, de begeleiderscompetentie, enkele cases en de verschillende werkmethodes. Deel twee biedt een leidraad bij de afzonderlijke tekeningen, die de kinderen in groep kunnen bespreken. De handleiding sluit af met bronverwijzingen, referenties en een normatieve lijst van seksuele handelingen. Ze heeft een consequente lay-out (tweekolommendruk, schreefloze letter) En is verlucht met tal van schema's en kaders met citaten. Seksualiteit speelt een fundamentele rol bij de ontwikkeling van jongeren. Het is belangrijk dat die ontwikkeling op een gebalanceerde manier gebeurt, zodat kinderen en jongeren stapsgewijs en op eigen tempo ervaringen opdoen, vaardigheden ontwikkelen, waarden en normen vormen, emotionele aspecten ontdekken en begrijpen en steun ervaren. Een open dialoog is hierin essentieel en een professionele attitude van begeleiders, zeker wat betreft nieuwe media, is soms hard nodig. Het Vlaggensysteem biedt een antwoord op de vraag hoe men pedagogisch kan omgaan met en reageren op seksueel gedrag van kinderen. Het werd in nauwe samenspraak met het werkveld ontwikkeld en bevat een normatief kader dat gebaseerd is op zes criteria, een vlaggensysteem om nuance aan te brengen in de beoordelingen, een pedagogisch antwoord en een gedocumenteerde normatieve lijst. Een goed uitgedokterde en gemakkelijk inzetbare methode. De methodiek 'Vlaggensysteem' Is in nauwe samenspraak met het werkveld ontwikkeld. Ze is bedoeld om seksualiteit en seksueel gedrag bij kinderen en jongeren bespreekbaar(der) te maken: wat is normaal, betwistbaar of toelaatbaar? Dit educatieve pakket omvat een handleiding die de pedagogische aanpak omkadert, een leidraad bij de reeks tekeningen, een cd-rom met de tekeningen, een normatieve lijst en hand-outs, het geheel opgeborgen in een tas. Verkorte Inhoudsopgave : handleidingDoel (Waarom deze interventie - Sensoa en Movisie? - Seksuele ontwikkeling - Motivatie voor seksueel gedrag - Wanneer seksuele ontwikkeling anders verloopt) - Criteria en kenmerken Vlaggen (Criteria - Kenmerken Vlaggen) - Begeleiderscompetenties en beleid (Reageren op seksueel (grensoverschrijdend) gedrag van kinderen en jongeren - Competenties van begeleiders - Structurele aanpak - Mythes - Counseling en communicatie) - FAQ en cases (FAQ - Cases) - Methodieken en materialen (Materiaal - Methodieken - Hand-out criteria)
Seksuele opvoeding. --- Didactics of medicine --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- kinderpsychologie --- Sexology --- Personality development --- seksueel gedrag --- seksuele vorming --- grenzen (psychologie) --- S20100649.JPG --- seksuele opvoeding --- seksualiteit van jongeren --- seksualiteit --- jongeren --- 186.4 Jeugdwerk --- kinderen --- 433.4 --- educatieve spellen --- normen --- spelmaterialen --- spelen --- spelletjes --- Seksualiteit en jongeren / kinderen --- Seksuele opvoeding --- 613.88 --- Grensoverschrijdend gedrag --- Kinderen --- Seksualiteit --- 37.03 --- 392.6 --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale opvoeding --- Contains audio-visual material --- Games --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Gedrag --- Seksuele en relationele opvoeding --- Seksueel overschrijdend gedrag --- Youth --- Sexual behavior --- Child psychology --- Education --- Philosophy --- Relationele en seksuele vorming --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Educational sciences --- opvoeding
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|