Narrow your search

Library

DocAtlas (5)

Odisee (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EhB (1)

EHC (1)

Hogeschool Gent (1)

KDG (1)

RSL (1)

Thomas More Kempen (1)

More...

Resource type

audio (6)

book (2)


Language

Dutch (5)

English (1)


Year
From To Submit

2022 (1)

2017 (1)

2009 (1)

2008 (1)

2007 (1)

More...
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Audio
Reintegrate : drama-based research on refugee experiences
Authors: ---
ISBN: 1529612136 Year: 2022 Publisher: London : QSR International,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this NVivo podcast, Dr. Reem Doukmak and Paul O'Donnell discuss their Coventry Creates Project: Reintegrate. Together, they are using the medium of art to celebrate and explore the reintegration process for refugees and asylum seekers.Reem emphasizes that drama can be particularly powerful in enabling people to strengthen their language learning and integration experience into their new communities. The project aimed to assess how drama can benefit individuals, both via doing the drama itself and through the collaborative nature of drama.Because the project began during the COVID-19 pandemic, they had to adapt their approach to develop it for a virtual environment and considered tools such as podcasts, audio clips and video, collaborating with participants to decide on and create the best medium. Doukmak and O'Donnell were able to become familiar with the lived experience of their participants and came across some striking findings. For instance, Reem recalls that, surprisingly, many participants also touched on the more positive experiences of their migration. Paul recalls how the drama environment created a safe space for participants to tell their stories, many of which 'brought [him] to tears'.They go on to discuss how they planned the research, including obtaining consent from their participants, questions of anonymity and their roles as researchers while partaking in the project. Reem explains that they conducted a thematic analysis on the data collected and aimed to make their findings as accessible as possible. She also iterates to those wanting to conduct research, 'Make a plan, but never feel you need to stick to it, because it's going to be reshaped once you start involving or talking to the participants, because in the end, their share is very important. And try to think of it as a learning process, rather than an end product'. Paul adds, 'There's a way of doing this art completely wrong, and that is exploiting participants for their dramatic stories, [whereas using drama as a research tool ensures that] participants feel safe'.This podcast series is brought to you by a collaborative partnership between SAGE Publishing and QSR International: https://www.qsrinternational.com.


Audio
10 jaar opvangcentrum voor asielzoekers Kapellen
Author:
Year: 2008 Publisher: Kapellen Opvangcentrum Kapellen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze publicatie kijkt het asielcentrum van Kapellen terug op haar werking tijdens de voorbije tien jaar. De dvd bevat verschillende reportages: getuigenissen van asielzoekers over het onthaal en het leven in het asielcentrum, fragmenten van theaterprojecten met ama's, een reportage van het muziekproject 'people in motion', een voorstelling van een project opvoedingsondersteuning door CKG Horst ... In het begeleidende boekje worden deze activiteiten kort voorgesteld.


Audio
Scala zingt 'België' voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Brussel Vluchtelingenwerk Vlaanderen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het kader van de campagne 'Vluchteling word je niet uit vrije wil' herwerkte het meisjeskoor Scala het liedje 'België'. Drie vluchtelingenmeisjes zongen mee en zagen zo een muzikale droom in vervulling gaan.


Audio
De vlucht van de Zilverbekjes : een sprookje over Vrede Vrijheid Verdraagzaamheid
Author:
Year: 2007 Publisher: Diksmuide De Ijzertoren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De cd 'De vlucht van de Zilverbekjes' wil een aanzet zijn om één of meerdere lesuren te besteden aan de vredesboodschap in het algemeen en aan de vluchtelingenproblematiek in het bijzonder. Het verhaal gaat over oorlog, vluchtelingen en vrede. Bij de cd hoort ook een handleiding met verwerkingssuggesties en de integrale tekst van het sprookje.


Multi
Samen over de grens : liedjesboek over migratie
Authors: --- ---
ISBN: 9789462346338 Year: 2017 Publisher: Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wist je dat miljoenen mensen hun huis verlaten omdat er in hun land oorlog is, omdat ze arm zijn, geen eten hebben of hun oogst mislukt is? Wist je dat niet iedereen dezelfde taal spreekt of er hetzelfde uitziet? Wist je dat er in alle landen feest gevierd wordt? Wist je dat ... we er niet allemaal hetzelfde uitzien maar wel hetzelfde kunnen wensen?Ontdek in dit liedjesboek 'Samen over de grens', in samenwerking met 11.11.11 en Levende Muziek, dertien liedjes over migratie en vluchten.http://www.abimo.net/educatieve_uitgaven/index.php?doelgroep=edu&ct=99&pg=detail&rid=1426http://www.11.be/kom-in-actie/op-school/basis-onderwijs/item/liedjesboek-over-migratie-samen-over-de-grens


Multi
FC de wereld : vluchtelingenkinderen in het basisonderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9075955049 Year: 1998 Publisher: Utrecht Stichting Pharos

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerkrachten en directies in het basisonderwijs krijgen in toenemende mate te maken met een nieuwe doelgroep : kinderen van in Nederland wonende vluchtelingen. Hoewel deze kinderen veel gemeenschappelijks hebben met andere kinderen, dragen zijvaak bijzondere ervaringen met zich mee. In samenwerking met verschillende onderwijsinstanties ontwikkelde Stichting Pharos een serie lessen, die vluchtelingenkinderen én leerkrachten een handvat biedt om hetonderlinge contact te verbeteren. Vluchtelingenkinderen kunnener hun verhaal in kwijt en voelen zich (h)erkend, hetgeen hun zelfvertrouwen en daarmee hun schoolprestaties ten goede kan komen. Het project stelt leerkrachten in staat om inzicht te verkrijgen in de achtergronden van deze kinderen. Hiermee kunnen zij hun begeleidingstaak beter vorm geven.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by