Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De map bevat volgende delen:handleiding thema 7-9, handleiding thema 10-12, gebruikswijzer, techniekenboek, Thema 7 (Piraten) : klasactiviteit 1: 'Zeemanslied' (kaart 1-9), klasactiviteit 2: Danspartituur' (kaart 10-24), hoekenfiche 1: 'Een schatkaart maken', hoekenwerk 1: 'Een schatkaart maken' (kaart 25-27), hoekenfiche 2: 'Woeste Willem', hoekenwerk 2: 'Woeste Willem' (kaart 28-29), hoekenfiche 3: 'Geheimtaal', hoekenwerk 3: 'Geheimtaal' (kaart 30-31), groepsactiviteit 1: 'Muzikale schatkaart' (kaart 32-33), evaluatiefiche.Thema 8 (Dames en heren): klasactiviteit 1: 'Dag koning' (kaart 1-3), hoekenfiche 1: 'De toneelmakerij', hoekenwerk 1: 'De toneelmakerij; pionnen en dobbelstenen', hoekenwerk 1: 'De toneelmakerij (4 kaarten), hoekenfiche 2: 'Dobbelsteentoneel', hoekenwerk 2: 'Dobbelsteentoneel; kaarten deel 1 en deel 2' (3 kaarten), hoekenfiche 3: 'Vrij podium', evaluatiefiche.Thema 9 (Uitvindingen): klasactiviteit 2: 'Leonardo' (kaart 1-3), hoekenfiche 1: 'Puzzelgeluiden', hoekenfiche 2: 'Schimmenspel', hoekenwerk 1: 'Puzzelgeluiden' (kaart 4a - 4c), hoekenwerk 2: 'Schimmenspel' (kaart 5-8), hoekenfiche 3: 'Magneetbouwsels', groepsactiviteit 1: 'Spannend', groepsactiviteit 2: 'Briefjesverstuurmachine' (kaart 10-13), evaluatiefiche.Thema 10 (De tentoonstelling): klasactiviteit 1: 'Olifanten op stap', klasactiviteit 2: 'Museumbeelden'(kaart 2-13), hoekenfiche 1: 'Klanken sprokkelen', hoekenwerk 1: 'Klanken sprokkelen' (kaart 14-15), hoekenfiche 2: 'De kleurenmachine', hoekenfiche 3: 'Allemaal flessen', hoekenwerk 3: 'Allemaal flessen' (kaart 16-20), groepsactiviteit 2: 'Wisselwerk' (kaart 21-24), evaluatiefiche.Thema 11 (In boeken duiken): klasactiviteit 1: 'Het boek van Bas'(2 kaarten), klasactiviteit 2: 'Covers ontwerpen' (kaart 1-8), hoekenfiche 1: 'Vertelschermen', hoekenwerk 1: 'Vertelschermen', hoekenfiche 2: 'Boeken en sfeer', hoekenfiche 3: 'In de bibliotheek', hoekenwerk 3: 'In de bibliotheek; pionnen en dobbelstenen', hoekenwerk 3 : 'In de bibliotheek' (kaart 10-14), groepsactiviteit 1: 'Verhalendirigent' (kaart 15-17), groepsactiviteit 2: 'De schoenen van Jakob' (kaart 18-26), evaluatiefiche.Thema 12 (Over berg en dal): klasactiviteit 1: 'Op reis' (kaart 1-2), klasactiviteit 2: 'Op avontuur' (kaart 3-19), hoekenfiche 1: 'De klankenslang, hoekenfiche 2: 'Het reisgedicht'', hoekenwerk 2: 'Het reisgedicht' (kaart 20-23), hoekenfiche 3: 'Kampeerhoek', hoekenwerk 3: 'Kampeerhoek' (kaart 24-28), evaluatiefiche.+ 4 kaartjes achter in map + reserveinsteekmapjes.
Muzische vorming --- Basisonderwijs. --- 371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+117.10 --- leerboeken --- lager onderwijs --- muzische vorming --- Lager onderwijs --- 477.7 --- 477 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Creativiteit --- Dansen --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Mediaopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Verbale expressie --- Schoolleven --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- koken --- Zeerovers (Piraten) --- toneel --- Uitvindingen --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Boeken --- Reizen --- Dieren --- muzikale opvoeding --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Muzische vorming : Algemeen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Didactics of the arts --- Primary education
Choose an application
In dit boek vind je zeven bekende en minder bekende prentenboeken uitgewerkt naar projecten voor de groepen 1 tot en met 4. De kinderen dansen, zingen, rekenen en schrijven rondom prentenboeken als Bang Mannetje, Woeste Willem of Abracadabra. Ze filmen, filosoferen, dichten of doen technische proefjes : praktisch alle vakgebieden voor het basisonderwijs komen aan bod. Alle projecten werken toe naar een vorm van presentatie. Bij het ene prentenboek is dat een gezamenlijk gemaakte verteltafel, een ander wordt een toneelstuk waarnaar iedereen komt kijken, en bij weer een ander hoort een verteltas die met de kinderen mee naar huis mag. De presentatievorm zorgt zo voor samenhang in het activiteitenaanbod. Op de bijbehorende cd staan alle in het boek gebruikte liedjes en luistervoorbeelden. In het laatste hoofdstuk wordt tot slot aandacht besteed aan hoe je zelf een prentenboekproject kunt ontwerpen.
Didactic strategies --- Kindergarten --- Primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- didactiek --- kleuteronderwijs --- projectonderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- didactische werkvormen --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Leesbevordering --- basisonderwijs --- 433.75 --- werken met jeugdboeken --- 471.41 --- 434.8 --- Emoties(Gevoelens) --- Herfst --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Toveren --- Verhalend ontwerpen (Storyline approach) --- Verteltafels --- Vriendschap --- Werken met prentenboeken --- Wonen --- Zeerovers (Piraten) --- pantom --- 474.54 --- Avonturen --- Avontuur --- Bang zijn --- Basisonderwijs --- Boeken --- Drama --- Echo --- Emoties (Gevoelens) --- Film --- Gevoelens --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Piraten --- Projecten --- Projectonderwijs --- Stad --- Vakoverschrijdend werken --- Verhalend ontwerpen --- Verstedelijking --- Vertellen --- Verteltassen --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- CD --- basisonderwijs (ler) --- prentenboeken (ler) --- vertellen --- vriendschap --- wonen --- 472.14 --- 081596.jpg --- Prentenboeken ; basisonderwijs --- 373 --- Prentenboek --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Taal en verbale expressie --- Activiteiten met het jeugdboek --- Het boek in het onderwijs --- (zie ook: Angst) --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Contains audio-visual material --- Werken met jeugdboeken --- Basisonderwijs.
Choose an application
Bevat volgende thema's: 6. blij met mijn lijf - 7. rovers en piraten - 8. wij maken een krant - 9. beestenboel - 10. feest!
Nederlands --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- Taal --- 3e leerjaar l.o --- Handboek/cursus --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- handboek --- moedertaal --- 475.21 --- 475.24 --- CD --- linguïstiek --- spelling --- 837 --- 842 --- Nederlands; ba.o --- Spelling --- Moedertaal: handboek lagere school --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 371.67 --- 373.3 --- schoolboeken --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spelling ; basisonderwijs --- Taal ; basisonderwijs --- Nederlandse spelling ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Spelling: handboek lagere school --- #BSCH: vak: Nederlands --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Contains audio-visual material --- Archeologie --- Beeldende kunst --- Bodemdieren (Kriebeldieren) --- Dagbladen (Kranten) --- Dieren --- Evaluatie --- Familie --- Feesten --- Griezelen --- Grotten --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Nieuws --- Observatie --- Rovers --- Taakgericht taalonderwijs --- Welbevinden --- Zeerovers (Piraten) --- taal --- Taalvaardigheid --- Luisteren --- Spreken --- Lezen --- Schrijven --- Taalbeschouwing --- Woordenschat --- linguïstiek
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- 471.4 --- didactiek --- schoolboeken --- 471.49 --- Appelen --- Begin van het schooljaar --- Belangstellingscentra --- Bossen --- Eieren --- Gezin (Ouders) --- Grimeren (Schminken) --- Grootouders --- Halloween --- Handwerken (Naaien) --- Herfst --- Kabouters --- Kerstmis --- Kippen --- Klassfeer --- Kleding --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Moederdag --- Moeders --- Pasen --- Pompoenen --- Poppen --- Poppenspel --- Reizen --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Schoolboeken --- Sneeuw --- Speelgoed --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Thematisch werken --- Vaderdag --- Vaders --- Vakantie --- Water --- Winter --- Zeerovers (Piraten) --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Afspraken --- Didactiek --- Geur --- Geurstoffen --- Griezelen --- Handboek/cursus --- Kamperen --- Kappers --- Klas --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kuikens --- Licht en donker --- Picknicken --- Pinokkio --- Poppenkast --- Schminken --- Schoonheid --- Sprookjes --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Tuinen --- Verkleden --- Waarden --- Waardeontwikkeling --- Zee --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- CD --- liedjes --- Taalonderwijs ; kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Kinderliederen --- didactisch materiaal --- eerste kleuterklas --- Auto's --- Baby's --- Ballen --- Boerderijen --- Doeken --- Dozen --- Eten --- Fietsen --- Flessen --- Gaatjes --- Groot worden --- Huizen --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Knuffelen --- Koken --- Kunstenaars --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Muziek --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Papier --- Regen --- Schoenen --- Sinterklaas --- Slapen --- Sluitingen --- Spiegels --- Tellen --- Touwen --- Vertellen --- Vervoermiddelen --- Vissen --- Voeding --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Zand --- Ziek zijn --- Gsm's --- Keukens --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- 471.4 didactiek kleuteronderwijs --- Kinderlied
Choose an application
Belangstellingscentra:BC 9 : Pinokkio ; BC 10 : ik maak me mooi ; BC 11 : niet alle eitjes eet ik op ; BC 12 : in geuren en kleuren ; BC 13 : mijn mama en papa
Kleuteronderwijs ; didactiek --- 471.4 --- kleuteronderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- leerboeken --- didactiek --- schoolboeken --- 471.49 --- Appelen --- Begin van het schooljaar --- Belangstellingscentra --- Bossen --- Eieren --- Gezin (Ouders) --- Grimeren (Schminken) --- Grootouders --- Halloween --- Handwerken (Naaien) --- Herfst --- Kabouters --- Kerstmis --- Kippen --- Klassfeer --- Kleding --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Moederdag --- Moeders --- Pasen --- Pompoenen --- Poppen --- Poppenspel --- Reizen --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Schoolboeken --- Sneeuw --- Speelgoed --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Thematisch werken --- Vaderdag --- Vaders --- Vakantie --- Water --- Winter --- Zeerovers (Piraten) --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Afspraken --- Didactiek --- Geur --- Geurstoffen --- Griezelen --- Handboek/cursus --- Kamperen --- Kappers --- Klas --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kuikens --- Licht en donker --- Picknicken --- Pinokkio --- Poppenkast --- Schminken --- Schoonheid --- Sprookjes --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Tuinen --- Verkleden --- Waarden --- Waardeontwikkeling --- Zee --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- CD --- liedjes --- Taalonderwijs ; kleuteronderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Ontwikkelingsdoelen --- Observatielijsten --- Muzische opvoeding --- Nederlands --- Wiskundige initiatie --- Kinderliederen --- 4-jarigen --- Geuren --- Zintuigen --- Grootouderdag --- Licht/donker --- Pinocchio --- Chocolade --- Koud/warm --- Klasdoorbrekend werken --- Zeerovers --- Leerplanontwikkeling --- Ruiken --- Wereldoriëntatie --- Kinderlied --- Ontwikkelingsdoel --- Observatielijst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 4-jarige --- Sprookje --- Pompoen --- Bos --- Grootouder --- Kleinkind --- Donker --- Kou --- Warmte --- Ei --- Kleur (kleur) --- Zintuig --- Vader --- Moeder --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Klasoverschrijdend werken --- Zeerover --- Reizen (werkwoord)
Choose an application
Bij mijn thuis; Sst, wat hoor ik?; Speel je mee?; Eet smakelijk!; Brr, wat koud!; Waar is...?; Wat loop en vliegt daar?; Kunst!
genre-thema"">
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|