Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Deze praktische juridische gids wil gebruikers bewust maken van hun rechten en plichten wanneer ze zich bij een sociaalnetwerksite aansluiten. Wanneer je er immers lid van wordt sluit je een overeenkomst af en kunnen je acties op het betrokken platform juridische gevolgen hebben. In deze gids geven we wat meer uitleg over de kenmerken van een dergelijke overeenkomst, je rechten en plichten en geven we ook enkele tips en trucs mee om er in de praktijk mee om te gaan.
Choose an application
Ook anno 2015 blijven sociale media alomtegenwoordig, zowel in onze persoonlijke levenssfeer, op het werk als in onze hoedanigheid van consument. Door de laagdrempelige toegang zijn sociale media uitgegroeid tot communicatieplatformen die alsmaar dieper ingebed zijn in de samenleving, de bedrijfscultuur en het dagelijkse leven van heel veel individuen. Hoewel deze sociale media vele voordelen en opportuniteiten bieden, blijven ook misbruiken niet uit. Steeds meer en nieuwe juridische vragen duiken op, zowel vanuit gebruikers-, aanbieders- als overheidsperspectief.In dit tweede boek analyseren de auteurs, academici en advocaten de impact en het gebruik van de sociale media in een aantal rechtsdomeinen, zoals mensenrechten, gegevensbeschermingsrecht, mededingingsrecht, contractenrecht, consumentenrecht, intellectuele rechten, erfrecht, internationaal privaatrecht en bewijs- en strafprocesrecht.Het boek bevat de volgende bijdragen:- Marketing, intellectuele rechten en sociale media – Tom Heremans en Lisbeth Depypere- Socialenetwerksites als advertentienetwerk: uitdagingen en mogelijkheden voor het verkrijgen van geïnformeerde toestemming – Nathalie Bertels- Reclamewijsheid 2.0. Hoe kinderen en jongeren omgaan met marketing op sociale media – Michel Walrave, Joris Van Ouytsel, Brahim Zarouali, Koen Ponnet en Karolien Poels- Sociale media en het recht op afbeelding – Linde Dierickx- “Ik ga akkoord”. Maar waarmee? Socialenetwerksites en hun algemene voorwaarden – Ellen Wauters, Eva Lievens en Peggy Valcke- De aansprakelijkheid voor onrechtmatige reviews over hotels op Facebook en op booking- en reviewsites – Sofie De Pourcq- Sociale media en mededinging. Is het Europese concurrentietoezicht opgewassen tegen Facebook en consorten? – Inge Graef- Bewijs en sociale media in burgerlijke geschillen – Kurt Willems en Pieter-Jan Valgaeren- Statusupdate: Belgische opsporing. voelt zich #verward bij het speuren in sociale media – Charlotte Conings- Sociale media en internationaal privaatrecht – Cedric Vanleenhove- De erfrechtelijke nalatenschap 2.0: digitaal en sociaal – Elisabeth Adriaens
Human rights --- Industrial and intellectual property --- Mass communications --- Computer. Automation --- sociale media --- burgerlijk recht --- internationaal recht --- Belgium --- wettelijk kader --- PXL-Business 2015 --- PXL-Ebooks 2018 --- BPB1704 --- Médias sociaux --- Internet --- culture --- droit --- internet --- media --- 347.83 --- cultuur --- 659.3 --- 690 Media, mediarecht --- Интернет --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Sociale media --- recht --- mediarecht --- Wetgeving. --- Droit. --- Social media --- Juridical aspects --- Confidential communications --- Privacy, Right of --- Online social networks --- Secret professionnel --- Droit à la vie privée --- Médias sociaux --- Réseautage personnel (Informatique) --- Law and legislation --- Droit --- E-books --- Idirlíon --- Belgique
Choose an application
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|