Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Gedragstherapie --- Humanistische psychologie --- Psychoanalyse --- Psychoanalytische therapie --- Rationeel-emotieve therapie (RET) --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Transactionele analyse --- 364.044 --- Gedrag --- Psychologie --- Rationeel-emotieve Therapie --- Residentiële zorg --- Systeem- en communicatietheorie --- Therapie --- Transactionele Analyse --- humanistische psychologie --- transactionele analyse --- systeemgericht welzijnswerk --- psychotherapie --- psychoanalytische therapie --- gedragstherapie --- residentiële hulpverlening --- 159.9 --- 615.88 --- 361.1 --- 615.8 --- 615.81 --- 615.84 --- 376
Choose an application
In dit boek komen de volgende therapeutische stromingen aan de orde: psycho-analyse, gedragstherapie, humanistische benadering, rationeel emotieve therapie, transactionele analyse en systeemtheoretische benadering. In de beschrijving van de verschillende modellen wordt niet alleen een koppeling genaakt met de persoon van de hulpverlener, maar vooral met de werkrelatie die de hulpverlener met de bewoners heeft. De theorie van de therapeutische modellen wordt in het boek dan ook toegespitst op de praktijksituatie van de spw-er. Het boek bevat werkopdrachten en oefeningen die bij de behandeling van de stof tijdens de lessen gebruikt kunnen worden. Het boek is geschreven voor werkers in de sociaal pedagogische hulpverlening. Bij de vijfde druk hebben de auteurs gebruikgemaakt van eigen ervaringen met het werken met dit boek en opmerkingen van mededocenten en studenten. Tevens is er geput uit actuele publicaties. De wijzigingen betreffen verbeteringen in het Nederlands en de opbouw van paragrafen, toevoegingen in de uitleg van de literatuur en verduidelijking of uitbreiding van praktijkvoorbeelden. Inhoud (verkort) 1. Psychoanalyse 2. Gedragstherapie 3. Humanistische psychologie 4. De Rationeel Emotieve Therapie 5. Transactionele analyse 6. De systeembenadering
Psychotherapie. --- humanistische psychologie --- Psychiatry --- Educational psychology --- gedragstherapie --- psychotherapie --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- systeemgericht welzijnswerk --- transactionele analyse --- residentiële hulpverlening --- psychoanalytische therapie --- 321.3 --- 607.3 --- hulpverlening --- klinische psychologie --- therapie --- zorgverlening --- 364.044 --- Gedrag --- Gedragstherapie --- Psychoanalyse --- Psychologie --- Rationeel-emotieve Therapie --- Residentiële zorg --- Systeem- en communicatietheorie --- Therapie --- Transactionele Analyse --- 159.9 --- 361.1 --- 615.88 --- 376 --- 615.84 --- 615.81 --- 615.8 --- Methodiek --- Individuele psychotherapie --- Overzicht
Choose an application
departement Gezondheidszorg 09 --- psychoanalyse --- gedragstherapie --- systeemtheorie --- 364.044 --- Gedrag --- Gedragstherapie --- Psychoanalyse --- Psychologie --- Rationeel-emotieve Therapie --- Residentiële zorg --- Systeem- en communicatietheorie --- Therapie --- Transactionele Analyse
Choose an application
Choose an application
Developmental psychology --- Age group sociology --- Sociological theories --- ontwikkeling van het kind --- ouderdom --- levensloop --- volwassenheid --- Ontwikkelingspsychologie
Choose an application
In dit boek worden volgende therapeutische modellen behandeld: psychoanalyse, gedragstherapie, humaistische benadering, rationeel emotieve therapie, transactionele analyse en systeemtheoretische benadering.Bij de beschrijving hiervan staat het functioneren van de sociaal pedagogisch werker centraal.In de beschrijving van de verschillende modellen wordt een koppeling gemaakt met de werkrelatie die de hulpverlener met de bewoners heeft. De theorie van de therapeutische modellen wordt in het boek dan ook toegespitst op de praktijksituatie van de spw'er. Kennisnemen van mogelijke therapeutische uitgangspunten die het handelen bepalen, geeft de hulpverlener meer houvast in het begeleiden van bewoners en draagt bij tot het optimaliseren van het functioneren hierin.Bij de beschrijving van de verschillende stromingen wordt gebruikgemaakt van werkopdrachten en oefeningen die bij de behandeling van de stof tijdens de lessen gebruikt kunnen worden. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met vragen, waarin de stof kan worden verwerkt en geconcretiseerd naar de werksituatie van de spw'er
Therapie --- Residentiële zorg --- Overzicht
Choose an application
Er is een apart hoofdstuk gewijd aan de ouder wordende mens en speciaal aan zijn omgeving die vaak bepalend is voor de kwaliteit van het ouder worden. In andere hoofdstukken komen naast thema's uit de ontwikkelingspsychologie ook thema's aan de orde zoals relaties, motieven om al dan niet voor kinderen te kiezen, oorzaken van werkloosheid, fascisme en discriminatie, de rol van scholen en klassenonderwijs, functies van het gezin, grenzen aan het leren, communicatie en seksualiteit. In dit boek wordt de menselijke levensloop thematisch behandeld. Naast aandacht voor de normale ontwikkeling wordt er ook aandacht besteed aan de invloed van de omgeving op die ontwikkeling en het ontstaan van achterstandssituaties. Het boek stelt thema's aan de orde die bij vakken als psychologie, sociologie, maatschappijleer of pedagogie meestal apart besproken worden.
Sociological theories --- Developmental psychology --- Age group sociology --- ontwikkelingspsychologie --- 159.9 --- Psychologie --- Developmental psychology. --- Persoonlijkheidspsychologie --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- Handboeken en inleidingen. --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Psychology --- Life cycle, Human
Choose an application
Choose an application
416 --- adolescenten --- babyverzorging --- ontwikkelingspsychologie --- ouderdom --- volwassenen --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Developmental psychology --- Sociology of culture --- Age group sociology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|