Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
In onze 'laatmoderne' of 'postmoderne' tijden is zingeving een uiterst belangrijke, maar tevens een bijzonder ingewikkelde aangelegenheid. De grote levensbeschouwelijke tradities lijken een behoorlijk deel van hun referentiële kracht te hebben verloren. Niettemin moet degelijk vormend onderwijs worden verstrekt. De jongeren van vandaag en morgen hebben er als het ware recht op. Hoe deze opdracht aanpakken in een plurale context? Kunnen de traditionele levensbeschouwingen op het vlak van zingeving voor onze jongeren een inspirerende rol spelen? Kunnen we vandaag de dag complexe,existentiële vragen van jonge mensen van oriënterende antwoorden voorzien? Deze en andere uitdagende vragen over onderwijs en zingeving komen vanuit diverse invalshoeken aan bod.
Teaching --- 485.7 --- Godsdienst --- 200 --- Onderwijs --- Zingeving --- 371.78 --- 37.017 --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Godsdienst ; algemeen --- Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Opvoedingsidealen --- 37.017 Opvoedingsidealen --- 371.78 Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Education --- Philosophy
Choose an application
7
Zingeving --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Geloof --- Catechese (geloofsopvoeding) --- 371.78 --- 37.017 --- #gsdb11 --- C1 --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- 371.78 Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Kerken en religie --- Philosophical anthropology --- Didactics of religion --- Didactics of secundary education --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Fundamentele pedagogiek.
Choose an application
Voor alle kinderen die gepest worden, via sms, internet of op een andere manier, is dit boek geschreven. (Bron: covertekst)
Educational psychology --- Primary education --- Pesten --- Internet --- Kinderen --- Rechten van het kind --- Jeugd --- 433.9 --- 371.78 --- 9-13 jr --- Chatten --- Cyberpesten --- Kinderrechten --- Plagen --- Preventie --- Scholen --- Sociale vaardigheden --- Stalken --- Weerbaarheid --- 371.78 Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Overige onderwerpen --- 454.9 --- pesten --- 455.1 --- Rechten van het kind(Kinderrechten) --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Pesten : school --- Pesten : basisonderwijs --- 081773.jpg --- Pesten ; leerlingen ; preventie --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Volgens dit 83ste rapport van de WRR moeten scholen aan dreigende schooluitvallers niet alleen onderwijs geven, maar ook alle sociaal-emotionele zorg en steun die nodig is om een plaats in de samenleving te veroveren. Scholen moeten aan dreigende schooluitvallers niet alleen onderwijs geven, maar ook alle sociaal-emotionele zorg en steun die nodig is om een plaats in de samenleving te veroveren. Alleen op scholen met een dergelijke brede taakopvatting bestaat een reële kans om te voorkomen dat de meest kwetsbare jongeren volledig buiten de maatschappij komen te staan. De regering moet scholen
Dropouts -- Netherlands -- Prevention. --- School management and organization -- Netherlands. --- Schools --Netherlands. --- Students -- Academic workload -- Netherlands. --- Dropouts --- Education and state --- Students --- Burn out (Psychology) --- Psychology --- Burnout (Psychology) --- Pupils --- School life --- Student life and customs --- Drop-outs --- Early school leavers --- School dropouts --- Education --- Job satisfaction --- Job stress --- Motivation (Psychology) --- Stress (Psychology) --- Persons --- Youth --- Onderwijs 37 --- Jeugdproblematiek 301.185.3-053.7 --- 371.78 --- 371.78 Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- popular science --- wetenschap algemeen
Choose an application
Pupil counseling. Pupil guidance --- Christian spirituality --- Spiritualiteit --- Spiritualité --- #GGSB: Geestelijke lezing(rood) --- #GGSB: Spiritualiteit --- #gsdb10 --- interview --- kloosteroversten --- Orde van de dominicanen (1215-heden) --- Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland [land in werelddeel Europa] (x) --- katholieke Kerk --- C3 --- Kunst en cultuur --- 371.78 --- 248.151 --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: Pastoraal gesprek - begeleiding --- #GBIB:IDGP --- spiritualiteit --- crisis (x) --- mensbeeld (x) --- geestelijke leiding --- Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Keuze van een geestelijke leiding --- Godsrelatie --- Godsontmoeting --- Geestelijke gezondheidszorg --- Crisisbegeleiding --- 248.151 Keuze van een geestelijke leiding --- 371.78 Geestelijke gezondheidszorg in het onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- GGSB: Geestelijke lezing(rood). --- GGSB: Spiritualiteit. --- gsdb10. --- interview. --- kloosteroversten. --- Orde van de dominicanen (1215-heden). --- Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland [land in werelddeel Europa] (x). --- katholieke Kerk. --- Kunst en cultuur. --- Pastoraal --- Pastoraal gesprek - begeleiding --- Geestelijke lezing(rood)
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|