Narrow your search

Library

AP (453)

KDG (446)

VUB (21)

KU Leuven (14)

UCLL (14)

Thomas More Kempen (13)

VIVES (13)

Odisee (12)

Thomas More Mechelen (12)

ULB (11)

More...

Resource type

digital (455)

book (31)

dissertation (1)


Language

English (442)

Dutch (11)

French (1)

Italian (1)


Year
From To Submit

2023 (23)

2022 (23)

2021 (39)

2020 (19)

2019 (17)

More...
Listing 1 - 10 of 455 << page
of 46
>>
Sort by

Digital
Technology and regulation : how are they driving our markets?
Authors: --- ---
ISBN: 9781441904805 Year: 2009 Publisher: Boston, MA Springer-Verlag US

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Basisboek online marketing : van strategie tot conversie
Authors: ---
ISBN: 9789001887148 Year: 2018 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is het eerste volwaardige studieboek over digitale marketing dat het héle marketingproces behandelt. Zowel de wetenschappelijke theorie achter online marketing als de technieken en media komen aan de orde. Sinds het verschijnen van de eerste druk is het boek uitgegroeid tot standaardwerk: meer dan driekwart van de studenten van commerciële opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Small Business & Retail Management en NIMA-opleidingen gebruikt het. Het boek is bovendien verplichte stof voor verschillende NIMA-examens. Er is ook een identieke Engelstalige versie met internationale voorbeelden en cases. In Basisboek Online Marketing komen alle relevante aspecten van online marketing aan bod: strategische aspecten, het gebruik van internet voor marktonderzoek, bij productontwikkeling en -realisatie, voor branding, klantenwerving en klantenbinding en bij orderafhandeling. Daarbij gaat het boek ook in op effectieve sites en apps, digital analytics en planning en organisatie. De inzet van social media en mobiele communicatie is naadloos in de onderwerpen verwerkt. Huub Vermeulen – CEO bol.com Technologie en online marketing blijven zich ontwikkelen. Dit boek beschrijft met actuele voorbeelden de laatste inzichten, onderbouwd door de basisprincipes van online marketing. Daardoor overstijgt de stof het tijdelijke karakter en vormt een goede basis voor toekomstige marketingprofessionals. Bram Koster – Chief creative Marketingfacts Dit boek weet op een knappe manier de verbinding te leggen tussen de klassiekers en de nieuwste ontwikkelingen in online marketing. Dat maakt dit boek een must voor iedereen die serieus met online marketing aan de slag wil. Prof. dr. Peter Leeflang – Frank M. Bass Professor of Marketing, Rijksuniversiteit Groningen De derde druk van Basisboek Online Marketing bevat een grote hoeveelheid kennis over online marketing die op een uiterst professionele wijze, op een toegankelijke manier en verantwoord gedocumenteerd is samengevat in een prachtig uitgevoerde en mooi geïllustreerde uitgave.


Digital
Le marketing multicanal : 6 étapes pour digitaliser son marketing et booster ses ventes
Author:
ISBN: 9782212561791 Year: 2015 Publisher: Parijs Eyrolles

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Targeted Advertising Technologies in the ICT Space : A Use Case Driven Analysis
Author:
ISBN: 9783834823960 Year: 2013 Publisher: Wiesbaden Springer Fachmedien Wiesbaden, Imprint: Springer Vieweg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In recent years, the field of information and communication technology has started to change dramatically. Carriers are threatened by high revenue losses requiring them to identify new revenue potentials beyond their core business. Targeted advertising can be one of these revenue opportunities. Christian Schlee provides a broad overview of the latest developments and trends in targeted advertising in the ICT space. The author focuses on the technological aspects of targeted advertising, but also covers business and legal aspects. He analyzes the most interesting use cases in the Web, IPTV, the mobile environment, and in converged scenarios and examines important technological key building blocks.   Contents ·         Types of Targeting, Definition of Advertising Formats ·         Targeted Advertising Use Cases in Web, IPTV, Mobile and Converged Environments ·         Key Building Blocks: Generic Targeted Advertising Platform, Identity Management Issues, Recommendation Technologies ·         Business and Legal Aspects     Target Groups ·         Researchers and students in ICT, engineering, business administration with technological background ·         ICT engineers, new media experts, advertising professionals with technological background     The Author Christian Schlee studied business administration and electrical engineering at Darmstadt University of Technology and Information and Communication Technologies at Ecole Centrale de Lyon. He works for a large European telecommunication provider with a special focus on IPTV topics.


Digital
Handboek marketing 4.0 : digital, data-driven, direct
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789024400584 9789024400881 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handboek Marketing 4.0 is de geheel vernieuwde versie van het standaardwerk Handboek Direct Marketing 3.0. &#13;Het marketingvakgebied heeft zich met big data en social media razendsnel ontwikkeld naar digitaal en datagestuurd, met direct als de leidende vorm. Handboek Marketing 4.0 beschrijft deze ontwikkeling en laat de betekenis zien van marketing intelligence, analysetools, web first, social media en neuromarketing. &#13;Het boek bevat een praktisch stappenplan met herkenbare voorbeelden. Het is verrijkt met korte cases en sluit af met negen praktijkcases die inzicht geven in de praktijk van Marketing 4.0.&#13;


Digital
Reputation Transfer to Enter New B-to-B Markets : Measuring and Modelling Approaches
Author:
ISBN: 9783790823578 9783790823585 9783790828115 9783790823561 Year: 2010 Publisher: Heidelberg Physica-Verlag HD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book focuses on the development and cross-cultural testing of a construct of reputation rooted in resource-based theories. No study has ever asked organizational customers to rate the importance of a supplier’s positive reputation on their buying decision. The results of the survey contribute substantially to our understanding of reputation measuring and managing. This book is the first to highlight the cross-link between reputation, reputation transfer and culture, and argues that to develop one cross-culturally valid construct of reputation, which can be used in both B-to-B and B-to-C contexts is neither useful nor appropriate.


Multi
Handboek e-business : Digitaal in het centrum van elke strategie
Author:
ISBN: 9789462365483 9789462742550 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beter presterende bedrijven vinden voortdurend manieren om de input van klanten te verzamelen en te gebruiken. Zij creëren daarmee waarde voor hun klanten, medewerkers, investeerders en voor de samenleving. De winnaars van de toekomst zijn bedrijven die online en offline echt weten te integreren.   Handboek e-business gaat over de invloed van ICT op vandaag én morgen. De toekomst is ‘connected’, mensen en machines zijn via internet met elkaar verbonden. Hoe kunnen bedrijven omgaan met de enorme explosie aan data, om zo producten en diensten te kunnen personaliseren? Niet langer zien we ICT aan de zijlijn als dienstverlener. ICT is ‘top of mind’ bij directie, marketing en andere disciplines. Handboek e-business geeft de manager vele voorbeelden en handvatten om ‘digitaal’ in het centrum te plaatsen van elke strategie. De volgende onderwerpen komen onder meer aan bod: management en e-business, strategie, ondernemingsplan en risicokapitaal, digitale marketing, logistiek, de zakelijke markt en Customer Relationship Management.


Multi
A decision support system for synchromodal transport and the physical internet
Authors: ---
ISBN: 9789493079397 Year: 2019 Publisher: Hasselt UHasselt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Innovation of Digital Economy
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789819917419 9789819917402 9789819917426 9789819917433 Year: 2023 Publisher: Singapore Springer Nature Singapore :Imprint: Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book presents a rich selection of 36 real-world cases on how organizations in China explore the new growth pattern, business model innovation, and digital transformation in digital era. The topic of cases varies from digital marketing and Internet brands, the growth of digital platforms, digital transformation and the industrial Internet of things, strategies for cross-border e-commerce companies, and business model innovation in digital era, etc. These cases stem from a diverse set of industry sectors, reporting on best practices and lessons learned. The book shows how organizations strive to find new ways to develop and create new paths to grow in a digital world and shares essential practical insights into digital economy. All cases are presented in a standardized structure in order to provide valuable insights and essential guidance for practitioners, scholars as well as general readers.


Digital
Human Interface and the Management of Information. Designing Information Environments : Symposium on Human Interface 2009, Held as Part of HCI International 2009, San Diego, CA, USA, July 19-24, 2009, Procceedings, Part I
Authors: ---
ISBN: 9783642025563 Year: 2009 Publisher: Berlin, Heidelberg Springer Berlin Heidelberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 455 << page
of 46
>>
Sort by