Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
489.59 --- 378.1 --- verslagen --- Projecten --- Scripties --- Evaluatietechnieken --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- organisatie van het hoger onderwijs --- higher education --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs
Choose an application
Help, ik moet een eindverslag schrijven!Vind je het moeilijk om de eerste letters op papier - of op het scherm - te plaatsen? Weet je niet hoe informatie uit een artikel, boek of website te verwerken? Twijfel je over de schrijfstijl, de taal en de opmaak van een zakelijk verslag?Eindwerkexperte Leen Pollefliet gooit jou met 'SOS schrijven' een reddingsboei toe. Aan de hand van de BETER-methode helpt ze jou hoe je aan een onderzoek begint, hoe je juist refereert en hoe je een tekst duidelijk en correct opbouwt, schrijft en opmaakt. Alle raadgevingen zijn op een zeer eenvoudige manier uitgelegd, zodat je vast en zeker veel steun vindt in deze kleine schrijfgids. De ontelbare voorbeelden uit eindwerken zijn herkenbaar en daarom ook direct bruikbaar.(https://www.academiapress.be/nl/sos-schrijven)
Science --- Higher education --- Schrijven ; eindwerk. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- schriftelijke communicatie --- 007.2 --- zakelijk schrijven --- Scripties --- schrijfvaardigheid --- Wetenschappelijk schrijven --- 001.891 --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 001.81
Choose an application
Voor elke leersituatie, in elk vak, en met elke leerlingZelfregulerend leren is heel actueel. Het aanleren van zelfregulerende vaardigheden is namelijk één van de meest onderbouwde én doeltreffende interventies die je in je klas kan doorvoeren. En toch ... Door een wildgroei aan definities - met elk hun eigen methodieken en doelgroepen - zie je door de bomen het bos niet meer. Wat is zelfregulerend leren nu? En wat is je rol als leraar dan?Dit boek neemt je op toegankelijke wijze mee doorheen de schat aan kennis die bestaat over zelfregulerend leren. Het beschrijft precies wat jij nodig hebt om vertrekkende vanuit jouw eigen aanpak straks nog meer resultaat te boeken, en dat met al jouw leerlingen.bron: https://www.academiapress.be/nl/zelfregulerend-leren
Zelfsturend leren --- Zelfregulatie --- Zelfsturing --- Leren --- Onderwijs --- didactiek --- leren --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- didactische processen --- didactische werkvormen --- Studiemethode --- Leerlingbegeleiding --- 450.8 --- leren leren --- zelfstudie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Studievaardigheden --- Didactiek --- Zelfregulerend leren --- Motivatie --- zelfontdekkend leren --- studievaardigheden
Choose an application
Een eindwerk schrijven is voor veel studenten een nachtmerrie. Onsamenhangende inhoud, gedrochten van zinnen, draken van taalfouten, chaotische opmaak: allemaal monsters onder hun bed (en onder dat van hun lesgevers).Schrijven: van verslag tot eindwerk - do's & don'ts is een praktische gids waarmee studenten uit het hoger onderwijs elke schrijfopdracht tot een goed einde kunnen brengen.Vanaf nu met e-boek, videolessen, interactieve schrijf- en spellingsoefeningen en nog meer praktische tools.https://www.academiapress.be/nl/schrijven-van-verslag-tot-eindwerk-0
eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Science --- Higher education --- Schriftelijke communicatie --- eindwerk schrijven --- schrijfvaardigheid --- scriptie --- schriftelijke communicatie --- 001.818 --- bachelorproef --- Social Sciences and Humanities. Communication Studies -- Reporting. --- Scripties --- Schrijven --- Refereren --- Spelling --- Methodologie --- Communicatie --- Bronnen --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Cursus bachelor in het Office Management --- Eindwerk schrijven --- Schrijfvaardigheid --- 001.891 --- hoger onderwijs --- scripties --- verslagen --- projecten --- PXL-Central Office 2019 --- PXL-Handboeken --- Scriptie --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Bron --- Bachelor in het bedrijfsmanagement --- Bachelor in het office management --- Verslag
Choose an application
Hoe kunt u onderzoek op een toegankelijke wijze integreren in het onderwijs? En hoe stimuleert u het onderzoekend vermogen van studenten? Onderzoekend vermogen ontwikkelen bij studenten helpt u bij deze vragen.Hierbij staan de beroepsproducten centraal die de toekomstige professionals leveren in hun beroep. Of het nu gaat om een behandelplan, interieurontwerp, software, veiligheidsadvies, marketinganalyse of een bewegingssensor, het zijn allemaal voorbeelden van beroepsproducten met een eigen dynamiek voor onderzoekend vermogen.In dit boek komt aan de orde hoe je onderzoekend vermogen als onderzoeker of docent op passende wijze kunt uitwerken voor onderwijs aan en begeleiding van studenten. Ook biedt het boek handvatten voor het beoordelen van de verschillende beroepsproducten en het onderzoekend vermogen van de student zelf.(bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/professionele-ontwikkeling/100-7593_Onderzoekend-vermogen-ontwikkelen-bij-studenten)
Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- Science --- HO (hoger onderwijs) --- onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Onderzoeksvaardigheden ; niet-universitair hoger onderwijs --- Bibliotheken --- 003 --- HBO --- sociaal onderzoek --- onderzoeksvaardigheden --- Methodiek --- 371 --- 450.8 --- informatievaardigheden --- wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen
Choose an application
Op school leer je wat je wordt verteld. De docent legt bijvoorbeeld uit hoe je de grootte van een aselecte steekproef kunt berekenen, vertelt over de geschiedenis van WOII, doceert hoe een product ontwikkeld moet worden. De docent weet dit soort zaken. De studenten leren deze kennis uit hun hoofd en maken vervolgens een tentamen waarmee ze aantonen dat ze deze kennis kunnen reproduceren. Het is kenmerkend voor dit tentamen dat op elke vraag slechts één goed antwoord mogelijk is: het is de cultuur van de waarheid. Het is daarmee tevens een cultuur die innovatief denken in de weg staat. Als je immers gelooft dat het antwoord op allerlei vraagstukken al gevonden is, zal het niet snel in je hoofd opkomen om op zoek te gaan naar betere oplossingen. Willen we deze passieve houding doorbreken, dan lijkt eerder de omgekeerde weg voor de hand te liggen, dus om de studenten geen zekerheden, maar juist twijfel aan te bieden: de studenten te leren dat het antwoord niet bestaat, voortdurend met hen te oefenen in het plaatsen van kanttekeningen, en hen op die manier stimuleren om zelf met een betere oplossing te komen. Zou 1 + 1 bijvoorbeeld 3 kunnen zijn? Jazeker! Als we tenminste uitgaan van de theorie dat het geheel meer is dan de som van de delen. De auteur toont dat leren twijfelen inderdaad effectief is. Het succesvolle lesprogramma dat hiervoor binnen deze studie is ontwikkeld en getest, kreeg de naam Creatieve Actie Methodologie. Hierin werken de studenten aan de oplossing van een praktisch vraagstuk en krijgen zij tegelijkertijd les in zaken als wetenschapsfilosofie, onderzoekmethoden en creatief denken
probleemoplossend denken --- Teaching --- Didactics of higher education --- didactiek --- wetenschapsfilosofie --- onderzoeksmethoden --- praktijkonderzoek --- Denken --- Probleemoplossend denken --- Creatieve actie methodologie --- Didactiek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijs --- Didactische werkvormen --- Onderzoek --- 808 --- 7.073 --- Lesprogramma's ; Creatieve Actie Methodologie --- Onderzoek in de kunsten --- Onderzoeksmethoden --- Praktijkgericht onderzoek --- Creatieve Actie Methodiek (CAM) --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Kunst ; onderzoek in de kunsten, ontwerpproblemen --- Natuurwetenschappen --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Sport --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Bondig, correct en aantrekkelijk schrijven: het is een kunst die je kunt leren. Met hun overzichtelijke theorie, praktijkgerichte voorbeelden en oefeningen laten de auteurs je zien hoe je complexe zaken helder krijgt met taal. Binnenkort communiceer ook jij met een verzorgde en passende taal met jouw publiek.Bondig, correct en aantrekkelijk schrijven: het is een kunst die je kunt leren. Met hun overzichtelijke theorie, praktijkgerichte voorbeelden en oefeningen laten de auteurs je zien hoe je complexe zaken helder krijgt met taal. Binnenkort communiceer ook jij met een verzorgde en passende taal met jouw publiek.https://www.lannoo.be/nl/schaaf-je-schrijfstijl-bijhttps://www.lannoo.be/nl/schaaf-je-schrijfstijl-bij
Cursus bachelor in de Journalistiek --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Schrijven --- Didactics of languages --- Stilistics --- Dutch language --- stijlleer --- teksten schrijven --- PXL-Education 2020 --- Nederlands taalgebruik --- spelling --- schrijven --- schrijfvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- Didactics of Dutch --- Taalvaardigheid --- Taalgebruik --- Schrijfstijl --- Nederlands --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Schriftelijke communicatie --- Scripties --- Nederlandse taal ; taalgebruik --- Literaire techniek --- Scriptie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 499.4 --- Bachelor in de journalistiek --- Bachelor in het communicatiemanagement
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|