Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ooit al eens gedacht om gebarentaal te gebruiken met je kind? Maar je weet niet hoe? Dan leer je het nu door het project van Signfuse (www.signfuse.com) met steun van de Vlaamse Overheid.
Choose an application
Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Engels --- Taalonderwijs --- Taaldidactiek --- Moderne vreemde talen
Choose an application
Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlands --- 4e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlands --- 6e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Leg je in het schoolvak Nederlands de focus op inhoud, wat leerlingen moeten kennen, of juist op vaardigheden, wat ze moeten kunnen? Deze discussie komt in het denken over het schoolvak voortdurend terug. In Vaardig met vakinhoud: Handboek vakdidactiek Nederlands nemen de samenstellers een doelbewuste positie in: er wordt nadrukkelijk meer aandacht gegeven aan de inhoudelijke kant van het vak, zoals letterkunde en taalkunde, zonder daarbij de dimensie van vaardigheden, zoals begrijpend lezen, schrijven en spreken, tekort te willen doen.Docenten die met dit boek worden opgeleid, leren schakelen tussen inhoud en vaardigheden in het schoolvak Nederlands en krijgen bruikbare didactische handvatten om interessante en betekenisvolle lessen te geven.Het boek bestaat uit vier delen. Het eerste deel gaat over algemene ontwikkelingen in de samenleving waarvan (aankomende) docenten Nederlands op de hoogte moeten zijn om hun vak goed uit te oefenen. Hoe ga je om met de verschillende taalachtergronden van je leerlingen, hoe zet je digitale tools verantwoord in? Onderwijskundige thema?s als burgerschap, leesmotivatie en toetsing komen in dit deel ook aan de orde.De drie andere delen gaan over communicatieve taalvaardigheid, taalonderwijs en literatuuronderwijs. Aan het einde van elk hoofdstuk staan reflectieve opdrachten en aanvullende leestips. Ook is er een website met concrete stage-opdrachten die je meteen in de praktijk kunt brengen.Vaardig met vakinhoud is bedoeld voor studenten van de eerste- en tweedegraadslerarenopleiding Nederlands. Het boek is ook interessant voor de docent die al voor de klas staat.https://www.coutinho.nl/nl/vaardig-met-vakinhoud-9789046908792
Nederlands --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- talenonderwijs --- Nederlandse taal --- Onderwijskunde --- Leesmotivatie --- Taalvaardigheid --- Communicatief taalonderwijs --- Taalonderwijs --- Literatuuronderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- Burgerschap --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek
Choose an application
In dit boek staat het verbinden van wereldoriënterende thema's en taalonderwijs in leerjaren 4 tot 6 van de lagere school centraal. Thema's en Taal geeft hiervoor niet alleen de theoretische onderbouwing, maar ook praktische handvatten. Het biedt (toekomstige) leerkrachten concrete voorbeelden voor inhoudsrijk en breed taalonderwijs. Het thematiseren en onderzoekend leren zorgt voor betekenisvolle lees-, schrijf- en gespreksactiviteiten. Uitgangspunt hierbij is leerlingen een stem geven en actief laten meebepalen wat er geleerd wordt. De thema's en onderwerpen worden als het ware van hen, waardoor de betrokkenheid toeneemt. Door goed aan te sluiten bij de verhalen van leerlingen en daar een 'schepje bovenop te doen' vanuit relevante taaldoelen, brengt de leerkracht plezier, motivatie en resultaat bij elkaar. In deze herziene uitgave staan recente praktijksituaties beschreven waarbij de verbindingen tussen thema's in de klas, vakinhoud en taalonderwijs goed uit de verf komen. Ook is er meer aandacht voor de verschillende schrijfgenres bij het schrijven om te leren.
Didactics of languages --- Primary education --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Taalonderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Spreken --- Lezen --- Schrijven --- Didactiek
Choose an application
Meertaligheid --- Taalverwerving --- Meertalig onderwijs --- Taalonderwijs --- NT2 --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Buitenschoolse opvang --- Thuistaal --- Relatie school - ouder --- Communicatie
Choose an application
The Elementary Modern Standard Arabic Course (EMSA), published in 1983, is the premier introduction, for the English-speaking student, to the active written language of the Arab world. Expressly designed for the beginning student, the course is written by a team of Arabic language teachers consisting of native and non-native Arabic speakers, linguists and people whose primary interests are literature and allied areas. It implements an audio-lingual approach to language teaching while presenting the elements of Modern Standard Arabic as written and spoken in the contemporary Arab World. Volume 1 is complete in itself and presents a practical introduction to the writing system of Arabic and to its pronunciation, with reading and writing pronunciation drills. Thirty lessons provide a basic working knowledge of Arabic. Each lesson contains a text, a vocabulary, grammar and drills including oral and written comprehension passages. An Arabic-English glossary completes the volume. The course continues in Volume 2, which extends the knowledge of vocabulary, grammar and expression. Fifteen further lessons are followed by appendices which give reference information.
Arabic language --- -Semitic languages --- Textbooks for foreign speakers --- -Dutch --- #KVHA:Taalonderwijs; Arabisch --- Didactics of Arabic --- -Textbooks for foreign speakers --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- English.
Choose an application
Hoe kan je literaire teksten inzetten in de talenklas?Welke teksten zijn het meest geschikt om lezers te vormen?Hoe kan literatuuronderwijs de kritische leesvaardigheid versterken?In het huidige talenonderwijs is de plaats van literatuur geen evidentie. Nochtans zijn literaire teksten cruciaal om jongeren de kritische leesvaardigheid bij te brengen die in de 21ste-eeuwse maatschappij zo belangrijk is. Bovendien draagt literatuur ook bij tot de talige, culturele, sociale en persoonlijke ontwikkeling van jongeren.Om die ontwikkeling alle kansen te geven, is een leesbevorderend literatuuronderwijs nodig. Leerlingen en literatuur pleit ervoor om literatuur in brede zin een bevoorrechte plaats te geven in het talenonderwijs, zowel bij de vreemde talen als bij het Nederlands. Het aanleren van literair lezen als een betrokken en kritische vaardigheid staat daarbij centraal.Leerlingen en literatuur biedt didactische methodes en concrete handvatten voor een leesbevorderend literatuuronderwijs. Inzichten uit de nieuwe dialogische didactiek worden bruikbaar gemaakt voor de talenklas via duidelijke richtlijnen en een handig vijfstappenplan. Er is ook aandacht voor leesbevordering als schools project en voor vakoverschrijdende samenwerking rond literaire teksten.https://www.lannoocampus.be/nl/leerlingen-en-literatuur
Taalonderwijs --- Literatuuronderwijs --- Leesbevordering --- Didactiek --- Tekst --- Jongere --- Vreemdetalenonderwijs --- Nederlands --- Kritisch denken --- Literatuuronderwijs ; didactiek --- Didactics of languages --- literatuur --- onderwijs --- lezen --- leesbevordering --- literatuuronderwijs --- leesvaardigheden --- leesonderwijs --- Didactique.
Choose an application
In Thema?s en Taal staat het verbinden van wereldoriëntatie en taalonderwijs in de groepen 5 t/m 8 centraal. Het boek geeft hiervoor niet alleen de theoretische onderbouwing, maar ook praktische handvatten.Door middel van thematisch onderwijs verbindt de leerkracht verschillende vakgebieden met elkaar. Uitgangspunt bij het thematiseren is leerlingen actief laten meebepalen wat er geleerd wordt. De eigen verhalen van leerlingen, hun kijk op de wereld, hun verwondering én nieuwsgierigheid spelen een belangrijke rol. Door te handelen, te onderzoeken, te praten, en te lezen en te schrijven worden kennis en vaardigheden inzichtelijk, functioneel en vooral zinvol. De wereldoriënterende vakken zorgen hierbij voor het verdiepen van het thema door inhoudelijke kennis uit te breiden.Thema?s en Taal laat zien hoe je het taalonderwijs thematiserend en vakoverstijgend kunt inrichten. Na een beschrijving van de basis van thematisch onderwijs, gaan de volgende hoofdstukken in op een specifieke vaardigheid: gesprekken voeren, lezen en schrijven. Er worden uitgebreide (praktijk)voorbeelden gegeven van activiteiten en thema?s, en ook de rol van de leerkracht komt aan bod.Thema?s en Taal is een handboek voor professionals in de bovenbouw van de basisschool en interne en externe begeleiders. Het boek is geschikt voor gebruik op de pabo en goed bruikbaar bij stages in de praktijk.https://www.uitgeverijvangorcum.nl/product/100-566_Thema-s-en-Taal
Didactic strategies --- Didactics of social education --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- talenonderwijs --- WO (wereldoriëntatie) --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Schrijven --- Lezen --- Thematisch werken --- Gespreksvoering
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|