Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Age group sociology --- Social policy and particular groups --- jongerencultuur --- culturele waarden --- culturele diversiteit --- Antwerp
Choose an application
Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt van het boek is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en de culturen van het Midden-Oosten, Azië en Afrika. Ook intercultureel management komt aan bod, waarbij cultuurverschillen in een zakelijke context besproken worden. De talrijke voorbeelden en oefeningen maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen, zelf effectiever intercultureel te communiceren en synergie uit cultuurverschillen te halen. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien, zowel verbaal als non-verbaal. De talrijke voorbeelden en oefeningen in 'Culturele waarden en communicatie' maken de studenten bewust van de eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leren zij de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren en samen te werken met of leiding te geven aan mensen uit verschillende culturen. In de vierde, herziene druk zijn relevante nieuwe theorieën verwerkt en wordt meer aandacht besteed aan interculturele communicatie met migranten dan in vorige edities.
Choose an application
'Culture' and 'meaning' are central to anthropology, but anthropologists do not agree on what they are. Claudia Strauss and Naomi Quinn propose a new theory of cultural meaning, one that gives priority to the way people's experiences are internalized. Drawing on 'connectionist' or 'neural network' models as well as other psychological theories, they argue that cultural meanings are not fixed or limited to static groups, but neither are they constantly revised and contested. Their approach is illustrated by original research on understandings of marriage and ideas of success in the United States.
Cognitive psychology --- Philosophical anthropology --- Philosophy and psychology of culture --- Ethnology. Cultural anthropology --- Cognition and culture --- Connectionism --- Ethnopsychology --- #SBIB:316.7C122 --- #SBIB:39A3 --- Connexionism --- Cognition --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Antropologie: geschiedenis, theorie, wetenschap (incl. grondleggers van de antropologie als wetenschap) --- Congresses --- Social Sciences --- Anthropology --- Ethnopsychology - Congresses. --- Cognition and culture - Congresses. --- Connectionism - Congresses --- Ethnopsychology - Congresses --- Cognition and culture - Congresses --- Connaissance et culture --- Connectionnisme --- Ethnopsychologie
Choose an application
Welk vak iemand later ook uitoefent, vroeg of laat krijgt hij of zij te maken met kwesties van goed en slecht. Regelmatig moeten mensen standpunten innemen en op grond hiervan handelen. En vervolgens verantwoording afleggen over hun gedrag en de keuzes die ze hebben gemaakt. Dit bewust kunnen doen, is een waardevolle vaardigheid voor de moderne samenleving. Met Kritisch denken over goed en slecht ontwikkelen uw studenten deze vaardigheid.Met het boek Kritisch denken over goed en slecht willen de auteurs studenten stimuleren om zelfstandig en kritisch na te denken. Elke hoofdstuk begint daarom met een casus en een bijpassende vraag. Daarnaast biedt het boek handvatten om het denken van uw studenten methodisch en systematisch te ondersteunen. Hierbij gaat de aandacht uit naar onder andere normen, waarden, sancties, reputatie, principes, karakter, schuldgevoelens, eigenbelang en verbondenheid.Bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/zojuist-verschenen/100-7595_Kritisch-denken-over-goed-en-slecht
Ethiek --- 17 --- Goed en kwaad --- ethiek --- kritisch denken --- General ethics --- PXL-Central Office 2019 --- ethische aspecten --- Sociale filosofie --- Kritisch denken --- Normen --- Waarden --- Cultuurverschillen --- Groepsdynamiek --- Norm (standaard) --- Waarde (ethiek) --- Cultuurverschil --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
Op school en in het klaslokaal ontstaan er vaak gespannen situaties. Zeker als het gaat over verschillen met betrekking tot culturele, etnische en levensbeschouwelijke waarden, liggen zulke discussies bij leraren en leerlingen vandaag extra gevoelig. Zonder wrijving geen glans helpt leraren om bij deze spanningen te blijven stilstaan en een mogelijke uitweg te bieden. Aan de hand van herkenbare casussen en visies van verschillende experten stimuleert het om de eigen werkwijze te bevragen en alternatieven te voorzien. Met een handige praktijkwijzer bevat dit boek bovendien een pedagogisch perspectief dat het handelen concreet richting geeft. Zodat elke leraar, in de meest hardnekkige discussies, toch de nodige rust en herkenning vindt. (flaptekst)
General ethics --- Teacher education. Teacher's profession --- Teaching --- Educational sciences --- waardenonderwijs --- lerarenberoep --- didactiek --- deontologie --- sociale ethiek --- identiteit --- culturele waarden --- culturele diversiteit --- diversiteit --- Identiteit --- Waarde (ethiek) --- Levensbeschouwing --- Conflicthantering --- Onderwijs --- School (instelling) --- Superdiversiteit --- Intercultureel onderwijs --- Culturele identiteit --- Onderwijskunde --- Leraar --- Vraagstuk (maatschappij) --- Identiteitsontwikkeling --- Deradicalisering --- Islam --- Multiculturele samenleving --- Multicultural education
Choose an application
Dit boek richt zich op alle studenten van universiteit en hogeschool die in aanraking komen met chemische en biomedische practica. Het behandelt achtereenvolgens de algemene vaardigheden, de chemische vaardigheden en de microbiologische vaardigheden. De tekst is uitvoerig geïllustreerd met foto's en tekeningen
chemie --- General microbiology --- HO (hoger onderwijs) --- practicums --- Didactics of chemistry --- microbiologie --- biochemie --- Higher education --- Scheikunde. --- Laboratoria ; veiligheid --- Chemie ; hoger onderwijs --- 54 --- experimenten --- medische laboratoriumtechnologie --- scheikunde --- veiligheid --- 543.1 --- arbeidsbescherming --- gevaarlijke stoffen --- laboratoriumtechnieken --- pH-bepaling --- titrimetrie --- Arbeidsbescherming (veiligheid (personeel), bedrijfsveiligheid) --- Chemie --- Chromatografie --- Gaschromatografie --- Gevaarlijke stoffen --- Laboratorium --- Microbiologie --- Spectrofotometrie --- Sterilisatie (ontsmettingsmethoden) (stoomsterilisatie) --- Temperatuur --- Titreren --- Veiligheid --- microscoop --- pH-waarden --- laboratorium --- 573 --- Titraties --- microbiologie (lt) --- 542 --- Chemie : praktijk --- Veiligheid : laboratoria --- 54 Chemistry. Mineralogical sciences --- Chemistry. Mineralogical sciences --- Chemie. Scheikunde --- Laboratoriumtechniek - Laboratoriuminstrumenten --- General biochemistry --- 542.2 --- 542.2 Laboratory apparatus and techniques in general --- Laboratory apparatus and techniques in general --- departement Biotechniek 10 --- experimentele chemie --- chromatografie --- 54 Chemie. Kristallografie. Mineralogie --- Chemie. Kristallografie. Mineralogie --- LC (liquid chromatography) --- DLC (dunnelaagchromatografie) --- HPLC (high power liquid chromatography) --- drogen --- PXL-Handboeken --- Hygiene. Public health. Protection
Choose an application
Many of the traditions which we think of as very ancient in their origins were not in fact sanctioned by long usage over the centuries, but were invented comparatively recently. This book explores examples of this process of invention - the creation of Welsh and Scottish 'national culture'; the elaboration of British royal rituals in the nineteenth and twentieth centuries; the origins of imperial rituals in British India and Africa; and the attempts by radical movements to develop counter-traditions of their own. It addresses the complex interaction of past and present, bringing together historians and anthropologists in a fascinating study of ritual and symbolism which poses new questions for the understanding of our history.
Sociology of culture --- cultureel erfgoed --- Folklore --- cultural heritage --- traditie --- anno 1800-1999 --- Manners and customs --- Rites and ceremonies --- #SBIB:93H3 --- #SBIB:316.7C122 --- Folk beliefs --- Folk-lore --- Traditions --- Ethnology --- Material culture --- Mythology --- Oral tradition --- Storytelling --- Ceremonies --- Cult --- Cultus --- Ecclesiastical rites and ceremonies --- Religious ceremonies --- Religious rites --- Rites of passage --- Ritualism --- Mysteries, Religious --- Ritual --- Origin of manners and customs --- Origin --- Thematische geschiedenis --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Sociology. --- Social theory --- Social sciences --- History. --- History and criticism --- #VCV monografie 1999 --- 323.1 --- 323.1 Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek --- Nationale bewegingen. Nationalisme. Rassenpolitiek --- 815 Geschiedenis --- 812 Ideologie --- 826 Imperialisme, Kolonialisme --- 841 Politiek Bestel --- 844 Sociale Structuur --- 846 Identiteit --- 860 (Vredes)cultuur --- 881 Afrika --- 883.5 Zuid-Azië --- 884.2 Noord-Europa --- Folklore. --- Origin. --- Moeurs et coutumes --- Rites et cérémonies --- Origines --- Origine --- Folklore. Geschiedenis. (Versch. onderwerpen) --- Coutumes. Origines. (Mélanges) --- Folklore. Histoire. (Mélanges) --- Gebruiken. Oorsprong. (Versch. onderwerpen) --- British --- Mœurs et coutumes --- Rites et cérémonies --- Britanniques --- Rites and ceremonies. --- Social life and customs. --- Histoire --- Windsor, House of --- Manners and customs - Origin --- Rites and ceremonies - Origin --- #SBIB:
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|