Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (10)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

ULiège (2)

UGent (1)


Resource type

dissertation (16)


Language

Dutch (13)

French (2)

English (1)


Year
From To Submit

2022 (1)

2021 (1)

2019 (1)

2018 (2)

2014 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Dissertation
ADHD.
Authors: ---
Year: 2002 Publisher: Brugge : Simon Stevin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

ADHD.


Dissertation
Alle dagen heel druk : ADHD.
Authors: ---
Year: 2007 Publisher: Brugge : Simon Stevin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

ADHD.


Dissertation
I have a therapist. Her name is nature: dagkampen voor kinderen met ADHD
Author:
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Kinderen met ADHD krijgen aangepaste begeleiding op school maar wanneer er vakantie is stopt deze begeleiding. Hierdoor ervaren kinderen met ADHD meer problemen in school na een vakantieperiode. In deze bachelorproef wordt aan de hand van service design stap voor stap activiteiten ontwikkeld die kinderen met ADHD kunnen bijstaan in de vakantieperiode. Deze activiteiten vinden plaats in een natuurlijke context.Na een compacte literatuurstudie en een bevraging bij 9 kinderen met of zonder ADHD werd een eerste prototype van de dagkampen ontwikkeld en getest. Aan de hand van de resultaten die daaruit voortkwamen werden nieuwe en verbeterde activiteiten samengesteld die opnieuw getest werd. Op het einde van dit proces werd geconcludeerd dat, de activiteiten nog enkele verbeterpunten heeft, verder getest moet worden en het een grote meerwaarde kan betekenen in het begeleiden van kinderen met ADHD."

Keywords

ADHD --- Natuur --- Kamp --- Ergotherapie


Dissertation
AD(H)D wat moet ik ermee? (Psycho-) Educatie voor kinderen met een attention deficit (hyperactivity) disorder.
Author:
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemstelling: AD(H)D wordt vaak gediagnosticeerd in de lagere schoolperiode, dit is de leeftijdscategorie 7 ? 12 jaar. Begrijpen deze kinderen wat AD(H)D is en wat ze nu precies zullen moeten ondernemen om ermee te (leren) leven? Psycho-educatie wordt beschouwd als een manier om deze kinderen op de hoogte te brengen van wat ze precies hebben, maar wat is psycho-educatie? Doel: een concreet hulpmiddel bekomen in de vorm van een psycho-educatie werkboek om hiermee aan kinderen recent gediagnosticeerd met AD(H)D duidelijk te maken wat ze precies hebben en hoe ze hiermee kunnen (leren) leven. Methode: State of art en systematisch literatuuronderzoek, in functie van het ontwikkelen van een psycho- educatieboek voor kinderen recent gediagnosticeerd met AD(H)D. Discussie: Wat-, waarom en hoe-vragen worden beantwoord tijdens een psycho-educatie. Door deze drie soorten vragen te beantwoorden zal men een evolutie cree?ren van kennen, over kunnen, naar toepassen. Als aanbeveling voor verder onderzoek wordt aangeraden een onderzoek te doen naar het zelfbeeld van kinderen met AD(H)D. Verder wordt aangeraden om ook een psycho-educatie werkboek voor kinderen met AD(H)D te maken, wanneer er spraken is van co-morbiditeit. Conclusie: Er kan worden besloten dat effectieve en efficie?nte psycho-educatie een positieve invloed heeft op kinderen die recent de diagnose van AD(H)D kregen. Effectieve psycho-educatie kan worden bekomen d.m.v. een psycho-educatie werkboek.

Keywords

ADD --- ADHD --- Kind --- Verpleegkunde


Dissertation
Borstvoeding en ADHD
Author:
Year: 2021 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Lactatiekunde --- ADHD --- Lactatiekunde


Dissertation
Kinderen met ADHD: een aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit
Author:
Year: 2001 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Kind --- ADHD --- MW --- CLB, Asse


Dissertation
Energiev(ers)linders : het effect van 'complimenteren' en 'scoren' op gedrag van jongeren met ADHD in een gedragstherapeutische behandelgroep in Nederland
Author:
Year: 2008 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Kinderen met een verstandelijke handicap en ADHD kenmerken in het BuSO.
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Oostende : Hogeschool West-Vlaanderen. Departement Vesalius-HISS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Traduction du chapitre "De Attention Deficit-Hyperactivity Disorder, ADHD" du livre "Kinderen en gedragsproblemen" suivie d'une étude terminologique NL-FR/FR-NL
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: De doelstelling van deze scriptie is om vertrekkend van een vertaling een terminografisch onderzoek uit te voeren. Het gaat om termen die te maken hebben met ADHD. De termenlijst bevat onder andere Engelse termen en afkortingen. Voor die termen wordt vooral nagegaan of het Nederlands en het Frans kiezen voor de Engelse term of een vertaling en voor de afkorting of voor de volledige benaming. Middelen of methode: Voor de terminografische studie werden de fiches van het Centrum voor Technologie van het departement Vertaalkunde gehanteerd. Na deze fiches komt telkens een persoonlijk commentaar met meer gedetailleerde informatie over de selectie van de termen, de gegevens op de fiches en eventueel de meest interessante encyclopedische informatie. Voor de bronnen werd beroep gedaan op geschreven en elektronische bronnen, om zo te werken met zo actueel mogelijke informatie. Resultaten: De scriptie bevat naast de brontekst met vertaling een terminografische studie, waarin alle informatie rond de geselecteerde termen gestructureerd is weergegeven in fiches. In de commentaren na de fiches wordt die informatie verder uitgediept. Zo is de scriptie een handig instrument voor wie een gelijkaardige tekst moet vertalen. In het laatste deel worden algemene conclusies getrokken. Zo konden we zien dat het Nederlands vaak de Engelse term overneemt, terwijl het Frans kiest voor een vertaling. Beide talen gebruiken in deze context regelmatig letterwoorden.


Dissertation
Als stilzitten niet meer lukt : theoretische omkadering van ADHD gekoppeld aan praktijkervaring binnen een observatiecentrum
Author:
Year: 2002 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Observatiecentrum --- Kind --- ADHD --- MW --- De Waai, Eeklo

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by