Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
propaganda --- politieke partijen --- BWP. --- interbellum. --- België.
Choose an application
propaganda --- propagandaprenten --- 1566 - 1584 --- 16de eeuw --- Nederland
Choose an application
Affiche --- Vormgeving --- Propaganda --- Derde Rijk --- Oorlogspropaganda
Choose an application
Eulogies --- Propaganda, Egyptian --- History. --- Egypt --- History --- Kings and rulers. --- E-books --- Altes Ägypten --- Herrscherlegitimation --- Königseulogien --- Politische Propaganda --- Ramessidenzeit
Choose an application
Emblems, National. --- Emblems, National. --- Propaganda. --- Propaganda. --- Publicity. --- Publicity. --- Publizistik. --- Publizistik. --- Symbol. --- Symbol. --- Symbolism in communication. --- Symbolism in communication.
Choose an application
International broadcasting --- Propaganda, International --- 654.195 --- 32.019.5 --- International propaganda --- International relations --- Propaganda --- World politics --- Broadcasting, International --- Radio broadcasting --- Sound broadcasting. Radio. Radio relay (rediffusion) --- Openbare mening. Publieke opinie --- Theses --- International broadcasting. --- Propaganda, International. --- 32.019.5 Openbare mening. Publieke opinie --- 654.195 Sound broadcasting. Radio. Radio relay (rediffusion)
Choose an application
Choose an application
Propaganda, Roman. --- Numismatics, Roman --- Political aspects. --- Constantine --- Numismatics. --- In literature. --- Propagande romaine --- Numismatique romaine --- Aspect politique --- Rome --- History --- Histoire
Choose an application
Doelstellingen: Dit werk onderzoekt in welke mate de Amerikaanse oorlogspropaganda uit de Eerste Wereldoorlog en de Irak-oorlog overgenomen is in artikels in de Amerikaanse kwaliteitskrant The New York Times. Hiervoor werden honderd krantenartikels uit The New York Times verzameld. Vijftig hiervan behandelen de Eerste Wereldoorlog en de andere vijftig de Irak-oorlog. Deze artikels werden geanalyseerd aan de hand van de principes van Carpentier (1999) en Ponsonby (1928). Middelen of methode: Dit onderzoek is gebaseerd op de procedure die door Meyer & Wodak (2001) uitgestippeld werd. Eerst werd er achtergrondinformatie over de betreffende oorlogen en over The New York Times opgezocht, vervolgens werden er krantenartikels verzameld, hierna werden de oorlogsprincipes van Carpentier en de oorlogsgeboden van Ponsonby bestudeerd en geanalyseerd. Ten slotte werden de artikels geanalyseerd aan de hand van de principes van Carpentier (1999) en aan de hand van Morelli's (2003) analyse van de oorlogsgeboden van Ponsonby (1928). Resultaten: Uit dit onderzoek is gebleken dat de Amerikaanse oorlogspropaganda zowel in de krantenartikels over de Eerste Wereldoorlog, als in die over de Irak-oorlog in relatief sterke mate overgenomen werd door de journalisten van The New York Times. In de artikels over de Eerste Wereldoorlog werden er echter een aantal principes van zowel Carpentier (1999) als van Ponsonby (1928) niet of in beperkte mate teruggevonden. Het moderne principe virtualisering werd in geen enkel artikel van het corpus teruggevonden, aangezien dit een typisch principe voor het digitale tijdperk is en betrekking heeft op visuele media. Verder werden er weinig voorbeelden van personificatie teruggevonden. Ook werd Ponsonby's achtste oorlogsgebod waarin de steun van kunstenaars en intellectuelen wordt benadrukt, slechts in beperkte mate en gedeeltelijk teruggevonden in zowel de artikels over WOI, als in die over de Irak-oorlog. Het tiende oorlogsgebod dat de twijfelaars van de propaganda als verraders beschouwt, werd ook niet teruggevonden in de artikels over WOI. In de artikels over de Irak-oorlog was er meer plaats voor kritiek van zowel journalisten als van externen, en kwamen de opinies van tegenstanders van de VS uitgebreider aan bod. De artikels over de Eerste Wereldoorlog beperkten zich hoofdzakelijk tot de publicatie van de officiële militaire rapporten van beide kampen in de oorlog. Er kan dus aangenomen worden dat de Amerikaanse oorlogspropaganda tijdens de Eerste Wereldoorlog in mindere mate gecontesteerd werd door de journalisten van The New York Times dan tijdens de Irak-oorlog.
American. --- CDA. --- First World War. --- H363-sociolinguïstiek. --- Iraq War. --- Propaganda. --- S265-pers-en-communicatiewetenschappen. --- Studie in de meertalige communicatie. --- The New York Times. --- United States.
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|