Narrow your search

Library

UGent (13)

KU Leuven (11)

KBR (6)

ULB (5)

ULiège (4)

UCLouvain (3)

VUB (2)

AMSAB (1)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

More...

Resource type

dissertation (23)

book (12)


Language

English (8)

German (5)

Dutch (3)

French (3)

Undetermined (2)

More...

Year
From To Submit

2024 (1)

2023 (1)

2018 (1)

2013 (2)

2012 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Dissertation
Die völkerrechtlichen Schranken der internationalen politischen Propaganda in Friedenszeiten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Opbouwers zijn we ! Een studie van het propagandabeleid van de Belgische politieke partijen in het interbellum, met BWP als referentiepunt
Author:
Year: 2005 Publisher: Leuven : KU Leuven,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
De Opstand in zwart-wit : Propagandaprenten uit de Nederlandse Opstand 1566-1584 ; Deel I en II : Propaganda en Prenten - Deel III : Catalogus en Afbeeldingen
Author:
Year: 2000

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Studie van Nationaal-Socialistische propaganda-affiches in het Derde Rijk tussen 1933 en 1945
Author:
Year: 1995 Publisher: Mariakerke Arteveldehogeschool - bacheloropleiding grafische en digitale media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Königseulogien der frühen Ramessidenzeit : Politische Propaganda im Dienst der Legitimierung einer neuen Dynastie
Author:
ISBN: 9783947450183 3947450176 9783947450176 3947450184 9783947450190 3947450192 Year: 2018 Publisher: Heidelberg : Propylaeum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Visuelle Symbole als Erscheinung der nicht-verbalen Publizistik
Authors: ---
Year: 1966 Publisher: [Münster?],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Broadcasting across borders : a study on the role of propaganda in external broadcasts
Author:
ISBN: 9140046567 9789140046567 Year: 1978 Volume: 8 Publisher: Lund Gleerup


Multi
Echi di propaganda imperiale in scene di coppia a Pompei : immagini di coppie sedute nel repertorio pompeiano : Enea e Didone, Marte e Venere, Perseo e Andromeda
Authors: --- ---
ISBN: 9788871403748 Year: 2008 Publisher: Roma Edizioni Quasar

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Der Kaiser als Sieger : Metamorphosen triumphaler Herrschaft unter Constantin I.
Authors: ---
ISBN: 9783050059037 3050059036 3050059044 Year: 2012 Volume: 19 Publisher: Berlin Akademie Verlag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
The First World War and the Iraq War in The New York Times: a critical discourse analysis of the US propaganda in newspaper articles
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstellingen: Dit werk onderzoekt in welke mate de Amerikaanse oorlogspropaganda uit de Eerste Wereldoorlog en de Irak-oorlog overgenomen is in artikels in de Amerikaanse kwaliteitskrant The New York Times. Hiervoor werden honderd krantenartikels uit The New York Times verzameld. Vijftig hiervan behandelen de Eerste Wereldoorlog en de andere vijftig de Irak-oorlog. Deze artikels werden geanalyseerd aan de hand van de principes van Carpentier (1999) en Ponsonby (1928). Middelen of methode: Dit onderzoek is gebaseerd op de procedure die door Meyer & Wodak (2001) uitgestippeld werd. Eerst werd er achtergrondinformatie over de betreffende oorlogen en over The New York Times opgezocht, vervolgens werden er krantenartikels verzameld, hierna werden de oorlogsprincipes van Carpentier en de oorlogsgeboden van Ponsonby bestudeerd en geanalyseerd. Ten slotte werden de artikels geanalyseerd aan de hand van de principes van Carpentier (1999) en aan de hand van Morelli's (2003) analyse van de oorlogsgeboden van Ponsonby (1928). Resultaten: Uit dit onderzoek is gebleken dat de Amerikaanse oorlogspropaganda zowel in de krantenartikels over de Eerste Wereldoorlog, als in die over de Irak-oorlog in relatief sterke mate overgenomen werd door de journalisten van The New York Times. In de artikels over de Eerste Wereldoorlog werden er echter een aantal principes van zowel Carpentier (1999) als van Ponsonby (1928) niet of in beperkte mate teruggevonden. Het moderne principe virtualisering werd in geen enkel artikel van het corpus teruggevonden, aangezien dit een typisch principe voor het digitale tijdperk is en betrekking heeft op visuele media. Verder werden er weinig voorbeelden van personificatie teruggevonden. Ook werd Ponsonby's achtste oorlogsgebod waarin de steun van kunstenaars en intellectuelen wordt benadrukt, slechts in beperkte mate en gedeeltelijk teruggevonden in zowel de artikels over WOI, als in die over de Irak-oorlog. Het tiende oorlogsgebod dat de twijfelaars van de propaganda als verraders beschouwt, werd ook niet teruggevonden in de artikels over WOI. In de artikels over de Irak-oorlog was er meer plaats voor kritiek van zowel journalisten als van externen, en kwamen de opinies van tegenstanders van de VS uitgebreider aan bod. De artikels over de Eerste Wereldoorlog beperkten zich hoofdzakelijk tot de publicatie van de officiële militaire rapporten van beide kampen in de oorlog. Er kan dus aangenomen worden dat de Amerikaanse oorlogspropaganda tijdens de Eerste Wereldoorlog in mindere mate gecontesteerd werd door de journalisten van The New York Times dan tijdens de Irak-oorlog.

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by