Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
In Denken Doorzien komen vijftig internationaal bekende denkers aan het woord. Zij gaan in op actuele en eeuwige filosofische kwesties als: Wat is de mens? Bestaat God? Wat is het goede leven? en Zijn wij vrij om te kiezen? De geïnterviewden – Richard Rorty, Jean-François Lyotard, Rüdiger Safranski, Peter Singer, Hans-Georg Gadamer, John Searle en vele anderen – behoren tot de belangrijkste denkers van het afgelopen decennium. Zij leggen uit waarom het geluid van klassieke denkers als Socrates, Plato, Kant, Schopenhauer en Wittgenstein nog altijd doorklinkt in actuele debatten
Choose an application
Choose an application
Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 900.22 --- Geschiedenis --- Griekenland --- Klassieke oudheid --- Rome --- 2e leerjaar s.o. --- 485.6 --- Beeldhouwkunst --- Egeïsche wereld --- Goden --- Handboek --- Kreta --- Mycene --- Theater --- Vrouw --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 2e leerjaar s.o --- Oudheid --- Hellas --- Hellenisme --- Romeinse Rijk --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Filosofie --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- #BSCH: vak: geschiedenis --- Egeïsche wereld
Choose an application
godsdienst --- leerboeken --- 485.7 --- Godsdienst --- Onderwijsleermiddelen --- Secundair onderwijs --- 5e leerjaar s.o. --- God --- Handboek/cursus --- Homoseksualiteit --- dood --- ethiek --- euthanasie --- geboorte --- handboek --- huwelijk --- kwaad --- liefde --- lijden --- samenwonen --- solidariteit --- vergeven --- zonde --- Godsdienst : secundair onderwijs --- Catechese ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst: handboek secundair onderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: rechten (homoseksuelen)) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 5e leerjaar s.o --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
#gsdb11 --- 200.3 --- 485.711 --- Godsdienst --- Leermiddelen --- Secundair onderwijs --- 485.7 --- 6e leerjaar t.s.o. --- Handboek/cursus --- bidden --- boeddhisme --- christendom --- communicatie --- eenzaamheid --- familie --- gebaren --- geloof --- geluk --- godsdienst --- godsdiensten --- handboek --- hindoes --- islam --- jodendom --- levensbeschouwing --- levensvragen --- levensvreugde --- liefde --- meditatie --- relaties --- religie --- riten --- seksualiteit --- sekten --- symbolen --- verbondenheid --- vriendschap --- zelfbeeld --- zingeving --- Godsdienst - schoolboeken --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 6e leerjaar t.s.o --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Kunstsecundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Catechese ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.9 --- secundair onderwijs --- 6e leerjaar s.o --- Godsdienst: handboek secundair onderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Gastvrijheid --- Picknicken --- Koeien --- Jeugdpoëzie --- Godsdienst --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- 371.67 --- 373.5 --- #gsdb11 --- 485.7 --- godsdienst --- schoolboeken --- Godsdienst ; secundair onderwijs --- Handboek/cursus --- 485.9 --- Catechese ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst: handboek secundair onderwijs --- #BSCH: vak: godsdienst --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- didactiek secundair onderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 200.3 --- 485.711 --- Leermiddelen --- Secundair onderwijs --- Godsdienst - schoolboeken --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- #BSCH: vak: natuurwetenschappen --- #BSCH: vak: wetenschappen --- 530 --- #BSCH: vak: chemie --- #BSCH: vak: biologie --- #BSCH: vak: fysica --- Natuurwetenschappen --- Didactics of sciences --- Didactics of secundary education --- Hygiene. Public health. Protection --- Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Godsdienst --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- 371.67 --- 373.5 --- #BSCH: vak: godsdienst --- 485.7 --- godsdienst --- schoolboeken --- 4e leerjaar s.o --- Bidden --- Communicatie --- Dieren --- Dromen --- Geloof --- God --- Godsdiensten --- Handboek --- Jongeren --- Kiezen --- Luisteren --- Mislukking --- Racisme --- Rages --- Reclame --- Relaties --- Roeping --- Schuld --- Subcultuur --- Tederheid --- Televisie --- Uiterlijk --- Vergeven --- Vluchten --- Vrijheid --- Zonde --- Godsdienst ; secundair onderwijs --- Godsdienstonderwijs : SO - handleiding --- Godsdienstonderwijs : SO - leerboek --- 485.9 --- Catechese ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst: handboek secundair onderwijs --- #gsdb11 --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- didactiek secundair onderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Didactics of religion --- Didactics of secundary education --- secundair onderwijs 2de graad --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
#KUPV:Eekhoutcentrum --- 200.3 --- 485.711 --- Godsdienst --- Leermiddelen --- Secundair onderwijs --- 485.7 --- 5e leerjaar s.o. --- Handboek/cursus --- Rechtvaardigheid --- arbeid --- armoede --- dood --- ethiek --- godsdienst --- goed en kwaad --- handboek --- kruisweg --- lijden --- milieu --- moreel verantwoord handelen --- natuur --- palliatieve zorg --- 485.9 --- Godsdienst ; s.o. --- Godsdienst ; secundair onderwijs --- Catechese ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Godsdienst: handboek secundair onderwijs --- Godsdienst - schoolboeken --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: sociale rechtvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- #gsdb11 --- 5e leerjaar b.s.o. --- 5e leerjaar s.o --- Godsdienst ; s.o --- 371.67 --- 373.5 --- BSO --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 5e leerjaar b.s.o --- 244.51 --- Godsdienstonderwijs : SO - handleiding --- Godsdienstonderwijs : SO - leerboek --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Barmhartigheid --- Bergrede --- Bijna-doodervaringen --- Conflicten --- Dood --- Doodstraf --- Echtscheiding --- Ethiek --- Euthanasie --- Globalisering --- Homoseksualiteit --- Kruisweg --- Kwaad --- Liefde --- Lijden --- Lijdensverhalen --- Milieu --- Moreel verantwoord handelen --- Opvoeding --- Palliatieve zorg --- Passieverhaal --- Prenatale diagnostiek --- Relatie --- Reïncarnatie --- Solidariteit --- Tien geboden --- Transparanten --- Valentijn --- Vluchteling --- Zelfmoord --- (zie ook: rechten (homoseksuelen)) --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Kunstsecundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- #BSCH: vak: godsdienst --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Op de dvd worden Kader Abdolah, Durre Ahmad en Cyrille Vael uitvoerig bevraagd over de noodzaak van verbeelding, droom en symboliek. Visueel antropoloog Laurent Van Lancker brengt hen in beeld. Meer dan ooit is er nood aan interculturele dialoog. Kinderen kunnen best van jongs af in die dialoog opgevoed worden. Het onderwijs zou de grote voortrekker moeten zijn. Maar waar halen leerkrachten hiervoor de inspiratie? Marc Colpaert zet hen op weg. Vertrekkend vanuit zijn persoonlijk verhaal en rijke levenservaring betrekt hij de lezer op zijn zoektocht naar de plaats en de betekenis van de ander. De queeste voert ons weg uit de filosofische en psychologische dwalingen van de 20ste eeuw. Martin Buber, Emmanuel Levinas en Ivan Boszormenyi-Nagy worden op een ongebruikelijke manier voorgesteld en getoetst op hun betekenis voor de interculturele dialoog. Zij zijn een opstap naar nieuwe manieren van werkelijkheidsbeleving, die beeldrijk verwoord worden door schrijvers en kunstenaars als Edwin Jacobs, Karen Armstrong, Raimon Panikkar, Durre Ahmad, Kader Abdolah, Chokri ben Chikha en vele anderen. De conclusie is dat je de werkelijkheid niet alleen kunt vatten met de taal van de rede, met de logos. Elke cultuur geeft aan dat zingeving gerealiseerd wordt vanuit een ander taalgebruik, vanuit de taal van de mythos.
Interculturele opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Multicultureel onderwjs --- Lerarenopleiding --- 454.6 --- intercultureel onderwijs --- KHM --- interculturele opvoeding --- 37.017 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Pastoraal --- 734 Multicultureel onderwijs --- #KVHA:Interculturaliteit --- #KVHA:Interculturele communicatie --- #KVHA:Interculturele opvoeding --- #KVHA:Onderwijskunde --- 130 --- 371 --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- 37 --- Abdolah Kader --- Ahmad Durre --- Armstrong Karen --- Boszormenyi-Nagy Ivan --- Buber Martin --- Jacobs Edwin --- Levinas Emmanuel --- Panikkar Raimon --- ben Chikha Chokri --- creativiteit --- filosofie --- lerarenopleiding --- onderwijs --- verbeelding --- 313 --- beeldvorming --- cultuurverschillen --- gelijke kansen onderwijs --- interculturalisatie --- symbolen --- 474.6 --- Creativiteit --- Godsdienst --- Koran --- Kunst --- Levinas, Emmanuel --- Mystiek --- Taoïsme --- Troje --- Volksgeloof --- Wetenschap --- intercultureel onderwijs (ler) --- 071293.jpg --- sociale opvoeding --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Onderwijskunde --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- 008 --- 37.03 --- Philosophy and psychology of culture --- Teaching --- Islam --- departement Gezondheidszorg 07 --- 371.3:7 --- Onderwijs en diversiteit --- DVD's --- Interculturaliteit en beeldvorming --- Onderwijs ; leermethoden ; architectuur en kunst --- Contains audio-visual material --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Intercultureel onderwijs. --- interculturaliteit --- islam --- Multicultural education --- Imagination --- Myth --- Study and teaching --- Opvoeding en onderwijs --- Interculturele pedagogiek --- Multiculturaliteit --- Onderwijs --- multiculturele samenleving --- Interculturaliteit --- 37.014 --- 071294.jpg --- 370 --- onderwijsfilosofie --- Sociology of culture --- Sociology of education --- Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education --- Didactics --- Opvoeding --- Multiculturalisme --- Musiceren --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Geloof --- Pastoraal --- Culture --- Philosophy --- Imagination (Philosophy) --- Intercultural communication
Choose an application
met oa interview-fragmenten
Production management --- Computer. Automation --- digitale vormgeving --- multimedia --- Design --- Internet --- Materiel informatique --- Multimédia --- Technologie --- Human-computer interaction --- Industrieel ontwerpen. --- Interaction design --- 770.7 --- 770.6 --- interaction design --- interactief design --- interfaces --- software --- Atkinson, Bill --- Brin, Sergey --- computers --- Engelbart, Doug --- gsm --- IDEO --- i-mode --- interactieve media --- laptop --- Moggridge, Bill --- Page, Larry --- productdesign --- Wright, Will --- 745.036 --- 745.039 --- 791.5 --- Atkinson Bill --- Bishop Durrell --- Boyle Brendan --- Boyle Dennis --- Bradley Paul --- Bray Duane --- Brin Sergey --- Card Stu --- communicatie --- design --- Downs Chris --- Dunne Tony --- Ellenby John --- Engelbart Doug --- Fulton Suri Jane --- Gaver Bill --- Gordon Bing --- Haitani Rob --- Hawkins Jeff --- Hunter Mat --- internet --- Ishii Hiroshi --- Keely Bert --- Kelley David --- Laurel Brenda --- Liddle David --- Lovlie Lavrans --- Maeda John --- Mercer Paul --- Mott Tim --- Mountford Joy --- Natsuno Takeshi --- Page Larry --- Podlaseck Mark --- productontwikkeling --- Raby Fiona --- Ratzlaff Cordell --- Reason Ben --- Rekimoto Jun --- Rogers Steve --- Sakai Rikako --- Samaliones Fran --- technologie --- Tesler Larry --- Verplank Bill --- Winograd Terry --- Wright Will --- Computer-human interaction --- Human factors in computing systems --- Interaction, Human-computer --- Human engineering --- User-centered system design --- User interfaces (Computer systems) --- interaction design, participatory design, social design --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- Matériel informatique --- 681.3*B --- 681.3*I3 --- 681.3*B Hardware --- Hardware --- 681.3*I3 Computer graphics (Computing methodologies) --- Computer graphics (Computing methodologies) --- Société numérique
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|