Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
De reportage wil een algemeen schets geven over wat 'cultuur' eigenlijk betekent. Door een wereldwijd beeld te geven van algemeen menselijke thema's zoals huisvesting, kledij, eetgewoontes, transport, muziek, zorg voor ouderen, gastvrijheid,... wordt aangetoond dat alle aspecten van het menselijk handelen cultureel bepaald zijn. Daarom is deze reportage een goede inleiding op een multiculturele één- of meerdaagse of op dagen van mondiale vorming. Na de voorstelling kan bijvoorbeeld worden ingezoomd op een specifieke cultuur (zoals de Marokkaanse) of een specifieke problematiek (zoals migratie, vluchtelingen, ontwikkelingssamenwerking,...)
Choose an application
"Yanti wordt geboren in Indonesië maar ze wordt afgestaan door haar biologische ouders. Ze belandt in een weeshuis. Daar wordt ze geadopteerd door een warm Belgisch gezin en ze groeit op in de Antwerpse Kempen. Toch begint ze zich tijdens het opgroeien vragen te stellen over haar roots. Ze besluit op zoek te gaan naar haar familie en onderneemt een lange reis naar het land waar ze ooit vandaag kwam. Ze herontdekt haar geschiedenis, vindt een nieuw evenwicht en beleeft de rijkdom van een multiculturele identiteit.Dit poëtische verhaal is deels een autobiografisch verhaal van schrijfster Haryanti Frateur. Het verhaal wordt prachtig in beeld gebracht door illustrator/kunstdocente Marie van Praag.Jan Van Outryve componeerde een cantate bij dit verhaal voor het internationale muziekproject Cantania 2018, een co-productie van BOZAR en het Belgian National Orchestra." (bron: Studio Sesam)
Dutch literature --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- adoptie --- Diversiteit --- Adoptie --- Andere culturen --- Indonesië --- Multiculturaliteit --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- sociaal-affectieve vorming --- Culturele diversiteit --- Multiculturalisme --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Inclusie --- Maatwerk --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Prentenboeken --- Vertelplaten --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Didactics of social education --- Identiteit --- Familie --- picture books --- illustrations [layout features]
Choose an application
Une approche motivante et actuelle avec une attention particulière accordée à l’expérience positive de chaque élève. Conforme aux Socles de compétences, aux Programmes des différents réseaux et au Cadre Européen Commun de Référence. Les Programmes mettent la priorité sur les compétences orales. Tornado prévoit les ressources nécessaires pour encourager l’élève à communiquer. Un apprentissage tout progressif !
838.5 --- Frans --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Dutch language --- Néerlandais (langue) --- Manuels pour allophones. --- Women --- vrouwenemancipatie --- 343.9 --- 396 --- Sociale integratie --- Vrouwen --- 343.9 Criminologie --(algemeen) --- Criminologie --(algemeen) --- Human females --- Wimmin --- Woman --- Womon --- Womyn --- Females --- Human beings --- Femininity --- Feminisme. Vrouwenbeweging. Vrouw en maatschappij --- Intégration sociale --- Femmes --- 320 --- sociale vraagstukken --- questions sociales --- Sociology of minorities --- Age group sociology --- Sociology --- Life phases --- Book --- Empowerment --- Experiences --- 551.482 (493.6 + .8/. 9) --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Physical geography --- Ardennes (B)
Choose an application
De map bevat 14 kamishibai-vertelplaten (0-13).
Zwarte Piet
---
Sinterklaas
---
Jeugdboeken 03-06 jaar
---
Zwartepiet
---
Prentenboeken
---
Wereldoriëntatie
---
Lager onderwijs
---
Kleuteronderwijs
---
1e leerjaar lager onderwijs
---
Vertelkastje
---
Broers en zussen
---
didactiek
---
433.9
---
JB KUMA
---
dromen
---
leren beslissen
---
motivatie
---
planning
---
sinterklaas
---
Fiction
---
Jeugdboeken
---
Praatplaten (Vertelprenten)
---
Vertelkastje(Kamishibai)
---
Zwarte piet
---
jokken, sinterklaas, zakgeld, overige onderwerpen
---
Schoolbooks - Didactic material
---
Contains audio-visual material
---
Sinterklaas.
---
Broers en zussen.
---
didactiek.
---
Didactiek.
---
kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep)
---
Didactics of Kindergarten
---
kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep)
---
genre-thema"">
Choose an application
371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- Seks --- lager onderwijs --- leerboeken --- relationele opvoeding --- seksuele vorming --- 478.9 --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- Sociale opvoeding --- 3e graad l.o. --- 476.1 --- 478.4 --- Afscheid nemen --- Agressie --- Axenroos --- Communicatie --- Conflicten --- Democratie --- Emoties (Gevoelens) --- Geweld --- Handboek/cursus --- Hygiëne --- Ik en de anderen --- Lichaam --- Media --- Nieuws --- Oorlog --- Puberteit --- Regels --- Samenleving --- Seksuele en relationele opvoeding --- Verliefdheid --- Zelfvertrouwen --- Zintuigen --- agressie --- communicatie --- gevoelens --- geweld --- handboek --- ik-ander --- lichaam --- media --- pesten --- reclame --- relationele vorming --- sexuele voorlichting --- verliefdheid --- 477.9 --- 478.4 ) Gezondheidsopvoeding --- Documentatiemap --- seksuele opvoeding --- Basisonderwijs --- Seksuele opvoeding --- 615.5 --- seksuele opvoeding: lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Gezondheidseducatie --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Anders zijn) --- Didactics of medicine --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- Primary education --- Teaching --- Kindergarten --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Belgium --- 433.4 --- basisonderwijs --- Anders zijn --- Gezinnen --- Groei --- Jongen-meisje --- Kinderen en televisie --- Pesten --- Ruzie --- Verhalen --- Wereldoriëntatie --- Seksuele voorlichting: lagere school --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- (zie ook: Conflicten) --- axen --- kleuteronderwijs --- zintuigen --- 471.44 --- Kleuteronderwijs --- 471.43 --- Geboorte --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Spelen --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- Emotionele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Relationele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Seksuele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Seksuele vorming: kleuters --- Seksuele vorming: lagere school --- kleuterschool: seksuele opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Jaloersheid --- Reclame --- Rolpatronen --- Vriendschap --- seksuele opvoeding: handboek lagere school --- Relationele opvoeding. --- Seksuele opvoeding. --- Derde graad. --- Tweede graad. --- Eerste graad. --- Kleuters. --- Relationele opvoeding ; kleuters --- Seksuele opvoeding ; kleuters --- Relationele opvoeding ; basisonderwijs --- Seksuele opvoeding ; basisonderwijs --- 3e graad l.o --- Baby's --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Eenzaamheid --- Emoties(Gevoelens) --- Gezin (Ouders) --- Helpen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Jongens --- Macht --- Meisjes --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Praatplaten (Vertelprenten) --- Schoolfeesten --- Spelen(Kinderspelen) --- Troosten --- Verdriet --- Vertellen --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- Winnen en verliezen --- Ziek zijn --- poster --- spelen --- Affiches --- Sociaal-emotionele opvoeding --- RSV basisonderwijs --- menselijk lichaam --- Relationele en seksuele vorming
Choose an application
Waar komen de spullen in mijn schooltas vandaan? Waaruit bestaat het? Ik leer over grondstoffen en hun herkomst. Ik verdiep me in (on)eerlijke handel en internationale organisaties. Wat doet reclame?http://www.opverkenning.be/nl/materiaal_themaschriften/leerjaar-5
#BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.1 --- wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- Wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- 476.11 --- 476 --- schoolboeken --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Music sound recording --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- PXL-Education 2017 --- Basisonderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Wereldoorlog I --- Tuinbouw --- Landbouw --- Voeding --- België --- Vervoer --- Vervoermiddelen --- Democratie --- Grondstoffen --- Reclame --- Eerlijke handel --- Technologie --- Uitvindingen --- Water --- Seriëren --- Consumptiemaatschappij --- Rechten van de mens --- Diversiteit --- Duurzame voeding --- Mobiliteit --- Openbaar vervoer --- Fotografie --- Ganzenspelen --- Geschiedenis --- Veeteelt --- Kaarten --- Luchtfotografie --- Velden --- Groenten --- Fruit --- Seizoenen --- Onderzoeksvragen --- Provincies --- Steden --- Autosnelwegen --- Spoorwegen --- Waterwegen --- Trams --- Rome --- Satellieten --- Aarde --- GPS --- Staatsinrichting --- Gemeenschappen --- Gewesten --- Koningshuis --- Politiek --- Tijdlijn --- Oceanen --- Zeeën --- Werelddelen --- Natuur --- Koken --- Bevriezen --- Wetenschap --- Waterkringloop --- Waterhuishouding --- Waterverbruik --- Periodiek systeem der elementen --- Chemische stoffen --- Chemie --- Industrie --- Rechten van het kind --- Drones --- Zelfhulp --- Elektronica --- Vliegen --- Da Vinci, Leonardo --- Kunst --- Planten --- Bloemen --- Mensen --- Dieren --- Geld --- Betaalmiddelen --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs; leermiddelen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Ganzenbord --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Milieu --- Kaart (geografie) --- Veld --- Groente --- Seizoen (jaargetijde) --- Onderzoeksvraag --- Provincie --- Stad --- Autosnelweg --- Waterweg --- Tram --- Satelliet --- Aarde (planeet) --- Media --- Gemeenschap --- Gewest --- Maatschappij --- Film --- Oceaan --- Zee --- Werelddeel --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Groep --- Kind --- Voorlichting --- Periodiek systeem --- Stof (chemie) --- Spionage --- Communicatietheorie --- Kinderrechten --- Drone --- Vliegen (werkwoord) --- Uitvinding --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Plant --- Bloem (plant) --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Mens --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Betaalmiddel --- Vervoermiddel --- Drank --- Gezondheid --- Mensenrechten --- Inclusie --- Maatwerk --- Grondstof --- Sociology of environment --- Didactics of social education --- Economics --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|