Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Psychoanalysis and literature. --- 82:159.9 --- Literatuur en psychologie. Literatuur en psychoanalyse --- 82:159.9 Literatuur en psychologie. Literatuur en psychoanalyse --- Psychoanalysis and literature --- Literature and psychoanalysis --- Psychoanalytic literary criticism --- Literature
Choose an application
Het Kernkwadrantenspel is gebaseerd op de theorie van de kernkwadranten, geschreven door Daniel Ofman. Het kaartspel stimuleert de spelers om hun persoonlijke kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en allergieën in kaart te brengen. Spelenderwijs worden de spelers aangespoord om hun persoonlijke kernkwaliteiten te ontdekken en ontwikkelen. Kortom, het Kernkwadrantenspel is de introductie bij uitstek tot de kernkwadranten.Bron: https://shop.aanstokerij.be/begeleiding/235-kernkwadrantenspel.html
Theory of knowledge --- epistomologie --- Sociology --- zelfkennis --- zelfontplooiing --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- epistemologists --- Kernkwadranten --- Psychologie --- Algemene psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidsdiagnostiek --- #KVHB:Zelfbeeld --- #KVHB:Identiteit --- #KVHB:Kernkwaliteiten --- 366.4 --- 417 --- 417.1 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- Kwaliteit --- Persoonlijkheidsleer --- Spelen(Kinderspelen) --- communicatie --- kernkwadranten --- management --- spelen --- spelmateriaal --- Zelfbeeld --- Kwaliteiten --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Relaties ; spelen --- 159.9 --- Management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Games --- Persoonlijkheid --- Vaardigheden --- Competenties --- Zelfmanagement --- Speltherapie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Competentie --- Zelfzorg --- Kernkwadrant --- Man --- Volwassene
Choose an application
Kinderen ontdekken hun talenten op een speelse manier. Deze toolbox biedt een concreet overzicht van 40 zichtbare talenten van kinderen in activiteiten op school, thuis, in de sportclub. Met een uitgebreide set van werkvormen en tools die opvoeders, ouders, leerkrachten en hulpverleners helpen om talenten van kinderen te leren zien, te ontwikkelen en maximaal in te zetten.(https://www.lannoo.be/nl/toolbox-voor-jong-talent)
658.3 --- 331.124 --- 658.386.1 --- 454.2 --- #PBIB:+101.10 --- #KVHB:Competentie --- #KVHB:Talent --- #KVHB:Kinderen --- #KVHB:Spellen --- talenten --- sociale opvoeding --- kwaliteiten --- kinderen --- Competenties --- Meervoudige intelligentie --- Persoonlijkheidsleer --- Talenten --- 159.923 --- Talent --- Persoonlijkheid --- Kinderen --- 450 --- psychologie --- 415.4 --- begaafdheid --- competenties --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- loopbaanplanning – loopbaanbegeleiding – coaching --- Competentiemanagement --- Onderwijsstrategieën --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- 159.9 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Games --- Begaafdheid --- Begaafdheid. --- Talentontwikkeling --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Vaardigheden --- Coaching --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- #PBIB:+108.10 --- Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Algemeen --- Competentie --- Kind --- Emotie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Met dit spel kunnen door middel van 128 kaarten talloze kernkwadranten en dubbelkwadranten worden samengesteld op een overzichtelijk spelbord. Elke kaart is een beschrijving van een kwaliteit/uitdaging of een valkuil/allergie, aangevuld met een synoniem en een uit het leven gegrepen typering. Met uw kernkwaliteiten geeft u uiting aan wie u bent. Voorbeelden van kernkwaliteiten zijn daadkracht, zorgzaamheid, zorgvuldigheid, ordelijkheid, ontvankelijkheid, invoelingsvermogen enzovoorts. Zoals de kwaliteit van het geluid bij een radio medebepaald wordt door de precisie waarmee deze afgestemd is op de juiste golflengte, zo wordt ook de mens inspirerender als hij afgestemd is op zijn eigen kernkwaliteiten. De theorie van de Kernkwadranten wordt beschreven in het boek Bezieling en kwaliteit in organisaties door Daniel Ofman, Servire Uitgevers Utrecht, ISBN 90-2153-593-9. Dit spel bevat 128 kaartjes en 3 spelborden (ook voor 2 soorten dubbelkwadranten). Op elk kaartje staat een begrip (bijvoorbeeld enthousiasme), een synoniem (bijvoorbeeld geestdrift) en een gezegde (bijvoorbeeld met hart en ziel) om het begrip tot leven te brengen. In de handleiding zijn verschillende spelvormen met bijbehorende spelregels te vinden. Met name wanneer mensen moeite hebben woorden te vinden voor hun kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen of allergieen kan dit spel je meer keuzemogelijkheden bieden.
159.9 --- 417.1 --- educatieve spellen --- persoonlijkheid --- persoonlijkheidspsychologie --- psychologie --- spelmaterialen --- typologieën --- 366.4 --- 417 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- Kwaliteit --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- communicatie --- kernkwadranten --- management --- spelen --- spelmateriaal --- zelfkennis --- kwaliteitszorg (ler) --- persoonlijkheid (ler) --- 305 --- Relaties - spel --- 061315.jpg --- Relaties: spelen --- persoonlijkheidsleer --- persoonlijkheidsvorming --- Management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- 159.93 --- 37.03 --- Games --- kwaliteitenspel --- Spelen --- Speltherapie --- 65.012.4 --- 658.56 --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Creativiteit --- 658.56 Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Persoonlijkheidsleer. --- Educatieve spellen. --- Theory of knowledge --- kennismaking --- Social psychology --- zelfontplooiing --- sociale psychologie --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- organisatiecultuur --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- bedrijfsleiding --- organisatiemanagement --- creativiteit --- kernkwaliteiten --- kwaliteitszorg --- organisatieleer --- organisaties --- Spelmateriaal. --- Creativiteit. --- Kwaliteit. --- Management. --- Omgangskunde. --- Organisatie. --- Persoonlijkheid. --- Projectmanagement. --- Relaties. --- Ontwikkelingsspelen --- 65.01 --- Creativiteit --- Omgangskunde --- Organisatie --- Persoonlijkheid --- Projectmanagement --- Relaties --- Didactic strategies --- Secondary education
Choose an application
Zes psychologische stromingen en één cliënt bestaat uit een boek en een dvd. In het boek en op de dvd staan zes psychologische stromingen centraal: psychodynamisch, cliëntgericht, cognitief-gedragstherapeutisch, systeemtheoretisch, lichaamsgericht en oplossingsgericht. Het boek en de dvd geven een theoretische onderbouwing én inzicht in de praktijk van de verschillende psychologische stromingen. Op de dvd staan fragmenten van echte therapiezittingen. In ieder fragment staat steeds dezelfde cliënt centraal, Marianne. Elke zitting geeft een erkende psychotherapeut een demonstratie van een therapeutische methodiek gebaseerd op een van de zes psychologische stromingen. In het boek bespreekt de auteur de theorie bij de therapiezittingen. Dvd en boek zijn in eerste instantie bestemd voor studenten SPH en MWD, maar ze zijn eveneens geschikt voor een breder publiek. Ze zijn leerzaam voor mensen die zich willen oriënteren op psychologische theorieën of op verschillende vormen van therapie en hulpverlening en voor cliënten die verschillende therapeutische mogelijkheden willen onderzoeken.
Psychotherapie. --- Behaviourisme --- Cognitieve psychologie --- Gedragstherapie --- Non-directieve therapie (cliëntgerichte therapie) --- Psychologie : algemeen --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Psychologie --- Contains audio-visual material --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:DVD --- #KVHB:Gedragstherapie --- #KVHB:Psychoanalyse --- #KVHB:Psychotherapie --- #KVHB:Systeemtherapie --- 607 --- client centered therapie* --- cognitieve gedragstherapie --- gedragstherapie --- hulpverlening --- lichaamsbeleving --- oplossingsgericht --- psychodynamiek --- psychologie --- systeemtherapie --- therapeutische communicatie --- therapie --- Cognitieve gedragstherapie --- Psychische therapie (psychotherapie) --- Psychoanalyse (dieptepsychologie) --- Systeemtherapie (contextuele hulpverlening) --- 159.9 --- 364.4 --- Hulpverlening : psychologie --- Psychosociale hulpverlening --- S2007664.JPG --- psychologische scholen --- psychotherapie --- Psychiatrische behandelingsmethoden --- 615.8 --- 607.2 --- client centered therapie --- psychoanalyse --- departement Gezondheidszorg 11 --- Psychotherapie --- Psychodynamische therapie --- Systeemtherapie --- Oplossingsgericht werken --- Depressie --- Hulpverlening --- Methodiek --- Methodologie --- Provincie West-Vlaanderen --- methodisch handelen --- graduaat orthopedagogie --- Man --- Volwassene --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Deze ringband behoort bij het Kwaliteitenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Voorbeelden toepassingsmogelijkheden: het geven van feedback - samenwerking - kennismaking - coaching - functioneringsgesprekken.Tevens zijn bij de meeste spelvormen vervolgopdrachten opgenomen, vaak gekoppeld aan het boek "Kwaliteiten" (Gerrickens P, 1997). Dit boek is een heel geschikt hulpmiddel om u verder te verdiepen in de theorie over kwaliteiten
65.012.4 --- 159.9 --- communicatie --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- #KVHB:Management --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Spellen --- kwaliteiten --- persoonlijkheid --- secundair onderwijs --- spelmateriaal --- volwassenen --- Sociale psychologie --- 005.962.13 --- 417 --- 417.1 --- 621.4 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- Typologieën --- kwaliteitenspel --- management --- gezelschapsspelen --- Games --- zelfbeeld --- zelfkennis --- 622.1 --- Binnenhuisspelen --- Feedback --- Persoonlijkheidskenmerken --- Teamvorming --- Zelfbeeld (zelfontplooiing, zelfvertrouwen, zelfwaardering) --- Zelfbeeld --- 316.8 ) Agogie --- Didactisch materiaal --- Documentatiemap --- arbeidssociologie (gez) --- psychologie --- spel (gez) --- spelvormen --- trainingsspel --- zelfmanagement --- 159.923 --- Groepen --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Samenwerking --- Spelvormen --- 305 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spel; opvoeding --- 983138.jpg --- D50049.jpg --- Ontwikkelingsmateriaal --- Persoonlijkheidstrekken --- Relatiespelen --- kwartetspel --- persoonlijkheidsvorming --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag zelfontplooiing --- spel --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- gedrags- en prestatiemanagement --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kaartspelen --- algemene psychologie, persoonlijkheidsleer --- kinder- en gezelschapsspelen --- 37.03 --- jeu --- Kwaliteiten. --- Didactics of social education --- Organization theory --- Personnel management --- Social welfare methods --- organisatiepsychologie --- HRM (human resource management) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Psychology --- Primary groups --- persoonlijkheidsleer --- karakterkunde --- sociale vaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- coöperatief --- educatief --- improviseren --- kaarten --- sociaal --- sociale pedagogie --- sociologie --- taal --- waarnemen --- zintuigen --- Karakterkunde --- Sociale vaardigheden --- 980188.jpg --- Kaartspel: relaties --- S2006661.JPG --- interculturele communicatie --- kaartspel --- 484.6 --- multiculturaliteit --- spellen --- relatiespel --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- 007 --- Primaire groepen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- zelfevaluatie --- Zelfontplooiing --- Educatieve spelen --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Begeleiding --- Supervisie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Organisatiecultuur --- Coaching --- Functioneringsgesprekken --- Kwaliteitsbeleid --- Studiebegeleiding --- Arbeidsvreugde --- Zelfmanagement --- Organisatieculturen --- Talenten --- Functioneringsproblemen --- graduaat orthopedagogie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Man --- Volwassene --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Kennismakingsspel --- Functioneringsgesprek --- Zelfzorg --- Talent --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- gezelschapsspellen --- Functioneringsprobleem (werkcontext)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|