Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kindergarten --- Orthopedagogics --- spellen --- leerstoornissen
Choose an application
logopedie --- ergotherapie --- psychiatrie --- autisme --- ACT --- kinderen met een verstandelijke beperking --- gedragsstoornissen --- leerstoornissen
Choose an application
Verschillende soorten Tangles. Tangles zijn friemelkettinkjes met verschillende texturen. Het is een draaiend therapeutisch hulpmiddel met een nieuwe ergonomische benadering om om (over)beweeglijke kinderen, kinderen die te veel prikkels ervaren te ondersteunen. Ze ondersteunen de nood aan beweeglijkheid, concentratie, welbevinden en relaxatie. Voordelen: Het versterkt de visuele- en gevoelszintuigen. Helpt de aandacht af te leiden van andere prikkels. Het verbetert het concentratievermogen. Goed voor de ontwikkeling van de fijne motoriek en coördinatie. Is een goed hulpmiddel bij ADHD en autisme. Maakt stramme handen los en versterkt de handspieren. Ook zeer geschikt als therapie voor een muisarm.
Primary education --- Orthopedagogics --- aandacht --- therapie --- gedragsstoornissen --- relaxatie --- leerstoornissen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- ergotherapie
Choose an application
Dit werk bevat volgende delen : Deel 3 : Het visueel geheugen Deel 4 : Het mentaal manipuleren
Cognitive psychology --- Educational sciences --- Orthopedagogics --- geheugenstoornissen --- orthopedagogiek --- berengroepen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Geheugenstoornissen --- #KVHB:Geheugenstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Ruimtebegrip --- kinderen met leerproblemen --- leerproblemen --- logopedie --- therapiemateriaal --- 464 --- geheugen --- 415.4 --- geheugenproblemen --- inprentingsproblemen --- tekstboek --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met geheugenproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- leermoeilijkheden --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met geheugen- en inprentingsproblemen --- 376.5 --- Berengroepen --- Geheugen --- Inprentingsproblemen --- Meichenbaum --- Oefeningen --- #PBIB:+105.50 --- #PBIB:+105.61 --- Leerhulp --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- leerstoornissen --- kinderen --- ruimtelijk-visuele problemen --- Leerstoornissen --- oefenboek --- Games --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kinderen --- Leerproblemen --- Visuele discriminatie --- Leermoeilijkheden --- 376.54 --- inprenting --- Geheugen (psychologie) --- Leerstoornis
Choose an application
Een spel om kinderen met ruimtelijk-visuele problemen en geheugen-en inprentingsproblemen vaardigheden bij te brengen om aan deze problemen te werken Spel met opdrachten gebaseerd op de boeken 'Kinderen met ruimtelijk-visuele problemen' en 'Kinderen met geheugen- en inprentingsproblemen'.
Leerstoornissen --- Leerstoornissen. --- Diagnostiek. --- Orthopedagogics --- ruimtelijke oriëntatie --- leerproblemen --- geheugenstoornissen --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Geheugentraining --- #KVHB:Ruimtelijke orientatie --- #KVHB:Taalontwikkeling --- geheugentraining --- logopedie --- ruimtelijk-visuele problemen --- spelmateriaal --- therapiemateriaal --- 464 --- educatieve spellen --- orthopedagogiek --- spelmaterialen --- 415.4 --- Concentratieproblemen --- Geheugenproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Voorstellingsvermogen --- basisonderwijs --- emoties --- geheugenproblemen --- inprentingsproblemen --- kikkerspel --- sociale vaardigheden --- spelen --- visuele beperking --- Basisonderwijs --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Geheugen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Visuele discriminatie --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- Documentatiemap --- cognitieve ontwikkeling --- geheugen --- visuele discriminatie --- 376.5 --- Kinderen met leerstoornissen --- Leerstoornissen ; kinderen ; diagnostiek --- Leerstoornissen ; kinderen ; preventie --- Leerstoornissen ; kinderen --- Sociale vaardigheden --- Spelen --- Leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- kinderen met leerproblemen --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met leerproblemen --- Games --- Orthopedagogiek --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Inprentingsproblemen --- Niet-verbale leerstoornis --- Feuersteinmethode --- Meichenbaum --- Zien --- Taalvaardigheid --- Cognitieve opvoeding --- ADHD --- Kind --- Geheugenprobleem --- Feuerstein methode --- Meichenbaum, Donald --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
In dit pakket vindt u in totaal bijna drie uur beeldmateriaal in 36 filmfragmenten (3-9 minuten) met voorbeelden van behandeling bij dyslexie en lees- en spellingproblemen bij leerlingen in de basisschoolleeftijd én over dyslexiebeleid. Het pakket is bedoeld voor zorgspecialisten, groepsleerkrachten, directies en begeleiders. Zij zien collega's tijdens uitvoering van hun taak. De korte duur van de fragmenten zorgt voor efficiënt tijdgebruik en geeft mogelijkheden tot zelfstudie. Het pakket omvat vier cd's en een uitgebreide toelichting (handreiking) van alle beeldmateriaal en achtergrondinformatie. Centrale inhoud vormt de praktische implementatie van de Protocollen Leesproblemen en Dyslexie (Expertisecentrum Nederlands Nijmegen) die in de periode 2001 tot en met 2005 verschenen zijn. Het pakket bestaat uit vier cd-roms met beeldfragmenten van 'good practices': lees- en spellinginterventies in onder- en bovenbouw, specifieke interventies (Ralfi, compenserende software e.d.) en dyslexiebeleid. In de uitgebreide handleiding zijn per fragment de theoretische achtergronden en de inzetbaarheid toegelicht. Uitgebreide literatuurverwijzing biedt de gebruiker mogelijkheden voor verdere (zelf)studie. Primaire doelgroep: leerkrachten, zorgspecialisten, intern begeleiders en directies. Verder: besturen, samenwerkingsverbanden, onderwijsbegeleidingsdiensten, nascholings- en opleidingsinstituten. CD-ROM 1: interventies door groepsleerkracht in onder- en middenbouw CD-ROM 2: interventies door groepsleerkracht in midden- en bovenbouw CD-ROM 3: specifieke interventies, compenseren, accepteren, ouders CD-ROM 4: dyslexiebeleid, implementatie Protocol, zorgcoördinatie en management
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- orthopedagogiek --- remediërend onderwijs --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- 376.51 --- Beleid --- Dyslexie --- Onderwijsorganisatie --- 071335.jpg --- Contains audio-visual material --- Leesstoornissen --- Interventie --- Leesstoornis
Choose an application
Dit boek wil een praktisch antwoord bieden op problemen die te maken hebben met dyslexie. Zo'n 500 dyslectische mensen werkten mee aan dit onderzoek. Zij beantwoordden vragen over hun ervaringen op school en op het werk. In het eerste deel van dit boek worden die antwoorden samengevat om in het tweede deel te dienen als basis voor een concrete training. Deze training maakt het mogelijk om aanpassingen en compensaties te ontdekken die een wezenlijk verschil kunnen maken.
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- leerstoornissen --- 464 --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- #KVHB:Dyslexie --- leerproblemen --- Dyslexie --- S20100655.JPG --- S20100656.JPG --- Kinderen met leerproblemen --- 159.95 --- Contains audio-visual material --- Dyslexia --- Treatment --- Handbooks, manuals, etc. --- Psychological aspects
Choose an application
Jesse heeft dyslexie is een pakket voor remedial teaching voor kinderen met dyslexie. Jesse heeft dyslexie leert kinderen op een speelse en verhalende manier (via de metafoor van een tocht door de jungle) omgaan met hun dyslexie. Deze map bevat naast achtergronden over dyslexie ook concrete voorbeelden van gesprekken over dyslexie, praatplaten, uitgangspunten, didactische aanwijzingen en een handreiking voor lees- en spellingstrategieën. In de bijlage staan software en hulpmiddelen opgesomd en een literatuurlijst
#KVHB:Dyslexie --- leerproblemen --- dyslexie --- Dyslexie --- 464 --- 464 ) Dyslexie --- diagnostiek --- leerstoornissen (ler) --- therapie --- zorgverbreding --- Kinderen met leerproblemen --- Diagnostiek --- Behandeling --- Zorgverbreding --- Diagnose --- Oorzaak --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Goed leren lezen en aansluitend goed begrijpend lezen is een belangrijk aandachtspunt in het basisonderwijs. Kinderen die hiermee problemen hebben, moeten in de eerste plaats op de juiste wijze gediagnosticeerd worden. Tot nu toe was er echter geen enkele test volledig geschikt. De Vlaamse Test Begrijpend Lezen focust op Vlaanderen met 'Vlaamse' verhaaltjes en bijhorende 'Vlaamse' vragenlijstjes. De testmethode is gefundeerd op jarenlang onderzoek en werd ook uitgebreid getest. VTBL werd niet ontwikkeld voor klassikaal gebruik, maar is eerder bedoeld voor een individuele aanpak zoals bij logopedisten of psychologen.
Psycholinguistics --- screening --- taalstoornissen --- baby's --- communicatievaardigheden --- peuters --- #KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Pragmatiek --- #KVHB:Test; pragmatiek --- logopedie --- testmateriaal --- 111540.jpg --- Communicatie ; kinderen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
Kinderen met ADHD en /of leerproblemen hebben op school vaak problemen met het werkgeheugen, plannen en controleren: dat worden ook wel 'executieve functies' genoemd, de regelfuncties van het brein. Deze functies spelen een cruciale rol bij het leren en zijn dan ook voorspellend voor leerprestaties.Met het werkboek en de training van Beter bij de les krijgen kinderen op school meer inzicht in hun leergedrag. Het kind wordt getraind om naar het eigen functioneren te kijken, zodat het zichzelf uiteindelijk zo veel mogelijk zelfstandig kan bijsturen. Naast het aanleren van leerstrategieën ten aanzien van aandacht, planning, werkgeheugen, doel- en taakgericht gedrag en metacognitie, wordt ook het werkgeheugen getraind met de oefeningen.Beter bij de les is bedoeld voor kinderen op de basisschool vanaf 8 jaar en bestaat uit een werkboek, trainershandleiding, oefenmateriaal en leerkrachthandleiding. De leerkracht wordt actief betrokken bij de training en krijgt hierdoor meer inzicht in het leergedrag van de leerling dat ontstaat door executieve functie-problemen. Hierdoor kan de leerkracht eerder doelgericht ingrijpen en de juiste ondersteuning bieden. Kinderen werken onder begeleiding van een Beter bij de les coach. Het trainingsmateriaal is ontwikkeld door een projectteam van de Bascule, academisch centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie in samenwerking met het Academisch Medisch Centrum (AMC) en is bewezen effectief.
leerproblemen --- concentratieproblemen --- 464 --- leerstoornissen --- Concentratie (Aandacht) --- 464.3 --- 467 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Autisme --- Werkhoudingsproblemen --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- geheugen --- Leerproblemen --- ADHD --- Psycho-educatie --- Werkgeheugen --- Executieve functies --- 464.9 --- Geheugen --- Werkhouding --- Kinderen met concentratieproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Training --- Geheugentraining --- Concentratieproblemen --- Aandachttraining --- Basisonderwijs --- Geheugen (psychologie) --- Concentratieprobleem --- Aandachtstraining --- Leerprobleem --- Executieve functies. --- Uitvoerende functies kinderen. --- Didactic strategies --- Primary education --- leerstoornissen; kinderen. --- leren. --- studievaardigheden. --- Executieve functie --- Educatieve spellen. --- Gezelschapsspellen.
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|