Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Multi
The ultimate teamshaker : oplossingsgericht coachen met opdrachtkaarten
Authors: --- ---
ISBN: 9789038222387 Year: 2013 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek:Voor Chris Van Dam is coachen een zeer eenvoudig en uitdagend proces. Hij combineert de sterktes van het gestaltdenken met oplossingsgericht werken en onderstreept het belang van het werken met 'De Spiegel'. Deze metafoor verwijst naar de zin van zelfreflectie van de coach.De theoretische kaders waarvan gebruik wordt gemaakt, worden heel helder in hun essentie beschreven en daarnaast reikt de auteur enkele tools aan ter inspiratie. Het geheel wordt duidelijk geïllustreerd met praktijkervaringen uit de non-profitsector waardoor dit boek in de eerste plaats een praktijkboek is dat zich heel aangenaam laat lezen.Dit boek is bestemd voor teamleiders, afdelingshoofden, externe coaches,... maar ook voor cursisten die in opleiding zijn en het (team)coachen onder de knie willen krijgen.(http://www.academiapress.be)


Multi
Het gaat steeds beter! : activerende werkvormen voor de opleidingspraktijk
Authors: ---
ISBN: 9789031347339 9031347337 9031349240 9789031349241 Year: 2006 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als het om onderwijs en opleiden gaat, kan over veel zaken verschil van mening bestaan, maar over één ding zijn docenten het roerend eens: deelnemers leren pas als ze iets doen. Wie iets wil leren, moet inspanningen leveren.Dit boek biedt 130 werkvormen om die inspanningen bij deelnemers op te roepen, stuk voor stuk werkvormen die leren tot avontuur maken. De auteurs baseren zich op de 4 fasen van ervaringsleren van Kolb: conceptualiseren, toepassen, ervaren en reflecteren. Bij elke fase horen andere werkvormen. In een les komen alle fasen aan bod, pas dan is er sprake van een volwaardig leerproces. Activerende werkvormen zorgen voor de goede balans tussen de activiteiten van de deelnemers en de docent. Zowel voor docent als deelnemer leveren activerende werkvormen interessante voordelen op.De werkvormen zijn ingedeeld in 5 soorten: ijsbrekers, spelvormen, discussievormen, werkopdrachten en docentgecentreerde werkvormen. De werkvormen zijn overzichtelijk ingedeeld en voorzien van voorbeelden uit de praktijk van de auteurs

Keywords

Didactiek. --- Ervaringsleren. --- Opleidingen. --- Personnel management --- coaching --- Didactics of higher education --- opleiden --- ervaringsleren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Didactische werkvormen --- Ervaringsleren --- 371.38 --- 374 vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Jeux Spelen --- Matériel didactique Leermiddelen --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- #KVHB:Didactiek --- didactiek --- 454.21 --- activerende werkvormen --- discussievormen --- leerprocessen --- spelvormen --- 489.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- hoger onderwijs --- Didactisch proces (leerproces) --- Leermiddelen --- leermethoden --- 454 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- activerende didactische werkvormen --- didactische werkvormen (ler) --- ervaringsleren (ler) --- onderwijs --- opleiding --- reflecteren --- 37.02 --- Activerende didactische werkvormen --- Didactiek --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- Leerstijlen --- Leren --- Werkvormen --- onderwijsmethoden --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.38 Zelfwerkzaamheid --- Zelfwerkzaamheid --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Games --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Leermethoden --- 474.21 --- Beginsituatie --- Discussietechnieken --- Dramaspelen --- Evaluatietechnieken --- Gezelschapsspelen --- Groeperingsvormen --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidskenmerken --- Probleemoplossend leren --- Reflectie --- Rollenspel --- Simulatie --- S2007225.JPG --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- 371.3 --- 371 --- 484.21 --- didactisch proces --- les --- reflectie --- departement Lerarenopleiding 07 --- leren --- leerstijlen --- Opleidingen --- Onderwijs --- Groepsdynamiek --- Vergaderen --- Groepsprocessen --- Vaardigheden --- werkvormen en leeractiviteiten --- leermiddelen --- Didactische werkvorm --- Opleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport --- Groepsproces --- Werkvorm --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Muziekpedagogie --- Gezelschapsspellen.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by