Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by

Object
cd-rom onderwijs.
Year: 1996 Publisher: Den Haag : SDU,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Jungle Web
Author:
Publisher: S.l. Art of Games

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit spel stimuleert, met behulp van 48 speelkaarten, symbolen, uitdagingen en vragen, een positieve dialoog binnen het gezin rond de online activiteiten van kinderen en jongeren.


Object
Inspiratiekaarten : kwaliteit in 3D-perspectief
Author:
Year: 2019 Publisher: Utrecht Stichting BKK

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inspiratiekaarten die bij willen dragen aan de ontwikkeling van de kwaliteit van de opvang in kinderopvangorganisaties. De kaarten zijn gebaseerd op de vier pedagogische basisdoelen zoals benoemd in de Wet Innovatie en Kwaliteit Kinderopvang (Wet IKK). In de uitgave Pedagogisch curriculum voor het jonge kind in de kinderopvang zijn deze basisdoelen door verschillende auteurs uitgewerkt in zestien thema's. Elk van de thema's heeft een eigen inspiratiekaart. Beroepskrachten kunnen hier individueel, samen met het team en/of samen met ouders concreet mee aan de slag. Er zijn drie verschillende soorten opdrachten: Denk-opdrachten, Durf- opdrachten en Doe-opdrachten. De kaarten hebben allemaal dezelfde opbouw. Op de voorkant staat informatie over het betreffende thema: het basisdoel en een korte samenvatting. Op de achterzijde staan per thema drie verschillende opdrachten (Denken, Durven en Doen) en een stelling. De kaarten hebben geen volgorde en kunnen dus willekeurig gebruikt worden, passend bij de onderwerpen die actueel zijn of waar op dat moment behoefte aan is. Sommige thema's zijn praktisch, andere thema's vragen iets meer tijd voor visieontwikkeling en/of voorbereiding. Onderwerpen: - Welbevinden en betrokkenheid - Emotionele veiligheid - Gehechtheid - Mind-minded in de kinderopvang - Fysieke ontwikkeling: motorische en zintuigelijke ontwikkeling - Taalontwikkeling - Denken en ontluikende gecijferdheid - Jonge kinderen en de materiële wereld - Gezonde leefstijl - Kunst, cultuur en creativiteit - Executief functioneren en zelfregulatie - Sociale ontwikkeling - Kansarme kinderen - Ontwikkelingsstoornissen en probleemgedrag - Socialisatie - De sociale functie van kinderopvang, inclusieve kinderopvang Bron: https://onderwijsdatabank.nl/108441/kwaliteit-in-3d-perspectief/


Object
Leerlingkiezer
Year: 2010 Publisher: Place of publication unknown Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Terug naar school met de Spijbelwijzer (3/3) : Spijbeltwijfels : educatief spel
Authors: --- --- ---
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool Campus Kattenberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit eindwerk bestaat uit drie delen:1/3 : eindwerk2/3: bijlage3/3: spijbeltwijfels : educatief spel


Object
Wij zijn samen verschillend : over diversiteit en verbinding in kinderopvang en onderwijs : kaartenset
Authors: ---
Year: 2021 Publisher: mutant.nl

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kaartenset ?Wij zijn samen verschillend? is gebaseerd op ?Samen Verschillend. Pedagogisch kader diversiteit in kindercentra 0-13 jaar? dat gaat over kinderen en hun bijzonderheden, hun familiecontext, achtergrond en toekomstperspectieven. En over hoe professionals in de kinderopvang kunnen bijdragen aan een samenleving waarin elk kind een unieke plaats heeft.www.mutant.nl


Multi
Hulpwaaier autisme in de klas : autismevriendelijke tips en strategieën bij de hand
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789492525673 Year: 2018 Publisher: Zoetermeer Uitgeverij Pica Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Hulpwaaier Autisme in de klas is een handig middel voor leerkrachten en andere professionals die werken met kinderen met een autisme spectrumstoornis. Op een overzichtelijke manier, gerangschikt op kleur, staan tips en strategieën in de verschillende secties, waaronder leeromgeving, wijzigingen in dagelijkse routine, communicatie en gedrag.De waaier is geschikt voor zowel PO als VO.(Bron : www.uitgeverijpica.nl)


Object
Keuzes en dilemma's in het kinderdagverblijf : handleiding discussiespel
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Utrecht Movisie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op je werk in de kinderopvang kun je veel verschillende dilemma's tegenkomen. Hoe ga je daarmee om? Wat als je het bijvoorbeeld niet eens bent met de ouders van een kind? Of als je twijfels hebt bij de werkwijze van je collega's? Het discussiespel 'Keuzes en dilemma's in het kinderdagverblijf' helpt je om samen met je collega's na te denken over je werk.Een kind heeft koorts, maar gedraagt zich niet ziek. Mag het dan toch naar het kinderdagverblijf? En wat als je als pedagogisch medewerker verschilt van mening met de ouders van een kind over het buitenspelen zonder jas?In een kinderdagverblijf moet je voortdurend nadenken over het pedagogisch handelen. Wat doe ik in deze situatie? En is dit de enige of de beste aanpak? Het discussiespel is ontwikkeld om discussiepunten bespreekbaar te maken. Daardoor staan medewerkers stil bij hun werk en denken ze na over goede en verantwoorde kinderopvang.Het discussiespel bevat 32 kaartjes met daarop verschillende situaties aan de hand waarvan je gesprekken kunt voeren. In het instructieboekje staan tips, werkvormen en achtergrondinformatie. Door middel van de blanco kaarten kun je het spel ook uitbreiden met een dilemma dat specifiek op jouw situatie van toepassing is.Bron: https://www.movisie.nl/publicatie/discussiespel-keuzes-dilemmas-kinderdagverblijf


Object
Situatie sparren : wat zou jij doen? : 100 herkenbare situaties uit de kinderopvang
Publisher: Pedagogisch Hart

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

100 herkenbare situaties uit de kinderopvang die pedagogisch professionals uitnodigen tot gesprek en reflectie. Wat zou jij doen? Een mooie tool voor leren en ontwikkelen in de kinderopvang.Echte professionals reflecteren dagelijks op hun vak. Samen met je collega's even kort stilstaan bij situaties uit de praktijk van de kinderopvang. Wat vind jij? Wat zou je doen? Geen kant en klare brokken informatie. Het zijn juist de vragen en dilemma's uit de praktijk die uitnodigen tot gesprek en reflectie. Er is geen goed of fout maar nadenken en motiveren waarom je bepaalde keuzes maakt, daar zit de kracht van Situaties Sparren.100 herkenbare situaties uit de praktijk van de kinderopvang met in elke categorie 20 situaties:1. Ouders2. De groep3. Het kind4. De omgeving5. De pedagogisch professionalZet de kaarten op een centrale plek op je locatie of groep. Maak Situatie Sparren onderdeel van je groepsorganisatie. Pak tijdens het overlegmoment in de ochtend even een kaartje. Elke dag even samen sparren: een paar minuutjes aandacht voor situaties op de werkvloer.Nadenken over en het uitwisselen van ervaringen helpt om sterker te worden in de manier waarop jij je werk uitvoert en helpt je bij het maken van lastige keuzes. Dit leidt tot meer werkplezier.Ook een mooie tool voor leidinggevenden en pedagogisch coaches om in te zetten tijdens intervisiemomenten, teamoverleggen of coaching.


Object
De coole kikker : wie ben ik: een inventarisatiespel voor kinderen en jongeren van 6 - 18 jaar
Authors: ---
Year: 2022 Publisher: Wassenaar Uitgeverij De Coole Kikker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leer jezelf kennen!&#13;&#13;Elk kind heeft unieke eigenschappen. Met behulp van de zeshoekige kaartjes in de regenboogkleuren, kan een kind meer inzicht krijgen in zijn persoonlijkheid, zoals hij deze op dit moment, ervaart. Het is een effectief hulpmiddel voor de behandelende therapeut om het kind in zijn ontwikkeling te ondersteunen. De kleuren van de kaartjes; rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo (en violet voor de uitspraken over school), zijn gekozen om te benadrukken hoe mooi elk mens is in zijn diversiteit van eigenschappen; je mag altijd zijn wie je bent. De regenboog is ook een symbool van hoop, vrede en troost.&#13;&#13;Spelenderwijs ontstaan er gesprekken over hoe het kind zich thuis, op school en met vrienden, gedraagt. Ook kunnen kinderen daarna goed aangeven welke eigenschappen ze in de toekomst nog zouden willen ontwikkelen.&#13;&#13;De zeshoekige kaartjes in de regenboogkleuren bevatten uitspraken over de vijf verschillende persoonlijkheidskenmerken (The Big Five):&#13;&#13;extraversie&#13;emotionele stabiliteit/ neuroticisme&#13;altruïsme/ gericht zijn op de ander&#13;openheid/ gericht op het nieuwe&#13;zorgvuldig en georganiseerd zijn/ consciëntieus zijn&#13;en een extra set kaartjes, met onderwerpen waar veel kinderen tegenwoordig mee worstelen en die ik regelmatig tegenkom in mijn praktijk als kinderpsychologe en speltherapeute.&#13;&#13;Dan is er nog een extra spel in de doos: 'Wie ben ik op school?'&#13;&#13;De violet gekleurde kaartjes zijn speciaal gemaakt om te praten over de situatie op school en het gedrag dat het kind daar laat zien. Kinderen gedragen zich op school vaak anders dan thuis en met behulp van deze kaartjes ontstaat daar een goed gesprek over.&#13;&#13;&#13;Hoe werkt het?&#13;&#13;Het kind kiest de kaartjes met uitspraken en legt die rondom het gouden kaartje 'Dit ben ik'! Zo krijgt het meer inzicht in hoe het zichzelf op dat moment ziet, wat haar of zijn voorkeuren zijn en welke persoonlijkheidskenmerken op dit moment bij haar of hem passen. In sommige kenmerken zal het zich helemaal herkennen, terwijl andere af en toe van toepassing zijn. Ondertussen ontstaan er vanzelf gesprekken over waarom het kind zichzelf op deze manier ziet en welke persoonlijkheidskenmerken het graag zou willen ontwikkelen.&#13;&#13;Als het kind daarvoor toestemming geeft, kan er na afloop een foto gemaakt worden van de neergelegde kaartjes. Met behulp van de foto kan, op een later moment, gemakkelijk het inventarisatieformulier ingevuld worden. Deze inventarisatie is een momentopname om van daaruit de begeleiding van het kind te ondersteunen. Deze mag niet gebruikt worden als een test of een vaststaande zelfbeoordeling want ieder mens verandert voortdurend door alles wat er om hem heen gebeurt.&#13;&#13;&#13;Het spel bestaat uit:&#13;&#13;een gouden kaartje met 'Dit ben ik!&#13;een zilveren kaartje met 'zo ben ik op school'&#13;7 kaartjes extraversie/ rood.&#13;7 kaartjes emotionele stabiliteit/ oranje.&#13;7 kaartjes altruïsme/ geel.&#13;7 kaartjes openheid/ groen.&#13;7 kaartjes zorgvuldigheid/blauw.&#13;7 extra kaartjes/ indigo.&#13;3 blanco kaartjes (dit is geen drukfout maar je kunt, zonodig, hier zelf iets invullen).&#13;20 kaartjes over schoolsituaties/ violet.&#13;3 rechthoekige kaarten met 'NEE', 'Soms' en 'Zo zou ik willen zijn'.&#13;inventarisatieformulier (dat gekopieerd kan worden).&#13;boekje met informatie over 'The Big Five', de vijf groepen van persoonlijkheidskenmerken en een handleiding hoe het spel te spelen.&#13;&#13;&#13;Leeftijd: ongeveer 6-18 jaar (maar ook jong volwassenen spelen het graag!)&#13;Duur: 30 minuten.&#13;Aantal spelers: 1 speler met een therapeut of begeleider. Met behulp van dit inventarisatiespel met zeshoekige kaartjes in de regenboogkleuren, kan een kind meer inzicht krijgen in zijn persoonlijkheid, zoals hij deze op dit moment, ervaart. Het is een effectief hulpmiddel voor de therapeut om het kind in zijn ontwikkeling te ondersteunen. De kleuren van de kaartjes zijn gekozen om te benadrukken hoe mooi elk mens is in zijn diversiteit van eigenschappen; je mag altijd zijn wie je bent. De regenboog is ook een symbool van hoop, vrede en troost. Spelenderwijs ontstaan er gesprekken over hoe het kind zich thuis, op school en met vrienden, gedraagt. Ook kunnen kinderen daarna goed aangeven welke eigenschappen ze in de toekomst nog zouden willen ontwikkelen.

Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by