Listing 1 - 10 of 852 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De leerlingen >ervaren dat het historische verleden en het beeld dat men zich daarvan heeft gevormd ('de geschiedenis') niet altijd overeenkomen >komen tot het inzicht dat een andere selectie en interpretatie van de beschikbare feiten tot een gewijzigde visie op de historische werkelijkheid kan leiden >leren dat historisch onderzoek daardoor net zo spannend is als het recherchewerk van de politie. Cold Case stimuleert op een prettige manier de belangstelling voor de geschiedenis (van de eigen regio) en draagt bij tot een beter begrip van de complexe politieke achtergronden van de eenwording van de Nederlanden in de 15de eeuw. Het spel sluit aan bij de eindtermen geschiedenis, i.v.m. de methodologische onderbouwing en kan bijdragen tot het verwerven van attitudes. De speldoos bevat het spelmateriaal voor vijf spelen. Per spel: 1 spelbord, 1 dobbelsteen, 5 pionnen, 25 infokaartjes, 24 vragenkaartjes, 10 kanskaartjes, 5 scenariofiches en een spelboekje (voor de leerkracht).
Educatieve spellen --- Geschiedenis --- Secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs.
Choose an application
Deze speed dating cards zijn een voorproevertje voor de reeks On Track! Aan de hand van vragen voor de drie graden oefenen leerlingen de Engelse taal.Bron: https://www.vanin.be/nl/secundair-onderwijs/engels/on-track
Secundair onderwijs --- Engels --- Algemeen secundair onderwijs --- Taalgebruik
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In 'Overstemmen' spelen de leerlingen de rol van parlementsleden. Ze zetelen in een aantal fictieve partijen die met elkaar debatteren over belangrijke beleidspunten en budgetten. De spelers verdedigen per partij voorstellen van decreet (en wetsvoorstellen) en stemmen daarover. De verschillende partijen proberen hun aantal zetels te vergroten en moeten rekening houden met budgettaire beperkingen. Al spelend leren de leerlingen over de bevoegdheden van het Vlaams Parlement en het federale Parlement, en hoe onze democratie werkt. Allerlei communicatieve vaardigheden en democratische attitudes worden geoefend. 'Overstemmen' werd gerealiseerd in samenwerking met het Centrum Informatieve Spelen.
Choose an application
'Wiskunde is saai en theoretisch.' Deze uitspraak hoor je vaak. Het vak wiskunde is bij veel jongeren niet zo populair. Velen houden niet van formules, definities en bewijzen. VBTL wil daarom deze visie ook grondig aanpakken en wiskundige thema's op een aangename, speelse en leerzame manier aanbieden. De kracht van het lesgeven zit hem in de afwisseling van de werkvormen. Daarom kan u nu ook gebruikmaken van het universeel spelbord en het bijbehorend materiaal dat aangeboden wordt. Uit onderzoek is vaak gebleken dat spellen een positieve invloed hebben op de leervaardigheden en sociale vaardigheden van de leerlingen. Kortom, een spelvorm in de les hanteren heeft enorm veel voordelen: een betere cognitieve en sociale ontwikkeling van de leerling. Een spel in de les aanbieden vraagt natuurlijk een andere aanpak dan het 'gewone' lesgeven. Een goede voorbereiding is een must. Bovendien moet de leerkracht tijdens het spel leerlingen kunnen bijsturen. En na het spel kan de leerkracht ook een evaluatiefase inlassen. Om u dit werk te besparen, heeft VBTL de perfecte oplossing: 'wiskunde spelenderwijs'.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 852 | << page >> |
Sort by
|