Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Kaartspel van de kinderen van topauteurs Inka en Markus Brand. Won in 2012 de Kinderspel van het Jaar-verkiezing in Duitsland. Eindelijk een spel waarin je mag, nee moet, valsspelen om te winnen. De spelers leggen kaarten volgens bepaalde spelregels af, maar proberen door vals te spelen sneller van hun kaarten af te komen. Eén van de spelers is echter de bewakingskever. Als die een speler betrapt, moet de dader zijn kaarten weer terugnemen en er extra bijpakken. Wie is als eerste zijn kaarten kwijt?Valse Motten haakt creatief in op ieders behoefte om een loopje met de spelregels te nemen. Ideaal voor gezelschappen en families die op zoek zijn naar een niet te serieus kaartspelletje.(https://www.999games.nl/valse-motten.html)Tips om dit spel in te zetten (Semmie Sprekend Spel):"Valse Motten is van origine geen therapeutisch materiaal, maar wij vinden het wel heel geschikt om in te zetten als je werkt met kinderen die het moeilijk vinden om risico's te nemen of die zich (te) sterk vasthouden aan regels. Het grappige aan Valse motten is dat je moet valsspelen (wel volgens speciale valsspeelregels) om zo snel mogelijk van je kaarten af te komen.Valse Motten is een veelzijdig spel. Hieronder wat voorbeelden wie Valse Motten zou kunnen inzetten:> In therapie of coaching: als beginspel of als afsluiting, speciaal geschikt voor kinderen die aan het oefenen zijn om wat minder voorzichtig te worden. Het kaartspel is wat chaotisch van aard, dus het zal niet voor elk kind prettig zijn om te spelen.> Op de BSO: voor het plezier, om te leren tegen je verlies te kunnen, en om eindelijk eens even lekker vals te mogen spelen.> Op school: voor het plezier, om te leren tegen je verlies te kunnen, en om even lekker vals te mogen spelen. Geschikt voor groep 3 t/m 8."(https://www.semmie.net/Valse-motten)
Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Moed --- Verliezen (spel) --- Coaching --- Sociale vaardigheden --- Afspraak --- Risico
Choose an application
Op basis van de feedback van honderden leerkrachten is Mikado geactualiseerd: er is meer ruimte voor onderzoekend en ontwerpend leren (natuur en techniek) en meer aandacht voor leren leren. De methode is verrijkt met heel wat digitale nieuwigheden. Ontdek hoe de vernieuwde Mikado je leerlingen motiveert, jou als leerkracht inspireert en ondersteunt! Mikado vertrekt vanuit de leefwereld van de leerlingen en biedt hen tal van kansen om zelf aan de slag te gaan, om zelf te ontdekken. Als leerkracht werk je op basis van doordachte leerlijnen aan alle wo-doelen. Je kiest voor een thematische en/of cursorische aanpak. Het webschema in de handleiding toont je in één oogopslag wat je van een thema mag verwachten. Tal van ideeën voor klasaankleding, tussendoortjes en slotactiviteiten helpen je om je thema te doen leven in de klas. Per activiteit krijg je een handig overzicht van wat je moet voorbereiden, welke materialen je nodig hebt en hoelang een activiteit duurt. Je krijgt door de praktische vormgeving snel zicht op de activiteiten. Voor wie wil worden extra didactische suggesties en vragen aangeboden.
wereldoriëntatie --- lager onderwijs --- leerboeken --- 476.11 --- 476 --- 476.1 --- Wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Planten --- Groei --- Samenleving --- Voedingsgewoonten --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Zintuigen --- Spelen --- Winnen --- Verliezen --- Coöperatief leren --- Schoolomgeving --- Dieren --- Dromen --- Water --- Persoonlijkheidsleer --- Anders zijn --- Diversiteit --- Beelden --- Verkeersreglement --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie --- wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Inclusie --- Maatwerk --- Beeld --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Droom --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Plant --- Ecologie --- Fotografie --- Motief --- Nomenclatuur --- Voedingsgewoonte --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding --- Zintuig --- Spel --- Verliezen (spel) --- Beeld (afbeelding)
Choose an application
Op basis van de feedback van honderden leerkrachten is Mikado geactualiseerd: er is meer ruimte voor onderzoekend en ontwerpend leren (natuur en techniek) en meer aandacht voor leren leren. De methode is verrijkt met heel wat digitale nieuwigheden. Ontdek hoe de vernieuwde Mikado je leerlingen motiveert, jou als leerkracht inspireert en ondersteunt! Mikado vertrekt vanuit de leefwereld van de leerlingen en biedt hen tal van kansen om zelf aan de slag te gaan, om zelf te ontdekken. Als leerkracht werk je op basis van doordachte leerlijnen aan alle wo-doelen. Je kiest voor een thematische en/of cursorische aanpak. Het webschema in de handleiding toont je in één oogopslag wat je van een thema mag verwachten. Tal van ideeën voor klasaankleding, tussendoortjes en slotactiviteiten helpen je om je thema te doen leven in de klas. Per activiteit krijg je een handig overzicht van wat je moet voorbereiden, welke materialen je nodig hebt en hoelang een activiteit duurt. Je krijgt door de praktische vormgeving snel zicht op de activiteiten. Voor wie wil worden extra didactische suggesties en vragen aangeboden.
476.11 --- wereldoriëntatie --- 476 --- 476.1 --- Lager onderwijs --- leerboeken --- lager onderwijs --- wereloriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie --- verkeer --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- Basisonderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Verkeersreglement --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Wonen --- Woningen --- Gebouwen --- Beelden --- Anders zijn --- Diversiteit --- Persoonlijkheidsleer --- Water --- Dromen --- Dieren --- Planten --- Groei --- Samenleving --- Voedingsgewoonten --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Zintuigen --- Spelen --- Winnen --- Verliezen --- Coöperatief leren --- Schoolomgeving --- Verkeersveiligheid --- Licht --- Geluiden --- Kleding --- Beroepen --- Talenten --- Geschiedenis --- Verleden --- Lichaam --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Sporen --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Non-verbale communicatie --- Lucht --- Wind --- Reizen --- Vervoermiddelen --- Wereldoriëntatie --- wereldoriëntatie --- wereloriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Inclusie --- Maatwerk --- Beeld --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Droom --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Plant --- Ecologie --- Fotografie --- Motief --- Nomenclatuur --- Voedingsgewoonte --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding --- Zintuig --- Spel --- Verliezen (spel) --- Beeld (afbeelding)
Choose an application
Thema's: Fstvlklnkn, In mijn mars, Tijd en weer.
371.67 --- 373.5 --- lager onderwijs --- leerboeken --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- Communicatie --- Taal --- Wereldoriëntatie --- 476 WERELDORIENTATIE O.N. --- wereldorientatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- 476.11 --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- communicatie --- lichaamstaal --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Verkeersopvoeding --- 476 --- 478.2 --- Verkeersonderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Bouwen --- Geluiden --- Huizen --- Kleding --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Licht --- Lucht --- Muziekinstrumenten --- Ondernemingen --- Pictogrammen --- Sporen (dieren) --- Sterren --- Tijd --- Vervoermiddelen --- Vroeger en nu --- 476 WERELDORIENTATIE O.N --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Anders zijn --- Baby's --- Dieren --- Dromen --- Fotografie --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Planten --- Schoolleven --- Schoolomgeving --- Tuinieren --- Voeding --- Water --- Winnen en verliezen --- Wonen --- Zintuigen --- Music sound recording --- Beroepen. --- Ondernemen --- Kinderen. --- Basisonderwijs. --- Beroepen --- Geld --- Ondernemingszin --- Reclame --- Arbeidsmarkt --- Geldwezen --- Dagelijks leven --- Ouderschap; pedagogie --- Relaties --- Relationele opvoeding; ba.o. --- Samenleving --- Ik en de anderen --- Zintuiglijk spel --- (zie ook: Anders zijn) --- Waterhuishouding --- Klas --- School --- Klasbeheer --- Biologie; ba.o. --- Gezondheid --- Eten --- Gezondheidseducatie; ba.o. --- Gezondheidszorg --- Reizen --- Vervoer --- Voertuigen --- Verkeersopvoeding; ba.o. --- vervoer --- Mode --- kleding --- Beeldende kunst --- Perspectief --- Plastische opvoeding; onderwijs --- Tijdsbesef --- Geschiedenis --- Stambomen --- Toekomst --- Familie --- Plantkunde --- (zie ook: Flora --- Emoties(Gevoelens) --- Hobby's --- Lichaam --- Talenten --- Skelet --- Licht en donker --- Schaduwen --- Milieu --- Slapen --- Geboorte --- Opgroeien --- Bossen --- Konijnen --- Maanden --- Seizoenen --- Weer --- Winter --- Bos --- Interculturele opvoeding --- Gebouwen --- Bouwkunst --- Geluid --- Muziek --- Muzikale opvoeding; ba.o. --- Vliegen (insecten) --- Weerkunde; ba.o. --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelen --- Spel; opvoeding --- Oriëntatie --- Verkeer --- Dieren. --- Planten. --- Beeldopvoeding. --- Groei --- Mensen. --- Voeding en gezondheid. --- Voedingsgewoonten. --- Water. --- Zintuigen. --- Anders zijn. --- Dromen. --- Kleding. --- Kinderen en wonen. --- Lucht. --- Tijd. --- Vervoermiddelen. --- Geluiden. --- Muziek. --- Licht. --- Taal. --- Bossen. --- Sporen --- Sporenplanten. --- Verkeersopvoeding; ba.o --- Biologie; ba.o --- Gezondheidseducatie; ba.o --- Relationele opvoeding; ba.o --- Muzikale opvoeding; ba.o --- Weerkunde; ba.o --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Verkeersreglement --- Scholen --- Klaslokalen --- Schoolgerief --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Tandverzorging --- Voedingsleer --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Waarneming --- Samenlevingsvormen --- Omgangsvormen --- Omgangskunde --- Coöperatief leren --- Diversiteit --- Ontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Beeldopvoeding --- Zien --- Tuinen --- Natuurbeleving --- Nesten --- Dierethologie --- Natuur- en milieueducatie --- Verkeersveiligheid --- 1e graad lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Mobiliteit --- Woningen --- Bosfauna --- Kleuren --- Communicatiemiddelen --- Textiel --- Vliegen (werkwoord) --- Sport --- Wind --- Werken --- Arbeid --- Ruilen --- Groenten --- Fruit --- Basisonderwijs --- Lenzen --- Gezinnen --- Familieleden --- Textuur --- Huisdieren --- Straten --- Ontbijt --- Woonomgeving --- Speelplaatsen --- Parken --- Mensen --- Kinderen --- Kunsten --- Graffiti --- Natuur --- Verjaardagen --- Festivals --- Touwen --- Spelletjes --- Fietsen --- Orkesten --- Symfonisch orkest --- Affiches --- Eenheidsmunt --- Klokken (instrumenten) --- Uurwerken --- Kloklezen --- Lichten --- Gesprekken --- Mondelinge communicatie --- Klanken --- Zomer --- Herfst --- Lente --- Feesten --- wereloriëntatie --- Verleden --- Non-verbale communicatie --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- wereloriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- 093428.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactische set --- 094665.jpg --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- 093802.jpg --- Groente --- Vervoermiddel --- Ziekte --- Plant --- Ecologie --- Motief --- Nomenclatuur --- Lens --- Gezin --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Familielid --- Huisdier --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Naamgeving --- Sociologie --- Verzorging --- Therapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Maand --- Straat --- Speelplaats --- Park --- Mens --- Spel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Droom --- Inclusie --- Maatwerk --- Kunst --- Tuin --- Verjaardag --- Festival --- Waardering --- Touw --- Examen --- Rijbewijs --- Orkest --- Symfonieorkest --- Affiche --- EURO --- Klok (instrument) --- Uurwerk --- Spoor --- Gesprek --- Leefbaarheid --- Klank --- Talent --- Seizoen (jaargetijde) --- Feest --- Beeldeducatie --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Nest (dier) --- Ethologie --- Samenlevingsvorm --- Omgangsvorm --- Gezondheidsopvoeding --- Tandhygiëne --- Gedrag --- Drank --- Zintuig --- School (instelling) --- Klaslokaal --- Schoolmateriaal --- Woning --- Kleur (kleur) --- Donker --- Muziekinstrument --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Drukdrager --- Ontwerpen --- Design --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Bewegingsonderwijs --- Menselijk lichaam --- Stad --- Veld --- Communicatiemiddel --- Kleuter --- Spraaktechnologie --- Technologie --- Maatschappij --- Arbeid (werken) --- Buitenland --- Gebouw --- Fietsen (werkwoord) --- Reizen (werkwoord) --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Oriëntatie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|