Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
1. Assessment in organisaties: op zoek naar verbetering in functioneren 2. Inzicht in competentie-ontwikkeling 3. Assessment/development centers: sturen op prestaties 4. Portfolio als assessmentinstrument voor potentieelontwikkeling 5. 360°-feedabck las ontwikkelingsinstrument 6. Assessmenttest
Assessment centers. --- Competentiemanagement. --- Competenties. --- Portfolio --- Ondernemingen. --- bedrijfsbeleid --- personeelsmanagement --- Personnel management --- assessments (economie) --- Assessment (Center) --- Competentiemanagement --- Feedback --- Personeelsmanagement --- Personeelsevaluatie --- Compétences Bevoegdheden --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- 360 degrés 360 graden --- Assessment Assessment --- 360° feedback --- assessment --- competentieontwikkeling --- personeelsbeleid --- HRM --- competenties --- 658.32 --- 658.33 --- 658.37 --- 658.3 --- Assessmentcenter
Choose an application
Dit werkboek is gericht op 'taakgerichte leergroepen' in onderwijs en andere situaties. Hoe de samenwerking binnen de groep zich ontwikkelt wordt bepaald door sociale vaardigheden: hoe verloopt de discussie, hoe waarderen we ieders inbreng, hoe komen besluiten tot stand, hoe wordt het doel vastgesteld? Het boek biedt oefeningen waardoor een groep de sociale vaardigheden in het samen leren en werken kan ontwikkelen, analyseren en verbeteren. Komen aan bod: Observeren - Kommuniceren - Feedback - Evalueren - Beginsituaties in groepen - Kommuniceren in de groep - Leiderschap - Plannen maken en besluiten nemen - Normen en waarden in de groep - Ontwikkeling van de groep - Werken met oefeningen - Observatietechnieken - Logboek
Experimentele psychologie --- Leren en intelligentie. --- Groepswerk. --- Sociale vaardigheden. --- groepen --- Didactics of social education --- Social psychology --- sociale vaardigheden --- communicatie --- Social policy --- sociale psychologie --- groepswerk --- 361.13 --- 007 --- Sociale vaardigheidstraining --- evaluatie --- feedback --- groepsdynamica --- leiding geven --- observeren --- Sociale vaardigheidstrainingen --- Observaties --- Communicatie --- Feedback --- Evaluatie --- Groepsdynamiek --- Groepswerk --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Praktijk --- Oefeningen --- Sociale psychologie --- #gsdbP --- agogische vaardigheden --- maatschappijleer --- Communicatie in de hulpverlening --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Observatie --- Rol, roltheorie, rollenspel --- #GGSB: Pastoraal --- sociologie --- S2006747.JPG --- 361.53 --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Spel --- Sociaal leren --- Oefening --- Pastoraal
Choose an application
10
leidinggeven --- sociologie --- sociale processen --- Social psychology --- groepsdynamica --- Adult education. Lifelong learning --- Social welfare methods --- pedagogische psychologie --- 316.356.5 --- 316.45 --- 316.64 --- #SBIB:37H0 --- Z++90/03 --- Z374.7 --- Communication Communicatie --- Feedback Feedback --- Groupes Groepen --- Leadership Leadership --- Prise de décision Beslissen --- communicatie --- 316.45 ) Groepsdynamiek --- adviesgesprekken --- besluitvorming --- feedback --- groepen --- groepsprocessen --- leiderschap --- observatie --- samenwerking --- vooroordelen --- 305.2 --- 316.45 Sociale groepen. Groepsprocessen. Kleine groepen. Interactionele groepsdynamiek --- Sociale groepen. Groepsprocessen. Kleine groepen. Interactionele groepsdynamiek --- 316.356.5 Primaire groepen. Kleine groepen. Face-to-face groepen --- Primaire groepen. Kleine groepen. Face-to-face groepen --- 316.64 Maatschappelijke attitudes --(sociale psychologie) --- Maatschappelijke attitudes --(sociale psychologie) --- Pedagogie --- sociale vaardigheden --- Groepsdynamica --- Groepspsychologie --- Groepen --- Groepsdynamiek --- Sociale psychologie --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Observaties --- Communicatie --- Leidinggeven --- Feedback --- Teamwerk --- Competenties --- Normen --- Vooroordelen --- rollenspel --- Group Processes --- #GBIB:SMM --- 658.3 --- <88/1 --- 361.13 --- 371.3 --- Group Meetings --- Group Process --- Group Thinking --- Group Meeting --- Group Thinkings --- Meeting, Group --- Meetings, Group --- Process, Group --- Processes, Group --- Thinking, Group --- Thinkings, Group --- Sociology --- Groep --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Observatie --- Leiderschap --- Competentie --- Norm (standaard) --- Vooroordeel --- Spel --- Sociaal leren --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
1.Communicatie 2.Het selectiegesprek 3.Het arbeidsvoorwaardengesprek 4.Het introductiegesprek 5.Het adviesgesprek 6.Het conflictoplossend gesprek 7.Het onderhandelingsgesprek 8. Het loopbaancoachingsgesprek 9.Het slechtnieuwsgesprek 10.Het exitgesprek 11.Het feedbackgesprek 12.Het functioneringsgesprek 13.Het POP-gesprek 14.Het beoordelingsgesprek 15.Het correctiegesprek 16.Het coachingsgesprek 17.Het verzuimgesprek Het voeren van gesprekken is voor de HR professional en de lijnmanager een dagelijkse bezigheid. Ieder gesprek kent zijn eigen voorbereiding, valkuilen, dynamiek, fases en emoties. Vaak verlopen de gesprekken anders dan verwacht en misschien wel gehoopt. Het is dan ook de kunst om van die gesprekken effectieve gesprekken te maken. Het boek is geschreven door professionals. Zij voeren dagelijks gesprekken over uiteenlopende onderwerpen en hebben in dit boek hun ervaringen, leermomenten, tips en tools op een uitermate praktische wijze verwoord. In dit boek komen de volgende gesprekken aan bod: selectiegesprek, arbeidsvoorwaardengesprek, introductiegesprek, adviesgesprek, conflictoplossend gesprek, onderhandelingsgesprek, loopbaancoachingsgesprek, slechtnieuwsgesprek, exitgesprek, feedbackgesprek, functioneringsgesprek, POP-gesprek, beoordelingsgesprek, correctiegesprek, coachingsgesprek, verzuimgesprek. Na een theoretische inleiding, boordevol met tips en tools, vragenlijsten, stappenplannen en voorbeeldvragen, beantwoorden lijnmanagers, (een HRD-consultant, een manager Learning & Development, een casemanager, HR-professionals, een gemeentesecretaris en directeuren) veel voorkomende vragen, sommen do's and don'ts op, wijzen op valkuilen en delen met de lezer het gesprek waar zij het meeste van hebben geleerd. (Bron: covertekst)
gespreksmodellen --- personeelsmanagement --- Personnel management --- Industrial psychology --- 658.310 --- 658.3 --- 331.115 --- 007.7 --- 65.012.45 --- 097 Personeelsbeleid --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Human Resource Management (HRM) --- Communicatie in organisaties --- Onderhandelen --- Sociale vaardigheden --- Solliciteren --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Conversation Gesprek --- S20110141.jpg --- communicatie in organisaties --- personeelsbeleid --- onderhandeling --- functioneringsgesprek --- Personeelsbeheer en administratie --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- selectie van werknemers - keuze van werknemers - personeelsselectie --- communicatie - sociale vaardigheden --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- 65.012 --- 007 --- 658.32 --- Provincie West-Vlaanderen --- Gesprekstechnieken --- Personeelsmanagement --- Verbale communicatie --- Functioneringsgesprekken --- Sollicitatiegesprekken --- Feedback --- Communicatieve vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Monograph --- Gesprekstechniek --- Functioneringsgesprek --- Sollicitatiegesprek
Choose an application
Dit boek is een uitnodiging voor elke bedrijfsleider en HR-verantwoordelijke om 'werk' veel persoonlijker in te vullen. De nieuwe wereld van werk gaat over i-deals, jobcrafting, tijds- en plaatsonafhankelijk werken, anders feedback geven en verlonen, anders leren en een ander soort loopbanen. Zo veel mogelijk mensen zo lang mogelijk aan het werk houden lukt enkel als werknemers hun werk mogen personaliseren. Organisaties die aantrekkelijk willen blijven, vernieuwen hun kijk op de invulling van werk. Ze ontwerpen de jobs niet voor, maar samen met hun medewerkers. In "Personaliseren van werk. Mythes en feiten" brengen Frederik Anseel, David Ducheyne, Frank Vander Sijpe en Lien Vossaert nieuwe ideeën samen voor werk in de 21ste eeuw. De combinatie van wetenschappelijk onderzoek met grensverleggende praktijkcases is uniek. Je leest hoe controle over de job plaats inruilt voor betrokkenheid, hoe je medewerkers inspireert om hun werk zelf te boetseren, hoe je ruimte geeft en engagement terugkrijgt. Je leert over wat mensen écht beweegt in hun werk en hoe slimme organisaties daar al op inspelen. Dit boek vloeit voort uit de Securex-leerstoel Working in the 21st Century: Creating Business Results through Personalized Organisation aan de UGent (2013-2017). Het voedt een constructief debat over werk in de 21ste eeuw. Bron : http://www.acco.be
personeelsmanagement --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Coaching ; management --- Competentiemanagement --- vaardigheden, talenten, coachen, success, team, --- 331 --- organisatiemanagement --- personeelsbeleid --- management --- gestion du personnel --- arbeid --- 658.3 --- Coaching --- autonomie --- HRM --- werkomgeving --- arbeidspsychologie --- ondernemen --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- Carrière Loopbaan --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Personeelsmanagement --- Jobcrafting --- Arbeidssociologie --- Arbeidsvreugde --- Loopbaanbeleid --- Beloningssystemen --- Feedback --- I-deals --- Zelfdeterminatietheorie (ZDT) --- Loopbaan --- Organisatiestructuur --- Organisatiecultuur --- Leidinggeven --- Innovatie --- HRM + Welzijn op het werk : Welzijn op het werk --- GRH + bien-être au travail : Bien-être au travail --- Management --- Organisaties, gedrag --- Beloningssysteem --- Zelfdeterminatietheorie --- Leiderschap
Choose an application
Dit boek biedt een gedetailleerde beschrijving van het hele proces van voorbereiding, uitvoering en afronding van trainingen. Veel aandacht krijgt het ontwerpen van trainingsprogramma's, waarvan modellen worden gegeven. Ook wordt intercultureel trainen behandeld, aangezien dat een aparte aanpak vraagt.
Arbeids- en organisatiepsychologie --- personeelsbeleid en -opleiding. --- rollenspelen --- leerhulp --- leergedrag --- coaching --- Social psychology --- sociale vaardigheden --- groepsbegeleiding --- communicatie --- groepsdynamica --- interculturele communicatie --- Mass communications --- groepsprocessen --- simulatiespel --- feedback --- managementvaardigheden --- evaluatie (onderwijs) --- onderhandelen --- mondelinge communicatie --- Interculturele communicatie --- Sociale vaardigheden --- Groepswerk --- 305 --- sociale vaardigheden (gez) --- Naslagwerk --- 304 --- sociologie --- trainingen --- vaardigheidstraining --- didactiek --- groepswerk --- opleiding in organisaties --- sociale vorming --- volwassenenvorming --- volwassenenvorming, methoden --- Sociale pedagogie - Agogie --- 371.3 --- 361.13 --- 658.37 --- 007 --- 374 --- 374.7 --- Contains audio-visual material --- 305.8 --- Communicatie --- Groepsdynamica --- Management --- Training --- 371.39 --- Assertiviteit --- Conflicten --- Evaluaties --- Feedback --- Oefeningen --- Rolpatronen --- Samenwerking --- Vaardigheidstraining --- Communicatie ; algemeen --- Communicatievaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Psychologie --- Sociale psychologie --- Sociale vaardigheidstrainingen --- Allochtonen --- #PBIB:2001.1 --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Training --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- communicatievaardigheden --- Conflicthantering --- Counselen --- Kennismakingsprocedures --- Nonverbale communicatie --- Onderhandelen --- Samenwerken --- Verbale communicatie --- intercultureel onderwijs --- pedagogiek --- Discriminatie --- Intercultureel --- Vooroordelen --- Communicatie ; training --- Gesprektechnieken --- Intercultureel onderwijs --- (zie ook: circuittraining) --- #PEDA *P 9.5 --- #PEDA *P 7.12 --- #PEDA *7.35 --- #SBIB:316.334.1O250 --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:35H2103 --- #SBIB:IO --- training --- Groepsontwikkeling --- Leerstijl --- Sociale behoeften --- 37.032 --- Methodiek --- Organisatie --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: algemeen --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Personeelsmanagement bij de overheid: vorming en opleiding --- sociale vaardigheidstraining --- Cultuur --- Ethiek --- Interculturele vaardigheden --- Sociale vaardigheidstraining --- Allochtoon --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Buig de verschillen tussen Generatie X, Y, Z en de babyboomers om tot een krachtig voordeel.Vanaf 2016 komt generatie Z op de werkvloer. Doordat babyboomers langer aan de slag blijven, zullen bedrijven en overheidsorganisaties uitzonderlijk vier generaties moeten laten samenwerken. Vier generaties die elk hun eigen kenmerken hebben en hun eigen bijdrage leveren aan de organisaties. Generaties met een eigen cultuur, eigen waarden, een eigen manier van werken.Iedereen Baas! leert hoe deze verschillen met elkaar te verzoenen en ze bovendien als een troef uit te spelen voor uw bedrijf.Behalve een concreet en onmiddellijk toepasbaar stappenplan, bevat het boek talrijke tips & tricks. De bijzondere aandacht voor de rol van het digitale in de werking van bedrijven maakt Iedereen Baas! tot de ideale voorbereiding op de toekomst voor uw bedrijf.Bron : http://www.lannoo.be
Age group sociology --- Organization theory --- Personeelsbeleid --- Generatieverschillen --- Ondernemingen ; toekomst --- management --- 005.34 --- werkvloer --- bedrijfsorganisatie --- organisatiemanagement --- Management ; toekomst --- Generaties : relaties --- Management : sociale vaardigheden --- Human resources management --- 658.3 --- generatiekloof --- 65.012.4 --- Relations humaines Menselijke relaties --- Psychologie d'organisation Organisatiepsychologie --- Management --- Personeel --- Generaties --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Managementstijlen --- PXL-Business 2014 --- ondernemerschap --- innovatiebeleid --- menselijke factoren --- organisatiecultuur --- PXL-Social Work 2018 --- 159.922.602 --- 331 --- 007.5 --- 007 --- generatie --- arbeid --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- informatie en communicatie --- Teamwerk --- Personeelsmanagement --- Leeftijd --- Arbeidssociologie --- Arbeidsmarkt --- Trends --- Oudere werknemers --- Feedback --- Beoordeling --- Communicatie --- Het nieuwe werken --- Professionalisering --- Digitale kloof --- Sociale media --- Leidinggeven --- Generatie X --- Generatie Y --- Generatie Z --- Digitalisering --- Trend --- Generatie --- Evaluatie --- Leiderschap --- Relatie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|