Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
In tijden van schaarser wordende middelen, stijgende loonkost, toenemende werkdruk en groeiende complexiteit hebben we er alle belang bij om organisaties zo goed mogelijk te ontwerpen. Veel organisaties zijn immers op zoek naar andere manieren om het werk in te richten of opnieuw ziel te geven. Dit boek reikt handvatten aan om klein te beginnen en zo stap voor stap grip te krijgen op het grotere geheel van de organisatie. Het verschil zit niet in een mysterieus ingrediënt maar in het gestaag bouwen aan uw organisatie, volgens een aantal principes.Met dit boek leert u kijken naar organisaties als Levende Systemen. Mensen staan immers centraal, geen producten of machines. Bovendien leert het je om, als architect van uw organisatie, hoe u een 'huis' kunt bouwen voor zo'n Levend Systeem. Een 'huis' dat afgestemd is op wat mensen nodig hebben om het beste van zichzelf te (kunnen) geven.Het werk is onderbouwd met tal van voorbeelden en beste practices uit de jarenlange ervaring van de auteur
Organization theory --- Personnel management --- 65.012.4 --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag success --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling --- Innovation Innovatie --- Leadership Leadership --- Business management, administration. Commercial organization --- Organisatieleer --- Management --- Organisatieanalyse --- Organisatieontwikkeling --- Personeelsmanagement --- Personen RIZIV : Welzijn op het werk (personen) --- 331.87 --- 331.124 --- Personnes de l'INAMI : Bien-être au travail (personnnes) --- organisatie van de arbeid - arbeidsorganisatie --- loopbaanplanning – loopbaanbegeleiding – coaching
Choose an application
Een groep die voelt als stroop... Een deelnemer die u wel kunt schieten met zijn voortdurende ja-maars... Fantaseren dat u nú een been breekt, zodat u eindelijk af bent van die vreselijke groep... Ook als u het vak van trainer onder de knie hebt, kunt u nog situaties meemaken die u écht lastig vindt. Dan brengt iets of iemand u uit uw evenwicht waardoor u uit uw rol valt. Vaak ligt dat niet aan de beheersing van uw vak, maar aan uw persoon: iets of iemand heeft u geraakt en u vliegt uit de bocht. Dit werk werpt licht op dit soort situaties. De auteur vertaalt 5 bekende concepten uit de psychologie naar het trainersvak. Ze analyseert lastige situaties waar u tegenaan kunt lopen in termen van overdracht, fight- flight- of freezereacties, cognitieve dissonantie, storende overtuigingen of transactionele analyse. Aan deze modellen koppelt ze concrete instrumenten waarmee u als trainer weer uit het dal kunt komen: vanuit de storing weer terug in uw professionele rol
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- beroepsopleiding --- 65.012.4 --- Coaching Coaching --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- opleidingen --- Coaching --- Trainingen --- groepen --- 658.3 --- Training --- Psychologie --- Persoonlijkheid --- Overdracht --- Transactionele analyse --- RET: Rationeel Emotieve Therapie --- Groepswerk --- Rationeel-emotieve therapie --- Man --- Volwassene --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Voor managers die zich afvragen wat coaching oplevert. De concurrentiepositie van bedrijven en de positie van managers en bedrijfsleiders staan vandaag voortdurend onder druk. Om te overleven moeten ze immers proactief handelen, snel beslissingen nemen en zo wendbaar en flexibel mogelijk zijn. Steeds meer managers doen daarom een beroep op professionele coaches. Die coaches fungeren als klankbord, bieden andere perspectieven aan en dragen ertoe bij om een beslissingsproces niet als een gewicht op de schouders te ervaren. De jongste jaren is er dan ook meer openheid gegroeid tegenover coaching. Niettemin heerst er nog grote schroom om de stap naar een coach te zetten. Dat vertaalt zich in allerlei vooroordelen en negatieve overtuigingen. Auteurs Leen Lambrechts en Marleen Boen willen met dit boek dan ook klaarheid scheppen. In een vlotte en toegankelijke stijl lichten ze toe wat coaching precies inhoudt, waarom de nood aan coaching is toegenomen en waartoe coaching concreet kan bijdragen. Ook de misverstanden omtrent coaching ruimen ze uit de weg. Tevens focust het boek op de competenties en kwaliteiten waar een degelijke coach aan moet voldoen. De persoonlijke ervaringen die coauteur Georges Anthoon in dit boek met de lezer deelt, zijn op dat vlak zeer verhelderend. Dit boek maakt duidelijk dat coaching veel meer is dan een luxeservice, maar een essentieel element in de businesswereld van morgen.
Coaching in zaken --- Efficacité administrative --- Efficacité de gestion --- Efficacité de l'organisation --- Efficacité des organisations --- Efficacité managériale --- Efficacité organisationnelle --- Efficience de l'organisation --- Gestion--Efficacité --- Lean management --- Mentoring (Zaken) --- Mentoring in business --- Organisatie--Efficiëntie --- Organisation--Efficacité --- Organizational effectiveness --- Performance organisationnelle --- Tuteurs et tutorat (Affaires) --- 65.012.4 --- Coaching Coaching --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag success --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Coaching --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- 331.124 --- loopbaanplanning – loopbaanbegeleiding – coaching --- coaching --- 658.31 --- Management
Choose an application
Buig de verschillen tussen Generatie X, Y, Z en de babyboomers om tot een krachtig voordeel.Vanaf 2016 komt generatie Z op de werkvloer. Doordat babyboomers langer aan de slag blijven, zullen bedrijven en overheidsorganisaties uitzonderlijk vier generaties moeten laten samenwerken. Vier generaties die elk hun eigen kenmerken hebben en hun eigen bijdrage leveren aan de organisaties. Generaties met een eigen cultuur, eigen waarden, een eigen manier van werken.Iedereen Baas! leert hoe deze verschillen met elkaar te verzoenen en ze bovendien als een troef uit te spelen voor uw bedrijf.Behalve een concreet en onmiddellijk toepasbaar stappenplan, bevat het boek talrijke tips & tricks. De bijzondere aandacht voor de rol van het digitale in de werking van bedrijven maakt Iedereen Baas! tot de ideale voorbereiding op de toekomst voor uw bedrijf.Bron : http://www.lannoo.be
Age group sociology --- Organization theory --- Personeelsbeleid --- Generatieverschillen --- Ondernemingen ; toekomst --- management --- 005.34 --- werkvloer --- bedrijfsorganisatie --- organisatiemanagement --- Management ; toekomst --- Generaties : relaties --- Management : sociale vaardigheden --- Human resources management --- 658.3 --- generatiekloof --- 65.012.4 --- Relations humaines Menselijke relaties --- Psychologie d'organisation Organisatiepsychologie --- Management --- Personeel --- Generaties --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Managementstijlen --- PXL-Business 2014 --- ondernemerschap --- innovatiebeleid --- menselijke factoren --- organisatiecultuur --- PXL-Social Work 2018 --- 159.922.602 --- 331 --- 007.5 --- 007 --- generatie --- arbeid --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- informatie en communicatie --- Teamwerk --- Personeelsmanagement --- Leeftijd --- Arbeidssociologie --- Arbeidsmarkt --- Trends --- Oudere werknemers --- Feedback --- Beoordeling --- Communicatie --- Het nieuwe werken --- Professionalisering --- Digitale kloof --- Sociale media --- Leidinggeven --- Generatie X --- Generatie Y --- Generatie Z --- Digitalisering --- Trend --- Generatie --- Evaluatie --- Leiderschap --- Relatie
Choose an application
Volledig herwerkte versie van het succesboek over coaching.Eenvoud en diepgang: daarmee laat de nieuwe van dit succesboek over coaching zich het beste samenvatten. Jef Clement beschrijft een werkmodel voor coaching met een heldere systematiek en structuur. Terzelfdertijd doet de aanpak ook beroep op de inzet van de coach als mens.Vaardigheden die concreet worden beschreven, zijn: belangstellend exploreren, bekrachtigen, betrokken confronteren, uitdagen, inspireren, ruimte geven, ontspannen en met humor toelaten ...Deze vaardigheden zijn uitdagend en bevrijdend voor degene die gecoacht wordt.Bron : http://www.lannoo.be
genre-thema"">
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|