Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Secondary education --- 373.6 --- #SBIB:316.334.2A86 --- 374.7 --- #SBIB:316.334.1O331 --- participatie onderwijs - deeltijds leren --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Doelen en functies van participatieonderwijs voor werkende jongeren --- Employees --- Vocational education --- Training of --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Laborers --- Personnel --- Workers --- Persons --- Industrial relations --- Personnel management
Choose an application
Teneinde theorie en praktijk van de afstandseducatie hand in hand te laten gaan, zijn in een dertigtal hoofdstukjes, in alfabetische volgorde reikend van applicatie tot zwartkijkers, een reeks notities gebundeld. Deze bundel opstellen beoogt de werkers in het veld enig inzicht te geven in wat nu reeds met de elektronische media in het volksontwikkelingswerk gedaan kan worden en wat binnenkort tot de mogelijkheden zal gaan behoren.
Audiovisual methods --- Adult education. Lifelong learning --- Sociology of cultural policy --- Mass communications --- Netherlands --- Educational broadcasting --- 654.9 --- 371.333 --- 374.7 --- 621.397 --- -radio --- televisie --- audiovisuele opvoeding --- 433.5 --- Broadcasting, Educational --- Education --- Public broadcasting --- Signalling. Various telecommunication services. Remote control (telecontrol) --- Audiovisuele leermiddelen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Picture transmission. Television --- Broadcasting --- 621.397 Picture transmission. Television --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- 371.333 Audiovisuele leermiddelen --- 654.9 Signalling. Various telecommunication services. Remote control (telecontrol) --- radio --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults
Choose an application
De rode draad doorheen het boek ligt voor de hand: hoe helpen we mensen te vormen zodat die vanuit een eigen christelijke identiteit en met respect voor andersdenkenden, hun verantwoordelijkheid in een pluralistische maatschappij kunnen opnemen in de kerk en in de samenleving? Diverse auteurs werden gevraagd om een reflectie te geven op het thema: Leo De Cruyenaere, Erik Herrebosch, Peter Malfliet, Toon Osaer, Leo Pauwels, Marc Peersman, Hugo Quintiens, Piet Raes, Jef Stevens, Stijn Van den Bossche, Mieke Van Hecke en Lieve Van Hoofstadt.
Adult education. Lifelong learning --- #GGSB: Verzamelde opstellen - verslagen/congressen/huldeboeken --- 374.7 <493-17> --- 331.105.44 <493> --- 316.3 samenleving --- 374.4 vormingswerk --- 2 geloof --- C5 --- Centrum voor Christelijk Vormingswerk (1973-heden) --- Delanghe, Luc (1938-) --- vormingswerk --- 008.1 --- 374 --- 088 --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Vakbeweging. Vakvereniging. Vakbond--België --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- cultuurbeleid --- vorming - vormingswerk - sociaal cultureel werk --- feestbundels - liber amicorum --- Festschrift - Libri Amicorum --- 331.105.44 <493> Vakbeweging. Vakvereniging. Vakbond--België --- 374.7 <493-17> Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Verzamelde opstellen - verslagen/congressen/huldeboeken
Choose an application
Er wordt vandaag een steeds grotere autonomie verwacht van kinderen en jongeren. Dat lijkt een positieve verworvenheid, maar tegelijk zijn de maatschappelijke hulpbronnen die kinderen en jongeren ondersteunen bij het verwerven van en omgaan met die autonomie niet voor iedereen in gelijke mate toegankelijk. De ongelijkheid tussen kinderen en jongeren wordt bovendien alleen maar groter - onder meer door de armoedeproblematiek die de laatste jaren zeker niet afgenomen is - en laat zich sterk gelden in het onderwijs en in de hulpverlening. Het boek staat dan ook stil bij deze twee sectoren. De meeste aandacht gaat echter uit naar het jeugdwerk. De vrije tijd van kinderen en jongeren is een belangrijk opvoedingsmilieu, waarin ze ervaringen opdoen die elders niet verworven worden. Tegelijk bereikt ook het jeugdwerk niet alle kinderen en jongeren in gelijke mate. Er is dan ook veel aandacht voor die vormen van jeugdwerk die zich uitdrukkelijk op de meest maatschappelijk kwetsbaren richten en er wordt gekozen voor een brede invulling van het vrijetijdsaanbod. Hierbij komen onder meer het belang van de leefomgeving en de centrale rol van sport aan bod. De rode draad doorheen dit boek is de vraag hoe we als samenleving vandaag omgaan met maatschappelijk kwetsbare kinderen en jongeren. De manier waarop we ons beleid op diverse sectoren vorm geven wordt kritisch ontleed. Het boek richt zich naar jeugdwerkers en coördinatoren, maar evenzeer naar beleidsmedewerkers- en verantwoordelijken, naar verantwoordelijken en medewerkers van netwerkpartners, en naar docenten en studenten van universiteiten en hogescholen
374 --- 253:37 --- 343.88 --- #SBIB:316.8H12 --- #SBIB:316.8H22 --- 663.1 Jeugdbeleid --- 323 --- 494 --- kansarmoede --- kwetsbare jongeren --- Jeugdbeleid --- Jeugdbescherming (kinderbescherming) --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdwerk --- 186.6 Jeugd(sanctie)recht --- 374.3 --- Armoede --- Empowerment --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- armoedebestrijding --- jeugdbeleid --- jeugdwerk --- Jeugdwelzijnswerk --- Kansarme kinderen --- 343.88 Jeugdbescherming --- Jeugdbescherming --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- 374 Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband --- Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband --- Welzijns- en sociale problemen: sociaal gehandicapten (thuislozen, bijzondere jeugdzorg) --- Welzijnsorganisatie: sociale dienstverlening voor specifieke groepen --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Jeugdwerk - Jeugdbeleid --- Kansarme jeugd --- Integratie. --- Jeugdwerk. --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- Age group sociology --- Social policy and particular groups --- PXL-Social Work 2015 --- sociale pedagogie --- maatschappelijke zorg --- Kinderen --- Jeugd --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- 362.8.007
Choose an application
L’entrée dans la " société de la connaissance " a érigé la " formation tout au long de la vie " en enjeu sociétal de premier plan. Comment prend corps, se traduit de manière concrète, cette exhortation à la formation continue qui traverse les discours des instances tant internationales que nationales et régionales ? C’est la question centrale traitée dans cet ouvrage, à travers des contributions portant un regard critique sur les enjeux et les dynamiques du champ de la formation, les positions adoptées par les acteurs collectifs, les référentiels idéologiques et la mise en place de cadres juridiques et institutionnels dans différents contextes nationaux. Cet ouvrage prolonge la réflexion entamée dans le précédent volume : " La formation professionnelle continue : l’individu au cœur des dispositifs ".
Occupational training --- Continuing education --- Formation professionnelle --- Education permanente --- Vocational education --- 374.7 --- Formation continuée Permanente opleiding --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Apprentissage Leerproces --- 331.86 --- 331.86-053.8 --- 331.626.1 --- 377 --- BE / Belgium - België - Belgique --- AA / International- internationaal --- 332.86 --- 351.3 --- 470 --- 658.334 --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- vakopleiding - beroepsopleiding - beroepsvorming (zie ook 37, etc.) --- beroepsopleiding van volwassenen --- tewerkstellingspolitiek - werkgelegenheidsbeleid --- beroepsonderwijs - technisch onderwijs --- Beroepsvorming en -keuze. Kredieturen. --- Openbaar bestuur: onderwijs. --- Openbaar onderwijs: algemeenheden. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education, Vocational --- Vocational training --- Work experience --- Education --- Technical education --- Lifelong education --- Lifelong learning --- Permanent education --- Recurrent education --- Adult education --- Beroepsvorming en -keuze. Kredieturen --- Openbaar bestuur: onderwijs --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Formation continue --- Vocational education - Belgium --- Continuing education - Belgium
Choose an application
Après plus d'une décennie de discours promotionnels sur la gestion des compétences, censée renouveler le mode de fonctionnement des organisations, l'ouvrage entend lever le voile sur les pratiques que l'on peut observer en la matière. Dans quelle mesure la gestion des compétences contribue-t-elle à modifier effectivement la relation de travail ? Peut-on vraiment y voir l'esquisse d'un nouveau mode de gouvernance des organisations contemporain ? Ou faut-il au contraire la brûler sur le même bûcher que d'autres modes managériales. A partir de l'exposé détaillé de quatre cas relevant à la fois de l'industrie et des se l'ouvrage démontre que la gestion des compétences peut prendre des formes concrètes diverses. En s'écartant d'une certaine image d'Epinal véhiculée par la littérature gestionnaire, les auteurs proposent surprenantes qui établit l'influence prépondérante des contextes d'émergence du processus d'introduction de la gestion des compétences. L'ouvrage s'adresse aux étudiants de 2e et 3e cycles en gestion, en économie et en sociologie, désireux de se familiariser avec la façon dont la démarche compétences est mise en œuvre dans les entreprises.
Administration des entreprises --- Bedrijfsadministratie --- Management --- Vocational qualifications --- Qualifications professionnelles --- Certification --- Cases studies --- Case studies --- Attestation --- Cas, Études de --- Gestion --- Cas, Etudes de --- Compétences Bevoegdheden --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Management (cas concrets) Concreet management --- BPB0612 --- 331.108 <493> --- 374.7 --- 658.3 --- 331.87 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 658.334 --- 658.300 --- Personeelsorganisatie. Human Resources--België --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- organisatie van de arbeid - arbeidsorganisatie --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- 331.108 <493> Personeelsorganisatie. Human Resources--België --- Cas, Études de --- Employees --- Organizational effectiveness --- Personnel management --- Rating of --- Evaluation --- Training of --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Employees - Rating of --- Organizational effectiveness - Evaluation --- Employees - Training of --- Attestation de compétence --- Études de cas.
Choose an application
Occupational training --- Continuing education --- Employees --- Formation professionnelle --- Education permanente --- Personnel --- Training of --- Formation --- Vocational education --- 374.7 --- BPB0612 --- 331.86 --- 331.862 --- 658.386 --- Formation continuée Permanente opleiding --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Apprentissage Leerproces --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- BE / Belgium - België - Belgique --- 332.86 --- 658.334 --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- vakopleiding - beroepsopleiding - beroepsvorming (zie ook 37, etc.) --- leerlingwerkplaatsen - bedrijfsscholen - personeelsvorming --- volwassenenvorming - sociaal-cultureel werk voor volwassenen --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- Beroepsvorming en -keuze. Kredieturen. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Beroepsvorming en -keuze. Kredieturen --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Vocational education - Belgium --- Continuing education - Belgium --- Formation continue --- Formation dans l'entreprise
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|