Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Therapeuten willen nogal eens de nadruk leggen op ontspannen en loslaten, terwijl het om inspannen en vasthouden gaat. Als u zich leeg voelt, stop er wat in. Als u uzelf wilt vinden, neem een ander in u op.’ In Hoe word ik gelukkig? geeft Guus Kuijer een simpel antwoord op de vraag die in de titel wordt gesteld: wie leert van een ander, over een ander of met een ander, heeft een rijk leven. Wie zoekt naar de ziel van onze fascinerende wereld en niet al te zeer naar zijn eigen ik, heeft een goede kans op geluk. God is daarbij niet nodig: de sleutelwoorden zijn interesse en passie. Het is van geen belang of die hartstocht Goya en Van Gogh geldt, een zeldzame paddensoort of voetbal, als zij maar welgemeend is. En wie zich werkelijk verdiept in een ander is niet langer vatbaar voor xenofobie, waardoor ook de wereld wat gelukkiger wordt.
Philosophical anthropology --- geluk --- 060 Filosofie --- 478.9 --- Geluk --- Filosofie --- Overige vormingsgebieden --- 110 --- wijsbegeerte overige werken --- philosophie autres ouvrages
Choose an application
Veel huishoudelijke apparaten zijn verlengstukken of vervangingen van menselijke functies. Maar levert verbeterde productiviteit meer vrije tijd op ? Gaan er geen sociale contacten verloren doordat we niet meer samen de afwas doen ?
huishoudelijk apparaat --- huishouden --- 157 --- Afzuigkap --- Centrale verwarming --- Filosofie --- Fruitpers --- Huishoudapparaten --- Inductiekookplaat --- Koelkast --- Koffiezetapparaat --- Kookplaat --- Magnetron --- Microgolfoven --- Radio --- Stofzuiger --- Strijkijzer --- Vaatwasser --- Verwarming --- Wasmachine --- 157.9 --- Vorstenbosch, Jan --- huishoudapparaten --- wijsbegeerte --- Wijsbegeerte van c. 1900 tot heden --- geschiedenis der wijsbegeerte, 1900-heden, overige afzonderlijke stelsels
Choose an application
Social ethics --- Philosophy and psychology of culture --- filosofie --- Filosofie --- Philosophie --- ethiek --- Civilization, Modern --- -Social history --- -Filosofie : primaire teksten --- Gedrag --- Maatschappijvisies --- World politics --- -Cultuurfilosofie --- 316.6 --- 316.3 --- 130.2 --- 172.022 --- #A9211A --- Colonialism --- Global politics --- International politics --- Political history --- Political science --- World history --- Eastern question --- Geopolitics --- International organization --- International relations --- Descriptive sociology --- Social conditions --- Social history --- History --- Sociology --- Modern civilization --- Modernity --- Civilization --- Renaissance --- Filosofie : primaire teksten --- Cultuurfilosofie --- Coexistence (World politics) --- Peaceful coexistence --- Essays --- 110 --- wijsbegeerte overige werken --- philosophie autres ouvrages
Choose an application
In dit uitdagende boek delen 100 topexperts in de positieve psychologie, van IJsland tot Zuid-Afrika en van China tot Australië, de kennis die zij bezitten over geluk. Deze moderne wetenschap maakte het voorbije decennium een grote opgang. Geen filosofische of spirituele beschouwingen, maar inzichten die gebaseerd zijn op wereldwijd wetenschappelijk onderzoek.
Philosophical anthropology --- Philosophy and psychology of culture --- cultuurpsychologie --- geluk --- Conduct of life --- Ethics [Practical ] --- Levenswijze --- Mode de vie --- Morals --- Personal conduct --- Succes --- Success --- Succès --- positieve psychologie --- psychologie --- Geluk --- Psychologie --- Emoties --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren wendbaarheid veerkracht --- 316.63 --- #SBIB:17H20 --- #SBIB:316.7C122 --- 070 Psychologie --- 15 --- AA / International- internationaal --- 172 --- 415.3 --- Positieve psychologie --- levenskunst --- 159.942 --- Onderzoek --- S20100626.JPG --- #GGSB: Psychologie --- #KVHB:Geluk --- #KVHB:Positieve psychologie --- Psychologie Psychologie --- Personnalité Persoonlijkheid --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Sociaal bewustzijn. Zelfconcept --- Sociale wijsbegeerte: algemeen --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Psychologie. --- Levenskunst --- Uitvoerende functies --- 159.94 --- 316.63 Sociaal bewustzijn. Zelfconcept --- Happiness --- Miscellanea --- toegepaste filosofie --- Emotie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Filosofie geraakt meer en meer ingeburgerd in het onderwijs. Ook de uren vrije ruimte in het secundair onderwijs krijgen hier en daar een filosofische invulling. Jongeren stellen zich allerlei vragen en grijpen graag de kans om daar met leeftijdgenoten over te praten. Het is goed als de school deze kansen kan bieden. Daarom is er nood aan goed materiaal om mee te werken. In dit boek vind je 30 uitgewerkte filosofielessen. Iedere les vertrekt vanuit een citaat uit het prachtige boek van Toon Tellegen Brieven aan Doornroosje. In de brieven van P aan Doornroosje komen allerlei levensbeschouwelijke thema's aan bod. Onderweg naar Doornroosje stelt P zich, net als elke jongere en net als elke zoekende mens, heel wat vragen over het leven en de dood, over willen en kunnen, over het mogelijke en het onwakkermaakbare. Het citaat roept onmiddellijk een aantal filosofische vragen op waarmee je in de klas aan het werk kan. De leraar vindt bij ieder thema basisinformatie over hoe grote denkers hierover nagedacht hebben. (Bron: covertekst) Filosofie geraakt meer en meer ingeburgerd in het onderwijs. Ook de uren vrije ruimte in het secundair onderwijs krijgen hier en daar een filosofische invulling. Jongeren stellen zich allerlei vragen en grijpen graag de kans om daar met leeftijdgenoten over te praten. Het is goed als de school deze kansen kan bieden. Daarom is er nood aan goed materiaal om mee te werken. In dit boek vind je 30 uitgewerkte filosofielessen. Iedere les vertrekt vanuit een citaat uit het prachtige boek van Toon Tellegen Brieven aan Doornroosje. In de brieven van P aan Doornroosje komen allerlei levensbeschouwelijke thema's aan bod. Onderweg naar Doornroosje stelt P zich, net als elke jongere en net als elke zoekende mens, heel wat vragen over het leven en de dood, over willen en kunnen, over het mogelijke en het onwakkermaakbare. Het citaat roept onmiddellijk een aantal filosofische vragen op waarmee je in de klas aan het werk kan. De leraar vindt bij ieder thema basisinformatie over hoe grote denkers hierover nagedacht hebben. Elk thema wordt afgesloten met een aantal creatieve verwerkingsopdrachten waar je als leraar een keuze uit kan maken, afhankelijk van de leeftijd en de interesse van jouw klasgroep.De lessen kunnen gebruikt worden voor een zeer ruime doelgroep. Zowel kinderen uit het 5de en 6de leerjaar, als jonge adolescenten uit de 3de graad van het secundair onderwijs zijn bezig met dezelfde vragen. De antwoorden die zij formuleren, de manier waarop zij hierover nadenken, zal natuurlijk sterk bepaald worden door hun leeftijd en levenservaring. Als leraar bepaal je dan ook zelf hoe ver je een bepaald thema uitwerkt, welke opdrachten jouw groep aankan.
filosofie --- Didactics of secundary education --- filosoferen met kinderen --- Didactics of primary education --- Didactics of philosophy --- didactiek --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; secundair onderwijs --- 150 --- 471.48 --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Lager onderwijs --- Tellegen, Toon --- basisonderwijs --- godsdienst --- secundair onderwijs --- 476.1 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Dom --- Dood --- Emoties --- Geest --- Geluk --- God --- Goed en kwaad --- Leiderschap --- Lichaam --- Lijden --- Man --- Ontdekkingen --- Onzichtbaarheid --- Oorlog --- Reden --- Secundair onderwijs --- Taal --- Twijfelen --- Uitvindingen --- Vrouw --- Waarheid --- Zelfkennis --- 110 --- filosoferen : jongeren (ler) --- 101 --- Didactiek --- Filosofie --- Kinderen --- Methodiek --- Filosoferen met jongeren --- 073408.jpg --- Filosofie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Geschiedenis van de wijsbegeerte --- Morele en religieuze opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- toegepaste filosofie --- Provincie West-Vlaanderen --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
In de laatste decennia worden steeds meer morele regels en tradities te kijk gezet in naam van de vooruitgang, de economische ontwikkeling, de wetenschap en de efficiëntie. Het morele moeten erodeerde. Maar dit ont-moeten heeft ook de ontmoeting bemoeilijkt in een samenleving waarin instrumentele regels steeds meer alle verhoudingen tussen de mensen - van verkeersregels tot seksuele regels - beheersen. Over het ont-moeten van de ontmoeting handelt dit boek. Het onderzoekt er de gevolgen van op ons gedrag in de openbare ruimte, in het seksuele contact, in de gezinsverhoudingen en op de plaats van kinderen, jongeren en bejaarden in onze samenleving. (Bron: covertekst)
Waarden --- 170 --- 172 --- seksuele ethiek --- jeugdcultuur --- gezinsethiek --- sociale ethiek --- maatschappijkritiek --- Ethics --- Social ethics --- 176 --- #GBIB:IDGP --- 17 --- 17.021.1 --- #A9712A --- 308.2 --- 308.4 --- 308.6 --- 311 --- 319.2 --- ethiek --- gedrag --- gezinssociologie --- jeugdigen --- maatschappij --- ouder worden --- ouderschap --- seksualiteit --- sociale problemen --- verkeer --- Deontology --- Ethics, Primitive --- Ethology --- Moral philosophy --- Morality --- Morals --- Philosophy, Moral --- Science, Moral --- 176 Seksuele ethiek. Seksuele moraal --- Seksuele ethiek. Seksuele moraal --- 172 Sociale ethiek. Sociale moraal. Sociale verantwoordelijkheid --- Sociale ethiek. Sociale moraal. Sociale verantwoordelijkheid --- 392.6 --- 362.8 --- 392.5 --- 304 --- Ethiek --- Gezin en familie --- Jeugd --- Middelbare leeftijd en ouderdom --- Sociale ethiek --- seksuele revolutie --- dood --- General ethics --- opvoeding --- drugs --- Social problems --- Sociology --- Philosophy --- Values --- norm --- gezin --- jeugd --- bejaarde --- leefgemeenschap --- Ethics. --- Social ethics. --- #gsdb5 --- Samenleving --- Sociale ethiek. --- Sociale interactie. --- 110 --- wijsbegeerte overige werken --- philosophie autres ouvrages
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|