Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
19de eeuw --- 20ste eeuw --- Didactics of secundary education --- Didactics of history --- Europa--Geschiedenis--1800- --Handboeken --- Europe--Civilisation--Manuels --- Europe--Histoire--1800- --Manuels --- Europa--Beschaving--Handboeken --- #BSCH: vak: geschiedenis --- #BSCH: niv.: hoger middelbaar onderwijs --- #KVHA:Geschiedenis --- #KVHA:Geschiedenis; wetten --- schoolboeken --- geschiedenis --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- 485.6 --- Geschiedenis: algemeen --- 082991.jpg --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- History, Modern --- -History, Modern --- -#BSCH: vak: geschiedenis --- #BSCH: niv.: middelbaar onderwijs --- Romeinse rijk --- 062627.jpg --- Romeinen --- Romeinse Rijk --- Modern history --- World history, Modern --- World history --- Geschiedenis --- Secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Oudheid --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Filosofie --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- -Geschiedenis --- 19de eeuw. --- 20ste eeuw.
Choose an application
Leren van horen zeggen biedt als draaiboek een praktische handleiding voor een project rond mondelinge geschiedenis in het secundair onderwijs. Met uitgewerkte voorbeelden en handige lesfiches die direct kunnen gebruikt worden bij de concrete uitwerking. In het draaiboek werden 10 good-practices opgenomen : voorbeelden van een concrete uitwerking die ook aandacht heeft voor een grondige evaluatie. De voorbeelden houden rekening met de verschillende onderwijsniveaus, de mogelijkheid om vakoverschrijdend te werken en zijn uitgewerkt in verschillende vormen.
museologie --- mondelinge geschiedenis --- onderwijs --- Didactics of secundary education --- vakoverschrijdende thema's --- Didactics of history --- geschiedenisonderwijs --- History as a science --- Oral history --- Methodology --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Curricula --- History --- Study and teaching (Secondary) --- #PBIB:+118.20 --- 900.1 --- geschiedenis --- projecten --- Geschiedenis --- 485.6 --- secundair onderwijs --- erfgoededucatie --- Erfgoededucatie --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- Erfgoed en geschiedenis : Onderwijs --- geschiedenis - hulpmiddelen, bibliografieën en geschiedbronnen --- Mondelinge geschiedenis --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- #BSCH: vak : geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Filosofie geraakt meer en meer ingeburgerd in het onderwijs. Ook de uren vrije ruimte in het secundair onderwijs krijgen hier en daar een filosofische invulling. Jongeren stellen zich allerlei vragen en grijpen graag de kans om daar met leeftijdgenoten over te praten. Het is goed als de school deze kansen kan bieden. Daarom is er nood aan goed materiaal om mee te werken. In dit boek vind je 30 uitgewerkte filosofielessen. Iedere les vertrekt vanuit een citaat uit het prachtige boek van Toon Tellegen Brieven aan Doornroosje. In de brieven van P aan Doornroosje komen allerlei levensbeschouwelijke thema's aan bod. Onderweg naar Doornroosje stelt P zich, net als elke jongere en net als elke zoekende mens, heel wat vragen over het leven en de dood, over willen en kunnen, over het mogelijke en het onwakkermaakbare. Het citaat roept onmiddellijk een aantal filosofische vragen op waarmee je in de klas aan het werk kan. De leraar vindt bij ieder thema basisinformatie over hoe grote denkers hierover nagedacht hebben. (Bron: covertekst) Filosofie geraakt meer en meer ingeburgerd in het onderwijs. Ook de uren vrije ruimte in het secundair onderwijs krijgen hier en daar een filosofische invulling. Jongeren stellen zich allerlei vragen en grijpen graag de kans om daar met leeftijdgenoten over te praten. Het is goed als de school deze kansen kan bieden. Daarom is er nood aan goed materiaal om mee te werken. In dit boek vind je 30 uitgewerkte filosofielessen. Iedere les vertrekt vanuit een citaat uit het prachtige boek van Toon Tellegen Brieven aan Doornroosje. In de brieven van P aan Doornroosje komen allerlei levensbeschouwelijke thema's aan bod. Onderweg naar Doornroosje stelt P zich, net als elke jongere en net als elke zoekende mens, heel wat vragen over het leven en de dood, over willen en kunnen, over het mogelijke en het onwakkermaakbare. Het citaat roept onmiddellijk een aantal filosofische vragen op waarmee je in de klas aan het werk kan. De leraar vindt bij ieder thema basisinformatie over hoe grote denkers hierover nagedacht hebben. Elk thema wordt afgesloten met een aantal creatieve verwerkingsopdrachten waar je als leraar een keuze uit kan maken, afhankelijk van de leeftijd en de interesse van jouw klasgroep.De lessen kunnen gebruikt worden voor een zeer ruime doelgroep. Zowel kinderen uit het 5de en 6de leerjaar, als jonge adolescenten uit de 3de graad van het secundair onderwijs zijn bezig met dezelfde vragen. De antwoorden die zij formuleren, de manier waarop zij hierover nadenken, zal natuurlijk sterk bepaald worden door hun leeftijd en levenservaring. Als leraar bepaal je dan ook zelf hoe ver je een bepaald thema uitwerkt, welke opdrachten jouw groep aankan.
filosofie --- Didactics of secundary education --- filosoferen met kinderen --- Didactics of primary education --- Didactics of philosophy --- didactiek --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; secundair onderwijs --- 150 --- 471.48 --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Lager onderwijs --- Tellegen, Toon --- basisonderwijs --- godsdienst --- secundair onderwijs --- 476.1 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Dom --- Dood --- Emoties --- Geest --- Geluk --- God --- Goed en kwaad --- Leiderschap --- Lichaam --- Lijden --- Man --- Ontdekkingen --- Onzichtbaarheid --- Oorlog --- Reden --- Secundair onderwijs --- Taal --- Twijfelen --- Uitvindingen --- Vrouw --- Waarheid --- Zelfkennis --- 110 --- filosoferen : jongeren (ler) --- 101 --- Didactiek --- Filosofie --- Kinderen --- Methodiek --- Filosoferen met jongeren --- 073408.jpg --- Filosofie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Geschiedenis van de wijsbegeerte --- Morele en religieuze opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- toegepaste filosofie --- Provincie West-Vlaanderen --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Na meneer Doktoor en meneer de Burgemeester brengt Peter Vandekerckhove verhalen uit de leraarskamer. Een 50-tal leraars en leraressen uit alle onderwijsnetten vertellen honderduit over hun belevenissen voor de klas.De oudste is 100 jaar, de jongste 52. De leraars (M/V) vertellen over hun opleiding en hun carrière, over collega's en de directie, over inspecteurs en de vele ministers van onderwijs. En natuurlijk over de studenten. Pakkende verhalen vaak over orde en tucht, over spieken en spijbelen, over strafstudie en oudercontacten. Ook de evolutie van hun vak komt natuurlijk aan bod. De schoolstrijd, de opkomst van het VSO, gemengd onderwijs: het passeert allemaal de revue. Alle onderwijsniveau's komen aan bod: van 'Latijns-Grieks' in een college tot 'garagist' in het deeltijds Onderwijs.
onderwijs --- leerkracht --- 20ste eeuw --- Vlaanderen --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen. --- Sociology of occupations --- Secondary education --- History of education and educational sciences --- Flanders --- #gsdb8 --- leraar --- 950 --- onderwijsgeschiedenis --- cultuurgeschiedenis --- histoire culturelle --- leraar. --- onderwijs. --- 20ste eeuw.
Choose an application
7-0843-7
Social change --- Dutch literature --- geschiedenis --- secundair onderwijs 1ste graad --- anno 1900-1999 --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Historische verhalen --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- 20ste eeuw --- #gsdb8 --- jeugdliteratuur --- literatuur --- verhalenbundel --- KADOC (x) --- maatschappijbeeld --- historische verhalen --- 20e eeuw --- 476.4 --- 927.3 --- 695 --- 11+ --- Aardbeving --- Atoombom-eerste --- J 927.3 --- Maan-eerste mens --- Nobile, Umberto --- Olympische Spelen-Berlijn --- Pankhurst, Emmeline --- Ruimtevaart --- San Francisco-brand 1906 --- Scheepsramp-Torrey Canyon --- Tsjernobyl --- Vrouw-emancipatie --- 20ste Eeuw --- didactiek basisonderwijs - geschiedenis --- geschiedenis - 20e eeuw --- Algemene geschiedenis --- 20ste eeuw.
Choose an application
Het handboek bevat algemene beschouwingen over erfgoed in Europa en spitst zich toe op de manier waarop leerkrachten dit erfgoed in hun lessen kunnen integreren, zowel in het basis- als in het secundair/voortgezet onderwijs. De teksten zijn geschreven met het oog op de praktijk. Het boek besluit met een reeks van 34 inspirerende praktijkvoorbeelden uit vijf Europese landen en een selectieve bibliografie over het onderwerp.Uit de inhoud: Een klasreis naar vroeger, met de blik op de toekomst - Erfgoededucatie, Europa en identiteit - Leren met en van erfgoed - Erfgoedprojecten in alle maten - Voorbeelden uit de praktijk
Didactics of secundary education --- vakoverschrijdende thema's --- Didactics of history --- cultureel erfgoed --- Didactics of the arts --- History of civilization --- Didactics of primary education --- Cultureel erfgoed --- Enseignement --- Europa --- Europe --- Onderwijs --- Patrimoine culturel --- onderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Projectonderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 905.1 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Kleuteronderwijs --- Cultureel erfgoed ; onderwijs --- Cultuurgeschiedenis; algemeen --- onderwijs. --- Onderwijs. --- #SMV:museum --- C3 --- erfgoed --- handboek --- Europa [werelddeel] --- erfgoededucatie --- #VCV monografie 2005 gratis --- #FARO gidsen_publiekswerking --- 72.025 --- 456.6 --- 476.4 --- 485.6 --- Basisonderwijs --- Erfgoededucatie --- Geschiedenisonderwijs --- Musea --- cultuurgeschiedenis --- didactiek (ler) --- 102785.jpg --- Erfgoed --- #BSCH: vak : geschiedenis --- Kunst en cultuur --- renovatie, monumentenzorg, erfgoed --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- cultureel erfgoed.
Choose an application
Art --- History of civilization --- music [performing arts] --- muziek --- Flanders --- componist --- Vlaanderen --- #GBIB:Overlegcentrum Christelijke Ethiek --- #GGSB: ts (lopende) --- #TS:KOFN --- #TS:KOMA --- #TS:WMAG --- C3 --- 05 <493> --- 7 <493> --- Arts --- Closed periodicals --- Culture --- Revue périodique --- #A0303A --- #ANTI2002 --- #C91TS-g --- 600 Cultuur --- cultuur --- kunst --- onderwijs --- secundair onderwijs --- Rubriek serials: kunst en cultuur --- 709.493 --- perioodiline väljaanne --- periodická publikácia --- сериски публикации --- tidskrift --- периодично издание --- periodinis leidinys --- periodikum --- rivista periodica --- kausijulkaisu --- serial publication --- periodische Veröffentlichung --- publicații periodice --- περιοδική επιθεώρηση --- publicação periódica --- publicación seriada --- periodična publikacija --- periodika --- folyóirat --- publikim periodik --- periodisks izdevums --- wydawnictwo periodyczne --- tidsskrift --- периодично издање --- tijdschrift --- pubblikazzjoni perjodika --- periodicum --- periodiek --- revue périodique --- publicación periódica --- επιθεώρηση --- издание во продолженија --- периодична објава --- periodical publication --- serijska publikacija --- botim periodik --- сериско издание --- seriāls izdevums --- périodique --- periodico --- publikim në seri --- rivista mensile --- serijinis leidinys --- mensile --- pubblicazione periodica --- publicații seriale --- периодично списание --- periodisk tidskrift --- měsíčník --- perioodikaväljaanne --- revista --- series --- časopis --- periódico --- publicación en serie --- serie --- periodice --- periodical --- týdeník --- nepravé periodikum --- jadaväljaanne --- občasník --- Periodikum --- aikakauslehti --- serials --- периодична публикација --- фељтон --- περιοδικό --- kultur --- kulttuuri --- culture --- cultură --- kultura --- πολιτιστικός τομέας --- kultúra --- kultūra --- cultura --- Kultur --- kultuur --- култура --- livello culturale --- vita culturale --- културен живот --- erudizione --- umenie --- artă --- taiteet --- menai --- τέχνες --- artes --- konst --- arts --- umjetnost --- kunstid --- arti --- изкуства --- kunsten --- umění --- arte --- művészetek --- māksla --- umetnost --- Kunst --- sztuka --- уметност --- artet --- juvelérarbejde --- smykkekunst --- attività artistica --- kunstnerisk aktivitet --- Kunst en cultuur --- Arts Europe Belgium --- Periodicals --- Revue, histoire --- sraitheachán --- cultúr --- na healaíona --- Arts. --- Civilization --- History. --- Flanders (Belgium) --- ts (lopende) --- 433.3 --- kunst op school --- Revue périodique --- Cultuurbeleid --- Kunstgeschiedenis --- Muziekgeschiedenis --- Literatuur --- Muziekleven --- 20e eeuw --- België --- Brussel --- Kunsthogescholen --- music [performing arts genre] --- Zonder onderwerpscode: algemeen --- Vlaanderen.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|