Narrow your search

Library

AP (3)

KDG (3)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

UCLL (2)

Odisee (1)

OPZ-Geel (1)

PXL (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)


Resource type

book (2)

digital (1)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2008 (1)

2006 (1)

2004 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Digital
Handboek muziektherapie : evidence based practice voor de behandeling van psychische stoornissen, problemen en beperkingen
Author:
ISBN: 9031345172 9789031396856 Year: 2006 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Van taak tot competentie : leren leren voor het hoger beroepsonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9031341576 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek vormt de neerslag van een ingrijpend proces van onderwijsontwikkeling in het hoger beroepsonderwijs. Kenmerkend voor dit proces is dat alle onderdelen van deze ontwikkeling, uitvoerig in dit boek beschreven, daadwerkelijk in de praktijk zijn omgezet. Als uitgangspunten hebben de landelijke opleidingsprofielen, de HBO-standaard en de concepten competentiegerichtheid´ en leren-leren´ gediend. Centraal in de onderwijsontwikkeling staat het toenemende vermogen van de student om zelfbepalend en zelfsturend te leren. Daartoe is de persoonlijke professionele ontwikkelingslijn ontwikkeld, die in het persoonlijke ontwikkelingsplan uitmondt. Van taak tot competentie beschrijft hoe parallel aan de toename van het zelfbepalende en zelfsturende vermogen van de student ook de rol van de docent verandert. De docent wordt ontwikkelaar en leerprocesbegeleider. De didactiek heeft vorm gekregen in zogeheten ëdidactische concepten´, zoals taakgestuurd, probleemgeoriënteerd, praktijkgestuurd en projectgestuurd leren. Uniek is dat in het curriculum verschillende didactische concepten elkaar opvolgen. Dit boek onderscheidt zich door zijn mengeling van didactische uitgangspunten. Het behandelt het proces en de condities die nodig zijn om het geschetste omvangrijke curriculum te ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, evalueren en bij te stellen. Van taak tot competentie is bestemd voor projectleiders, onderwijsontwikkelaars en uitvoerende docenten in het hoger beroepsonderwijs.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by