Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
We leven in een wereld die antwoorden belangrijker vindt dan vragen. We zitten liever niet met vragen, want we willen niet twijfelend en wankelmoedig overkomen. We willen antwoorden, want die verschaffen ons zekerheid, ook al is het vaak schijnzekerheid. Antwoorden zetten een punt, sluiten processen af, beëindigen acties en zetten de zaak stil. Vragen, daarentegen, richten de aandacht, mobiliseren energie, zetten aan tot actie en brengen de zaak in beweging. Om processen van zelfsturing te bevorderen is de kunst van het vragen stellen wel de belangrijkste vaardigheid voor een coach. Meestal stellen de medewerkers de vragen en geven de managers de antwoorden. Bij coaching zijn die rollen echter omgedraaid. Het is niet zozeer de coach die daarbij aan het werk is als wel de gecoachte. De coach stelt de vragen en weet vervolgens zijn mond te houden en zijn eigen oplossingsenthousiasme te temperen. Vragen hebben diverse voordelen ten opzichte van instructie.- Ze richten de aandacht en zetten de medewerkers zelf aan het denken.- U krijgt als coach inzicht in de mate waarin de medewerker alle aspecten van een vraagstuk overziet.- U krijgt een beter inzicht in hetgeen de medewerker gaat doen
Business management --- Didactic strategies --- coaching --- teamwork --- Personeelsmanagement --- Vragen stellen --- Vragen --- Coaching --- Leidinggeven --- Management --- Empowerment --- Communicatie --- Interpersoonlijke communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Verbale communicatie --- 65 management --- 65.012.4 leidinggeven --- 098 Bedrijfskunde --- Autonomie Zelfsturing --- Coaching Coaching --- Equipe Team --- coachen --- communicatie --- 005.96 --- leidinggeven --- management --- 366.41 --- Coachen --- Zelfsturing --- Personeelsbeleid --- HRM. Personeelszaken --- Coaching. --- Leidinggeven. --- Personeelsbeleid. --- AA / International- internationaal --- 15 --- 366.42 --- Psychologie --- Vraag --- Leiderschap
Choose an application
In De dynamiek van coaching gaat Willem Verhoeven in op zes grootheden die in het coachproces een belangrijke rol spelen: verantwoordelijkheid, bewustzijn, visie, realiteitstoetsing, opties en acties. Het boek gaat over de dynamiek die in het coachproces tussen deze zes variabelen ontstaat. De resultante van deze dynamiek is prestatieverbetering en meer zelfsturing. Verantwoordelijkheid is de kern van de dynamiek van coaching. Willem Verhoeven geeft tien concrete adviezen waarmee managers het nemen van verantwoordelijkheid door medewerkers kunnen bevorderen. In De dynamiek van coaching gaat het erom de creativiteit van medewerkers aan te boren voor het overbruggen van de kloof tussen wat is en wat zal zijn. Willem Verhoeven stelt dat de essentie van coaching is dat je probeert iemands potenties ten volle aan te boren. Dat gebeurt niet wanneer je probeert iemand anders na te doen. Hij stelt dan ook dat alle voorbeelden en notities in dit boek alleen van waarde zijn wanneer ze je helpen je eigen stijl als coach te ontwikkelen. Het boek is geschreven voor managers die actief zijn om coaching als persoonlijke managementstijl te ontwikkelen.
Choose an application
Didactic strategies --- Personnel management --- coaching --- HRM (human resource management)
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|