Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek laten onderzoeksjournalisten Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis zien dat privacy het meest bedreigde mensenrecht van onze tijd is. Ze leggen bloot welke gegevens je allemaal weggeeft en aan wie. En, belangrijker nog: welke ingrijpende gevolgen dat heeft voor ons allemaal.Dit boek is het resultaat van jarenlang diepgravende onderzoeks- en datajournalistiek naar privacy en surveillance voor De Correspondent, waarvoor Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis verschillende journalistieke prijzen wonnen.
privacy --- 454.52 --- 34 --- Human rights --- Computer. Automation --- datamining --- Privacy
Choose an application
Over leren in de 21e eeuw en 21st century skills in het onderwijs.Een inspiratieboek voor onderwijsprofessionals in het basis- en voortgezet onderwijs. In en rond het onderwijs wordt veel en vaak gediscussieerd over hoe we het toekomstbestendig kunnen maken. Hoe bieden we leerlingen een prikkelende en uitdagende leeromgeving waarin ze zichzelf kunnen ontwikkelen? Waarin ruimte is voor betekenisvol leren, eigen talenten en het ontwikkelen van vaardigheden?Dit inspiratieboek is bedoeld om je te informeren en te inspireren over het onderwijs van de toekomst. Waarom zou het tot herontwerp van onderwijs moeten komen? Hoe ziet dat er mogelijk uit? Waar kan je als school aan denken? Wat zijn dan die 21st century skills en wat maakt ze nieuw? Hoe kan je er als school mee aan de slag?Henk Lamers en Frank van den Oetelaar geven in een aantal hoofdstukken achtergrondinformatie. Negen co-auteurs uit het basis- en voorgezet onderwijs delen hun ervaringen met leerarrangementen waarmee je zelf meteen aan de slag kan. Daarnaast zijn vier nieuwe leerarrangementen ontworpen en omschreven. Door middel van interviews geven tien experts hun zienswijze.
Study methods --- basisonderwijs --- leren --- SO (secundair onderwijs) --- 454.52 --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing --- 37.02 --- verandering --- toekomst --- Leeromgeving --- Talenten --- Vaardigheden --- 21ste eeuw
Choose an application
Gamen: het is de #1 hobby voor heel veel kinderen... En de #1 opvoedkwestie voor heel veel ouders. Hoe voorkom je de dagelijkse strijd om schermtijd? Wat is gezond gamegedrag? Zou je bepaalde games thuis moeten verbieden? Hoe voorkom je dat de schoolprestaties van je kind eronder lijden? En hoe hou je thuis de sfeer gezellig? In 'Mijn gamende kind' beantwoorden Koen Schobbers en Deirdre Enthoven de belangrijkste vragen over gamen. Op elke vraag krijg je een kort en duidelijk antwoord, een uitgebreider antwoord met meer (wetenschappelijke) onderbouwing, en natuurlijk de beste en adviezen. 'Mijn gamende kind' helpt je om irritaties thuis te voorkomen, de band met je kind te versterken en laat zien hoe jij en je kind verantwoord kunnen omgaan met gamen. Kortom, echt álles wat je als ouder moet weten over je gamende kind!
Orthopedagogics --- Educational sciences --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- games --- orthopedagogiek --- pedagogiek --- gezinspedagogiek --- 454.52 --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- bescherming --- privacy --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
Wat als je eenvoudig kunt reizen naar een willekeurige plek op aarde? Met je klas of alleen. Duiken bij een ziek koraal, op bezoek gaan in een vluchtelingenkamp, met de klas rond een uitbarstende vulkaan staan of een stuk DNA of een watermolecuul van dichtbij en in drie dimensies bekijken. Het zijn maar een paar mogelijkheden die Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) bieden.
informaticatoepassingen --- didactiek informatica --- Virtuele realiteit ; onderwijs --- Onderwijs en internet ; Augmented reality ; Virtuele realiteit. --- 454.52 --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- informatica toepassingen --- 3D-programma's --- virtuele realiteit --- Didactic strategies --- Teaching aids --- leermiddelen --- audiovisuele opvoeding
Choose an application
Games zijn niet meer weg te denken uit het leven van onze jongeren. Wereldwijd brengen miljoenen jongens en meisjes een groot deel van hun vrije tijd gamend door. Meestal blijft het een hobby, maar sommige gamers zijn niet meer weg te branden van hun scherm ? met zware gevolgen voor hun studies, gezondheid en sociale leven. Matthias Dewilde behoorde tot die laatste categorie. Hij kon niet stoppen met gamen, bracht maanden door achter zijn computer en kwam amper buiten. Intussen heeft hij zijn verslaving overwonnen en begeleidt hij ouders en hun kinderen die worstelen met overmatig gamen naar een gebalanceerd on- en offlineleven. In Game over? beantwoordt hij alle vragen over gameverslaving. Wanneer mondt een onschuldig spelletje uit in een gameverslaving? Wat zijn de alarmsignalen? Hoe komt het dat sommige jongeren sneller verslaafd raken dan anderen? Kunnen we sommige games niet beter verbieden? En wat kan je als ouder doen om een gameverslaving bij je kind te voorkomen?https://www.standaardboekhandel.be/p/game-over-9789463830645
Ethics and addiction --- Orthopedagogics --- Educational sciences --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- games --- orthopedagogiek --- pedagogiek --- verslaving --- gezinspedagogiek --- Computerspel --- Verslaving --- Jongere --- Gameverslaving --- Videospelen --- Sociale aspecten --- 454.52 --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- gaming --- computerondersteund onderwijs --- Games. --- Gameverslaving. --- Jongeren. --- Verslaving.
Choose an application
De kost van een digibord kan echter oplopen tot 3000 euro. De oplossing: maak je eigen digibord! Als je over een beamer beschikt, kan je aan de hand van dit boek voor 15 tot 50 euro zelf een eenvoudig, maar volledig werkzaam elektronisch bord maken. Er is geen praktische voorkennis nodig. Het boek is zo opgevat dat iedereen zonder al te veel kopzorgen een goed resultaat bereikt.
Computer assisted instruction --- Primary education --- computerondersteund onderwijs --- e-learning --- klasinrichting --- lager onderwijs --- Educational technology --- Interactive whiteboards --- Design and construction --- ICT --- digitale schoolborden --- onderwijsvernieuwing --- 454.52 --- didactiek --- digitale borden --- Bordgebruik --- Digitale borden --- Digitale schoolborden --- Lesvoorbereidingen --- 454.5 --- Onderwijsvernieuwing --- 110921.jpg --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- presentatiesoftware --- didactische werkvormen --- Computerondersteund onderwijs --- Digitaal schoolbord
Choose an application
Rijke, toegankelijke handreiking over onderwijs & ICT en leren lesgeven met ICT. Deelthema's die aan bod komen, zijn onder meer: een algemene digitale context ten behoeve van onderwijspraktijken, interactief onderwijs via het web, mediawijsheid, didactiek van het digibord, mobiel leren, digitaal toetsen, leerlingvolgsystematiek en games in het onderwijs. Er wordt basisinformatie aangereikt, die is gekoppeld aan leerdoel en mindmap en gebaseerd op praktijkvoorbeelden en theoretische aspecten als kennis, vaardigheden en gewenste professionele attitude. Ieder hoofdstuk besluit met literatuur- en websiteverwijzingen. Met blokpijldiagrammen, mindmaps, schematische overzichten en grafiekjes. Het boek richt zich op toekomstige leraren (voortgezet onderwijs en mbo); de inhoud is in de praktijk van nu echter ook bruikbaar en toepasbaar voor zittende leraren. De bijdragen zijn van de hand van negen deskundige, betrokken en bevlogen onderwijsspecialisten. Dat is te merken aan de praktische, vlot leesbare, toegankelijke inhoud. Hier zijn professionals aan het woord die weten waarover zij het hebben, zonder ergens voorschrijvend of dogmatisch te zijn. Het boek genereert nieuwe ideeën, stimuleert tot zelf doen en zet gebruikers op het spoor van een vernieuwende lespraktijk. Met register. (Mart Seerden) © NBD Biblion Op welke manier kunnen (beginnende) leraren technologie en ICT inzetten als hulpmiddel bij het leren, lesgeven en organiseren van onderwijs? OnderWijs met ICT geeft inzichten, achtergronden en ideeën voor het inzetten van technologie en ICT in het onderwijs. Hierbij leggen de auteurs de nadruk op de didactische toepassingen. OnderWijs met ICT sluit hiermee aan op de Kennisbasis ICT. Het boek begint met een inleidend hoofdstuk waarin het kader wordt geschetst over het gebruik van ICT in het lesgeven en wat je daarvoor nodig hebt om dat vorm te geven. De overige hoofdstukken vormen de praktische verdieping waarin de auteurs aan de hand van verschillende thema's zoals web 2.0-technologie, digitale schoolborden en toetsen en beoordelen, uitleggen hoe het gebruik van ICT en technologie de meeste opbrengsten kunnen genereren bij leren, lesgeven en organiseren van onderwijs. Aan het eind van het boek is een woordenlijst met afkortingen en technische begrippen opgenomen.
ICT ; onderwijs --- ICT : onderwijs --- Informatievaardigheden --- 454.52 --- Onderwijs --- ICT --- informatievaardigheiden --- mediawijsheid --- #PBIB:+117.50 --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Muzische vorming : Media --- onderwijs --- Muzische vorming : Media & ICT --- onderwijs. --- Onderwijs. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- digitale leeromgevingen --- digitaal leermateriaal
Choose an application
Het boek gaat in vier delen in op de mogelijkheden van het digitale schoolbord: (1) Het digibord als didactische hulpmiddel, (2) Leerlingenactiviteiten op het digibord, (3) Zelf lessen maken, (4) Nieuwe didactische mogelijkheden. Met name de bijna honderd concrete lesideeën maken het geheel tot praktisch naslagwerk.
Digitaal schoolbord. --- Digitale didactiek. --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- klasinrichting --- ICT --- didactiek --- digiborden --- mindmapping --- 454.5 --- leermiddelen --- Bordgebruik --- Digitale schoolborden --- Lesvoorbereidingen --- 454.52 --- 454 --- computer : onderwijs (ler) --- digitale schoolborden --- lesvoorbereiding (ler) --- onderwijs- en leermiddelen --- 094799.jpg --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactiek; algemeen --- Onderwijs- en leermiddelen --- departement Algemeen 10 --- digitaal schoolbord --- Didactiek --- Digitale didactiek --- Digitaal schoolbord --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
cd-rom hoort bij het gelijknamige boek
Didactic strategies --- leren leren --- didactiek --- zelfstudie --- onderwijsvernieuwing --- zelfstandig leren --- 450.8 --- Didactische naslagwerken --- Leerprocessen --- Leerstijlen --- Lerarenopleidingen --- Leren leren --- Zelfstandig leren --- 454.52 --- didactisch proces (leerproces) --- leerkracht --- leerkrachtenbegeleiding --- leermethoden --- Didactiek --- leerkrachtenopleiding --- probleemgestuurd onderwijs --- reflectie --- studiemethode --- 371.3 --- 371.21 --- Methodiek van het studeren --- Contains audio-visual material --- 484 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- modulair onderwijs --- Leerproces
Choose an application
Onderwijs geven kan op veel manieren: in een groep of individueel, fysiek of online, synchroon of asynchroon. Al die manieren vereisen een andere aanpak. Wanneer je ze op de juiste wijze weet te combineren, verrijk je de leerervaring van de student. Die combinatie heet blended learning. Activerende strategieën en het maximaliseren van interactie met behulp van ICT zijn daarbij essentieel. Maar wat is nu de beste blend en hoe ontwerp je die?Blended learning en onderwijsontwerp geeft antwoord op een aantal prangende vragen. Hoe zorg je voor een constructieve afstemming tussen de beoogde leeruitkomsten, leeractiviteiten en toetsing? Hoe creëer je verbinding met studenten, als onderwijs en leren (deels) online plaatsvindt? En hoe benut je de sterktes van fysiek en online leren tot één harmonieus geheel?Dit boek is zowel bij de ontwerpfase van onderwijs, als gedurende een cursus te gebruiken. Het biedt een praktische vertaling van theorie en bevat talloze inspirerende voorbeelden. Die voorbeelden komen vooral uit het hoger onderwijs, maar de handreikingen zijn ook geschikt voor het middelbaar beroepsonderwijs, het voortgezet onderwijs, en zelfs het basisonderwijs. Kortom, een must have voor iedereen die zich bezighoudt met lesgeven en het ontwerpen van onderwijs.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-9679_Blended-learning-en-onderwijsontwerp
454.52 --- didactische werkvormen --- onderwijsvernieuwing --- blended learning --- online lesgeven --- computerondersteund onderwijs --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- educatief ontwerpen --- afstandsonderwijs --- e-learning --- Didactische werkvormen --- Onderwijsvernieuwing --- Blended learning --- Online lesgeven --- Blended leren --- E-learning --- Computerondersteund onderwijs --- Onderwijs --- Didactiek --- Didactische werkvorm --- Activerende didactische werkvormen --- ICT --- Online onderwijs --- Onlineonderwijs --- Hybride onderwijs --- Digitalisering --- Afstandsonderwijs --- Digitaal onderwijs --- Online Onderwijs --- hybride onderwijs --- digitaal onderwijs --- Blended learning. --- Onderwijs. --- Onderwijsontwerp
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|