Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Nepnieuws : een wereld van desinformatie
Author:
ISBN: 9789463190831 946319083X Year: 2018 Publisher: Schiedam Scriptum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wil de mensheid bedrogen worden? Je zou het haast zeggen nu we dag aan dag om de oren worden geslagen met waarschuwingen tegen nepnieuws. Wij zouden ons massaal om de tuin laten leiden door geraffineerde fantasten, die bots, facebookpagina?s en zelfs de traditionele media gebruiken om ons om de tuin te leiden. En iedereen is een willig slachtoffer. Behalve de reeds gewaarschuwde mensen die hun zorgen met u delen. Of zijn zij zélf de verspreiders van nepnieuws?Dit boek biedt helderheid. Han van der Horst laat zien hoe nepnieuws al zo oud is als de mensheid. Wie het maken en maakten en waarom ze dat doen. En dat menig groot held uit de wereldgeschiedenis een knap fabrikant van nepinformatie was. En hoe alles kon culmineren in de vloedgolf waarmee de mensheid zich nu geconfronteerd ziet. Van der Horst legt hun methodes en technieken bloot. Hij onthult hun streken en doet dat op zijn onnavolgbare wijze met veelzeggende details als ankerpunten in een glashelder en meeslepend betoog. Han van der Horst (1949) is historicus, docent en columnist. Hij studeerde aan de Universiteit van Amsterdam. Hij maakte naam met tal van boeken over de Nederlandse geschiedenis. Bron : http://www.bol.com


Periodical
SABAM.
Author:
ISSN: 00488925 Publisher: Brussel : SABAM,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Media, cultuur en burgerschap : een inleiding.
Author:
ISBN: 9055891010 Year: 1999 Publisher: Amsterdam Het Spinhuis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Mediaforum : tijdschrift voor communicatie- en mediarecht
Author:
ISSN: 09245057 Year: 1989 Publisher: Amsterdam

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Media onder de loep. : Analyse van de Belgische massamedia
Authors: ---
ISBN: 9789462927452 9462927456 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media, raak er tegenwoordig maar wijs uit! Het Belgische medialandschap is steeds in beweging. Spelers komen en gaan. Ze veranderen van naam of eigenaar. Trends, zoals crossmedialiteit en convergentie, zorgen ervoor dat traditionele media opgaan in een ruimer, vaak complex medialandschap. Voor de communicatie-, reclame- en journalistieke sector is het nochtans belangrijk om bij te blijven. Het handboek 'Media onder de loep' schept orde in de chaos en biedt een actueel en degelijk overzicht van de Belgische mediasector voor elke (toekomstige) communicatie- en mediaprofessional. Bij de overzichtelijke informatie in het handboek hoort uitgebreide digitale ondersteuning op het online leerplatform 'Sofia'. Je vindt er recente evoluties, extra voorbeelden, boeiende cases, aanvullende opdrachten, (examen)vragen met voorbeeldantwoorden en kritische doordenkers.


Book
De slag om het nieuws : TV-nieuws en nieuwe technologie.
Author:
ISBN: 9012089379 Year: 2000 Publisher: 's-Gravenhage SDU


Book
De PR-factor : succesvol bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content
Authors: ---
ISBN: 9789491560538 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds vaker grijpen bedrijven naar PR als instrument om hun merk en producten in de spotlights te krijgen. Eenmaal succesvol lijkt het voor de buitenwereld vaak een toevallige samenloop van omstandigheden, in de praktijk is het bijna altijd het gevolg van een goed doordachte strategie.Bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content In het nieuwe boek De PR-factor geven Marketing-PR-professionals Christine van der Linden en Carla de Barros Barbosa praktische tips en inzichten voor het bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content. Van het uitzetten van de strategie tot een contentanalyse en het bepalen van de juiste doelgroepen. Ook krijgen lezers een kijkje in het hoofd van de gemiddelde journalist. Hoe beoordelen ze nieuws, waar knappen ze op af en wanneer worden ze echt enthousiast van een onderwerp? De PR-factor is onmisbaar leesvoer voor marketeers en communicatieprofessionals die hun boodschap willen teruglezen in krantenkolommen en magazines, op blogs en andere nieuwssites.Geslaagde voorbeeldenPR goed en slim inzetten, betekent meer mensen bereiken op een geloofwaardige manier, vertelt De Barros Barbosa. In het boek staan veel succesvolle PR showcases uit de praktijk, onder meer over het eiland Aruba, National Geographic Channel en het 170-jarig bestaan van C&A. De PR-factor toont aan dat PR een methodische aanpak vergt en meetbaar bijdraagt aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. Bron : http://shop.adformatie.nl/


Book
Waarheid en werkelijkheid : Feitelijke, fictionele en artistieke representaties van de realiteit
Authors: --- ---
ISBN: 9789054874126 Year: 2007 Publisher: Brussel : VUBPress,


Book
Burgermedia : opmars, ervaringen, bedenkingen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789081286312 Year: 2008 Volume: *1 Publisher: Brussel Indymedia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De burgermedia zijn in volle opmars. In de globaliserende wereld zijn ze een overweldigend fenomeen, in eigen land veroveren ze een interessante en vernieuwende niche in het medialandschap. Ook het debat rond burgermedia en mainstream media verkent nieuwe horizonten. Nico Carpentier legt uit waarom een democratische samenleving en participatie de drijvende krachten vormen achter de burgermedia; Bart Cammaerts voert ons door de spetterende maar soms ook wat duistere werkelijkheid van de blogosfeer. Wie zijn die burgermedia bij ons? Spraakmakende realisaties zoals Indymedia.be, Kunstencentrum Vooruit en Radio Centraal doen het verhaal van hun ontstaan en hun ontplooiing. Enkele eminente waarnemers uit de journalistieke wereld waarschuwen tegen de voetangels van de burgerjournalistiek. Walter Zinzen wijst op de gevaren van de vrijblijvende burgerjournalistiek; Pol Deltour schetst de uitdagingen voor de mainstream media en pleit voor behoud van de professionaliteit in alle lagen van de journalistiek; Walter Pauli ten slotte ziet kansen voor een groeiende democratisering over het hele medialandschap

Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by