Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Periodical
International & Intercultural Communication Annual
Author:
ISSN: 02706075

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The silent language
Author:
ISBN: 0385055498 9780385055499 Year: 1990 Publisher: New York (N.Y.): Anchor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek onderzoekt de Amerikaanse antropoloog Edward T. Hall de rol van cultuur bij communicatie. Communicatie bestaat uit meer dan enkel woorden. Er is een verborgen, 'stille' taal waarvan we ons vaak niet bewust zijn, en die een grote rol speelt bij communicatie. Hall besteedt vooral aandacht aan de verschillende, door cultuur bepaalde, manieren om om te gaan met tijd en met ruimte.


Multi
When Translation Goes Digital
Authors: --- --- ---
ISBN: 9783030517618 9783030517625 9783030517632 9783030517601 Year: 2021 Publisher: Cham Springer International Publishing :Imprint: Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This edited book brings together case studies from different contexts which all explore how a rapidly evolving digital landscape is impacting translation and intercultural communication. The chapters examine different facets of digitization, including how professional translators leverage digital tools and why, the types of digital data Translation Studies scholars can now observe, and how the Digital Humanities are impacting how we teach and theorize translation in an era of automation and artificial intelligence. The volume gives voice to research from across the professional and academic spectrum, with representation from Hong Kong, Canada, France, Algeria, South Korea, Japan, Brazil and the UK. This book will be of interest to professionals and academics working in the field of translation, as well as digital humanities and communications scholars. Renée Desjardins is Associate Professor at the Université de Saint-Boniface, Canada and the author of Translation and Social Media: In Theory, in Training and in Professional Practice (Palgrave Macmillan, 2017). Claire Larsonneur is Senior Lecturer in Translation Studies, Contemporary British Literature and Digital Humanities at University Paris 8, France. Her work in translation focuses on digital tools and the economics of the translation market. Philippe Lacour is Adjunct Professor for Philosophy at the Federal University of Brasilia (UnB), Brazil. He has published books on French epistemologists Gilles-Gaston Granger (La nostalgie de l'individuel, 2012) and Jean-Claude Passeron (Qu'est-ce qu'un raisonnement naturel?, 2020).


Book
Kerncompetentie communicatie
Authors: --- ---
ISBN: 9789001710118 Year: 2008 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elk hoofdstuk kent rollenspelen en/of oefeningen die studenten en docenten de mogelijkheid bieden het geleerde toe te passen. Kerncompetentie communicatie behandelt o.a. de volgende onderwerpen: doel van de communicatie, ontwikkelen van communicatievaardigheden, de verschillende vormen van communicatie, interculturele communicatie, samenwerken en teambuildingtechnieken, coaching, vergaderen, adviseren en presenteren, onderhandelen


Book
Cultuurbepaalde communicatie : waarden en belangen van passieve en actieve culturen
Author:
ISBN: 9024417163 Year: 2005 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft antwoord op de vraag hoe je de dialoog met een ander kunt verbeteren. Het start vanuit de hypothese dat westerse en oosterse culturen vanuit hun filosofische of religieuze kernwaarden bijdragen aan een actieve of passieve houding van hun cultuurdragers. Deze houding wordt beïnvloed door het belang dat men hecht aan de inhoud of vorm van de boodschap. Aan deze houding ligt een aantal cultuurverschillen ten grondslag


Book
Interculturele communicatie
Author:
ISBN: 9013038611 Year: 2006 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit beknopte boekje biedt bruikbare tips voor het omgaan met andere culturen, voornamelijk in een zakelijke context. Zowel de diversiteit in eigen land als de Europese culturen komen aan bod: van Europees corresponderen & telefoneren, relatiegeschenken, internationale e-commerce tot etnomarketing. Het boekje is bedoeld voor communicatiemedewerkers en communicatiedeskundigen.


Book
Over de grenzen van cultuur en management
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789047058342 9047058348 Year: 2010 Volume: *110 Publisher: Antwerpen Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek was in 1993 het eerste dat managers leerde intercultureel te managen, inmiddels pure noodzaak in de huidige globale economie. Sindsdien is het een everseller die al tienduizenden lezers heeft geholpen duidelijkheid te scheppen in culturele verschillen - tussen maar ook binnen bedrijven. De auteurs leren ons dat er zeven aandachtspunten zijn die invloed hebben op hoe wij zakendoen en elkaar leiding geven. Het zijn onder meer status, tijd, individualisme en formalisme: hoe wij daar persoonlijk mee omgaan bepaalt onze omgang met anderen. Het doel dat in dit boek wordt nagestreefd is de transnationale organisatie, waarin van elke cultuur de pluspunten overgenomen worden. Wie hierop inspeelt en de pluspunten kan samenbrengen, heeft ongekende mogelijkheden in de (internationale) markt.

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by