Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Professioneel omgaan met conflicten is niet vanzelfsprekend. In organisaties stoppen we onze mening vaak liever weg. Of we sussen en negeren een probleem, waardoor het kan uitgroeien tot een bitter conflict. De box bevat vijf spellen om bij individuen, groepen en teams de competentie `conflictvaardig' te verbeteren. Bij het doorlopen van de spellen maken de auteurs onderscheid tussen de fasen: - bewust worden: waarnemen, signaleren; - experimenteren, doen, uitproberen: de weg naar mastership; - excelleren: expres escaleren en deëscaleren, grenzen verleggen, conflictcoaching
Didactics of social education --- Personnel management --- conflicthantering --- 307.4 --- coaching --- mediation --- ruziemaken --- spelen --- Conflictbeheersing --- conflict --- maatschappelijk werk --- psychologie, bedrijven --- Conflicten --- Conflicthantering --- conflicten --- mondelinge communicatie --- sociale vaardigheden --- Sociaal conflict --- 301.15 --- 007.1 --- 007 --- Games
Choose an application
Iedere carrière duurt 2.000 werkweken. Hoe je die tijd besteedt, is een van de belangrijkste beslissingen van je leven. Toch zitten miljoenen mensen vast in suffe, nutteloze of zelfs schadelijke banen. De grootste verspilling van onze tijd is de verspilling van talent. Het medicijn tegen deze verspilling? Morele ambitie. De wil om bij de besten te horen, maar met andere maatstaven van succes. Geen dik salaris, deftige titel of corner office, maar een carrière die is gewijd aan de beste oplossingen voor de grootste wereldproblemen.Dit boek gaat over de beweging van pioniers die nu al bruisen van morele ambitie. Een gids voor hoe ook jij het pad van morele ambitie kunt volgen.via decorrespondent.nl
Professional ethics. Deontology --- motivatie --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- talentmanagement --- morele ontwikkeling --- idealisme --- loopbaanontwikkeling --- Moraal --- Ambitie --- Talent --- Zelfhulp --- Ambitie. --- Ethiek. --- Talent. --- Inspiratie --- Conflictbeheersing --- Geschiedenis --- Verzetsbeweging --- Casestudy --- Verandering --- Ethiek --- Wereldprobleem --- Maatschappijkritiek --- Carrièremanagement --- Community organization --- Labour economics
Choose an application
In dit boek wordt het MmG-model (Meerdere-mindere-Gelijkwaardigheid) uitgediept dat Pat Patfoort ontwierp. Een model dat geweld ontleedt en Geweldloosheid of Gelijkwaardigheid als alternatief aanbrengt. Pat Patfoort licht toe hoe we praktische conflicten kunnen `transformeren' zodat we er op een menswaardige en constructieve wijze mee kunnen omgaan. We leren hoe we boosheid kunnen uitdrukken zonder agressief te zijn, hoe ons verdedigen zonder aan te vallen en hoe we genoegdoening kunnen krijgen zonder te straffen of ons te wreken. De bundel oefeningen die achteraan in het boek zijn opgenomen maakt het mogelijk om het boek op interactieve wijze te lezen zodat we de inhoud beter en dieper kunnen integreren, individueel, samen met de partner, met gezinsleden of in een leesgroep.
geweldloze opvoeding --- Philosophical anthropology --- Social psychology --- geweldbeheersing --- Polemology --- conflicthantering --- Geweldloos verzet --- Violence --- Philosophy --- Nonviolence --- Geweldloze opvoeding --- Vredesopvoeding --- Geweld --- Agressie --- Evenwicht --- Communicatie --- Communicatiestoornissen --- Agressiviteit --- 323.25 --- 159.9 --- geweldloosheid --- 399.24 --- Conflictbeheersing --- Geweldloosheid --- psychologie, sociaal --- gedrag --- agressie --- 323.25 Burgerlijke ongehoorzaamheid. Passieve weerstand. Geweldloos verzet. Sociale verdediging --- Burgerlijke ongehoorzaamheid. Passieve weerstand. Geweldloos verzet. Sociale verdediging --- Psychologie --- Antimilitarisme - Pacifisme --- Communicatiestoornis
Choose an application
De lastigste kinderen zijn vaak de meest bijzondere kinderen. De centrale vraag van het Opvoedspel is niet wat kinderen zouden-moeten-zijn, maar wat ze zouden-kunnen-zijn.Het doel van het Opvoedspel is om op onderhoudende en vooral inspirerende manier lastig gedrag tot een nieuwe mogelijkheid om te denken. Opvoeden is nogal eens ingewikkeld en vermoeiend, maar het is minstens even vaak hilarisch, en soms zelfs verbijsterend simpel. We zijn vaak geneigd het onszelf moeilijker te maken dan nodig is.Het opvoedspel is geschikt voor ouders, leerkrachten, peuterleiders, verzorgers, opa's en oma's, jeugdtrainers, akela's en hopmannen, kortom, iedereen die (beroepsmatig) met kinderen te maken heeft en hen een warm hart toedraagt. Het spel kan zonder, maar ook mét het kind in kwestie gespeeld worden.Dit spel bevat een fraai vormgegeven boekje met een to-the-point handleiding hoe het kaartspel te spelen en een aangenaam ontregelende stoomcursus omdenken. Verder bevat het 144 smaakvolle omdenkkaarten, verdeeld over vier groepen (rood, geel, groen en blauw) van elk 36 kaarten. De groepen corresponderen met de vier vragen van het omdenken, waarmee in vier rondes (opvoed-) problemen kunnen worden omgedacht.Bron: https://www.omdenken.nl/winkel/omdenken-opvoedspel
opvoeding --- Gedrag --- Opvoeding --- Ontwikkelingsspelen --- moeilijk opvoedbare kinderen --- gedrag --- Opvoeden --- Spellen --- 37 --- kinderen --- Games --- Orthopedagogiek --- orthopedagogiek --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- toegepaste filosofie --- Educational sciences --- gezinspedagogiek --- Probleemgedrag --- Probleemoplossend denken --- Conflictbeheersing --- Kinderen --- Probleemgericht werken --- Vraaggestuurd werken --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Mindset --- Growth mindset --- Denkpsychologie --- Denktechnieken --- Coaching --- opvoedingstips --- Kind --- Mentaliteit --- Denktechniek --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Omdenken --- Oplossingsgericht werken
Choose an application
Wat is de invloed van een groep op het individu? Groepen aan het werk geeft een antwoord op deze vraag. In dit toegankelijke en handzame boek wordt sociaal-wetenschappelijke kennis geïllustreerd met ervaringen uit de praktijk. Dit maakt het geschikt voor iedereen die professioneel met groepsprocessen te maken heeft of krijgt; niet alleen sociaal-psychologen of sociologen maar ook managers, docenten, maatschappelijk werkers, sociaal-pedagogisch werkers en verpleegkundigen. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.m.: effectiviteit van taakgroepen, groepsontwikkeling/stadia, leercyclus van Kolb, communicatie, besluitvorming, conflict en onderhandeling, diversiteit, rollen en normen, leiderschap. Het boek onderscheidt zich door de vele onderwijskundige aanwijzingen voor het combineren van theorie en praktijk. In de herziene versie is die didactische component nog consequenter uitgediept. Per hoofdstuk worden veelsoortige opdrachten aangeboden: een rollenspel, een experiment, een groepsdiagnostische en een individueel diagnostische opdracht. De cd-rom speelt een belangrijke rol bij het verwerken en praktisch toepassen van de theorie. Practicum Groepsdynamica (cd-rom) Er zijn directe links van de matrix (inhoudsopgave) op de cd-rom naar de gekozen oefening aangebracht. De groepsopdrachten staan zowel in het boek als op de cd-rom. Verder staan er opdrachten op die de student individueel kan doen. Bij de diagnostische oefeningen is het mogelijk eenvoudige berekeningen te maken. De cd-rom bevat verder diverse lijsten, formats, test- en andere praktische hulpmiddelen. Deze kunnen worden uitgeprint of direct op de cd-rom worden ingevuld.
Besluitvorming --- Groepspsychologie --- Groepswerk --- groepspsychologie --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:Sociale psychologie --- 493.6 --- groepswerk --- 305.2 --- Communicatie --- Conflicten --- Cultuurverschillen --- Feedback --- Groepsdynamica --- Leidinggeven --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Rollenpatronen --- Rollenspel --- Samenwerking --- Teamcommunicatie --- 658.017 --- Conflictbeheersing --- Diversiteit --- Groepering --- Groeperingsvormen --- Groepsgedrag --- Normen --- Sociale vaardigheden op het werk --- groepswerk, psycho- en sociodrama, rollenspel, simulatiespel --- Psychologie van groepen --- Contains audio-visual material --- Groepspsychologie. --- Groepswerk. --- groepspsychologie. --- Primary groups --- Social welfare methods --- groepsprocessen
Choose an application
Zelfbescherming is niet hetzelfde als zelfverdediging. De basis van zelfbescherming is de-escalatie of geweldbeheersing, het vermijden van een fysieke confrontatie door communicatie. Geweldbeheersing is niet zozeer beheersing van de ander maar vooral beheersing van jezelf. Een combinatie van lichaamshouding en taal.Dit boek geeft je het theoretisch en praktisch inzicht dat je nodig hebt om efficiënt met agressie en geweld te kunnen omgaan, aan de hand van een systeem dat bestaat uit technieken en een protocol. Zo krijg je een toolbox. Je neemt eruit wat voor jou bruikbaar is. Je leert een aantal gemakkelijke technieken om de agressieve cliënt te ontraden zijn actie verder te zetten - of om twee vechtende cliënten te scheiden.Het boek is geschreven voor de zorgverlener in verschillende disciplines: opvoeder, leerkracht, verpleger, huisarts, psycholoog, psychiater, zorgkundige, ambulancier, straathoekwerker...Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/205421-geweldbeheersing+en+zelfbescherming+in+zorg+en+welzijn
601.9 --- verpleegkunde --- Social problems --- Sociology of social care --- Psychiatric nursing --- probleemoplossend denken --- communicatie --- hulpverlening --- gedragsstoornissen --- psychiatrische verpleegkunde --- agressie --- geweld --- conflicthantering --- PXL-Healthcare 2020 --- zorgverlener --- patiënt-therapeut relatie --- communicatievaardigheden --- Geweld --- Agressie --- Zelfverdediging --- Zorg- en welzijnssector --- Zorgverlener --- Relatie cliënt --- Conflictbeheersing --- Conflicthantering --- Training --- Mentalisatie --- Zelfzorg
Choose an application
Waar mensen samenwerken of samenleven, ontstaan automatisch spanningen en conflicten. De voorbije decennia zijn conflicten op het werk veel meer zichtbaar. Doordat we meer durven verschillen, mondiger zijn geworden, in een snel veranderende context efficiënt moeten blijven, enz... Elke leider die samen met zijn team duurzame resultaten wil neerzetten, kan spanningen maar beter omzetten tot een constructieve dialoog.Deze praktijkgids biedt heldere inzichten in hoe conflicten ontstaan en hoe je er zélf mee aan de slag gaat. Kijk mee over de schouder van een bemiddelaar dankzij zes volledig uitgewerkte cases - récht van de werkvloer. Laat je inspireren door de vele praktische tips voor elke hr-professional en manager.Bron : http://www.standaardboekhandel.be
pesten --- HRM (human resource management) --- conflicthantering --- Personnel management --- Industrial psychology --- Conflict management --- 65.012.4 --- 097 Personeelsbeleid --- Conflictbeheersing --- Human resource management --- Conflicthantering ; ondernemingen --- personeelsbeleid, methoden --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Mobbing Mobbing --- Tracasseries Pesterijen --- Médiation Bemiddeling --- personeelsbeleid --- conflicten --- HRM --- Management strategie beleid organisatie conflicten --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.31 --- Conflicten --- Conflicthantering --- Personeelsmanagement --- Managementvaardigheden --- Ondernemingen --- Monograph --- Conflict --- Onderneming --- Overheidsbeleid
Choose an application
Dit boek gaat over leerprocessen van kinderen tussen vier en twaalf jaar.
37.015.3 --- 4-12-jarigen --- 415.4 ) Leerpsychologie --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk rekenen --- aanvankelijk schrijven --- auditieve waarneming --- begrippen --- classificeren --- cognitieve ontwikkeling --- leerprocessen --- leren --- onderwijspsychologie --- probleemoplossen --- ruimtelijke oriëntatie --- seriëren --- visuele waarneming --- 419.3 --- Cognitieve ontwikkeling --- Onderwijspsychologie --- Probleemoplossend denken --- Pedagogische psychologie --- Leerprocessen --- Kleuters --- Lager onderwijs --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Adaptief onderwijs --- Ruimtelijke oriëntatie --- Seriëren --- Zien --- Auditieve discriminatie --- Begripsvorming --- Classificeren --- Thematisch werken --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk rekenen --- Aanvankelijk schrijven --- Kinderen --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Conflictbeheersing --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- didactische processen --- Educational psychology
Choose an application
16 p.
Educational sciences --- Age group sociology --- opvoeding --- Belonen --- Communicatie --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Opvoeding in het gezin --- Overlegmethode --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Straffen --- 433 --- 433.1 --- Conflictbeheersing --- Discipline (zelfdiscipline) --- Emoties (Gevoelens) --- Gedrag --- Gezag in de opvoeding --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Kinderen --- Luisteren --- Regels --- Relatie ouder - kind --- Waarden (normen) --- Waarneming --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoedingsstijlen --- Opvoeding en onderwijs --- Ouders --- Ouder-kindrelatie --- Opvoeding --- Onderwijs --- Gesprek
Choose an application
De auteur tracht doorheen het boek een antwoord te geven op vragen met betrekking tot het voorkomen van agressie (= primaire preventie), de deëscalatie van een conflict (= secundaire preventie) en het beperken van de schade als gevolg van een agressie-incident (= tertiaire preventie). Aan de hand van vele cassussen en voorbeelden worden bepaalde inzichten met betrekking tot de omgang met agressief gedrag verduidelijkt. Voorgestelde opdrachten beogen de transfer van begrippen, concepten en inzichten naar de eigen praktijk te bewerkstellingen. Schema's en samenvattingen kunnen als didactische ondersteuning bij studie en vorming aangewend worden.
Agressiviteit hulpverlening --- #KVHB:Agressie --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- C6 --- conflictbeheersing --- maatschappelijk werk --- agressie --- hulpverlening --- psychologie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geweld in de hulpverlening --- conflicthantering --- slachtofferhulp --- Social problems --- psychiatrie --- Orthopedagogics --- Personality development --- orthopedagogiek --- Psychology --- zelfverdediging --- Crisisinterventie --- Geweld/Agressiviteit --- psychotrauma --- Agressief gedrag --- 050934.jpg --- Agressie ; hulpverlening --- Violence/Agressivité --- Agressie --- Geweld --- Gedragsproblemen --- Gedragstherapie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Onderwijs --- Orthopedagogiek --- Agressiviteit --- Preventie --- Conflicthantering --- Hulpverlening --- Begeleiding --- Leraren --- 415.3 --- Verpleegkunde --- agressiviteit --- communicatie --- preventie --- Veiligheid --- 364.27 --- agressiviteit (agressie) --- posttraumatische stressstoornis --- psychiatrische verpleegkunde --- communicatie in de hulpverlening --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Nursing --- Uitvoerende functies --- 361.2 --- Hulpverlening. --- Psychologie --- Leraar --- Directie
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|