Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Beer ziet een heerlijke taart voor het raam staan. Maar het raam is heel hoog. Het varken komt helpen. Dan de hond, de haas en nog meer dieren. Zullen ze hoog genoeg kunnen komen? Hardkartonnen prentenboek met eenvoudige kleurenillustraties. Vanaf ca. 2,5 jaar.Gert Broeckx, 22 maart 2016Beer ziet een taart staan aan een open vensterraam. Beer heeft erge honger maar het raam is veel te hoog. Hij kan er niet bij. Achtereenvolgens komen een varken, een hond, een haas, een kip, en een kikker langs. Allemaal willen ze een stukje van de taart. Ze klauteren op de rug van de beer om zo een toren te maken die reikt tot aan het raam. Maar net als de kikker een sprong waagt naar de taart neemt een meisje vlug de taart weg en stort de toren met de dieren naar beneden. Gelukkig zwaait de deur open en roept het meisje: taart voor iedereen! Gekartonneerd prentenboek met op elke pagina een dier dat erbij komt en de toren die iets hoger wordt. Op de voorlaatste pagina bereikt het stapelverhaal zijn apotheose met de valpartij. De illustraties zijn origineel, zowel van vormgeving als van kleur. Er is weinig tekst, maar die wordt mooi opgebouwd met klanknabootsingen aangepast aan de dieren: flidder fladder, plitsj, platsj! Een leuk detail op de prenten is het vogeltje op de elektriciteitsdraad dat erin slaagt de kers van de taart mee te grissen. Een aantrekkelijk peuterboek.22 maart 2016© Pluizer22http://www.pluizer.beNet op het moment dat beer een reuzenhonger heeft, ziet hij voor een open raam een taart staan met bovenop een mooie kers. Jammer genoeg zit het raam hoog in het huis. Beer kan er niet bij. Gelukkig wil varken hem helpen door op zijn rug te klimmen. Dat lukt nog niet. Dan maar geprobeerd met hond erop, haas, kip en kikker. Als kikker op het punt staat te springen, neemt een meisje de taart weg en klapt het raam dicht. Een grote valpartij is het gevolg. En toch komt er een verrassend einde: de deur van het huis gaat open en een meisje roept: ?Taart voor iedereen!? Een stapelverhaal met sobere illustraties waarin de vogel op de elektriciteitsdraad steeds verder naar rechts opschuift en op de laatste pagina de kers van de taart te pakken krijgt. Ook de tekst is sober maar het gebruik van klanknabootsingen (van de dieren) zorgt voor een mooie opbouw.Bron: https://alleswatikmooikanvinden.org/prentenboeken-de-bakker/
German literature --- taarten --- prentenboeken --- klimmen --- Prentenboeken --- Taarten --- Samenwerken --- Dieren --- Helpen --- Delen --- Jeugdboeken 00-03 jaar --- Taart --- Samenwerking --- Dier --- Delen (wiskunde) --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Delen (sociaal) --- Delen. --- Kleuteronderwijs. --- Prentenboek. --- Klimmen --- Bakker
Choose an application
Miet Declercq, 11 februari 2020Beer en Wezel hebben paddenstoelen gebakken en gaan ze lekker opsmullen. Maar er is er één teveel, wie zal hem opeten? Ze beginnen heel hard ruzie te maken, tot de oplossing binnenwandelt in de vorm van Vos die de paddenstoel smakelijk oppeuzelt. Maar dan is er nog een toetje. Dat wordt weer moeilijk want er is één aardbei teveel. Hilarisch verhaaltje met illustraties die heel sprookjesachtig zijn. Het bos straalt gezelligheid en huiselijk geluk uit. De keuken hangt bijvoorbeeld aan een boom. Beer en Wezel hebben het best naar hun zin, ze vormen een leuk stel. En het contrast tussen de twee vrienden kan niet groter zijn. Een dikke bruine beer tegenover een slanke wezel. Voor kleuters is dit een herkenbaar en ook nog een spannend verhaal. Wie zal er winnen en hoe gaan ze de ruzie bijleggen. En of het er hard aan toegaat: welles nietes voor mij, ik ben de kleinste roept Wezel en ik heb het meest eten nodig gromt Beer. Maar zoals dat gaat bij goede vriendjes, plots komt de rust en kalmte terug en lachen ze guitig naar elkaar, want ze weten niet meer hoe hun ruzie begon. En met een knipoog naar de lezer, voor wie is het grootste toetje? Een heerlijk prentenboek.11 februari 2020© Pluizer24http://www.pluizer.be
German literature --- emoties (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Prentenboeken --- Delen --- Ruzie --- Vriendschap --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Eerlijkheid --- Delen (wiskunde) --- Delen (sociaal) --- Wiskundige initiatie --- Beer (dier) --- Wezel --- Dieren --- Prentenboek --- ruzies (themawoord fictie)
Choose an application
Om aan de zomerse hitte van de savanne te ontsnappen, liggen Leeuw, Gazelle en Aap in de schaduw van de baobabs. Ze willen graag een frisse plons maken, maar Nijpaard is niet van plan om haar kleine meertje te delen. Een humoristisch verhaal over delen en samen spelen. Vanaf 4 jaar.
French literature --- Delen --- Vriendschap --- Prentenboeken --- Humor --- Samen spelen --- JB LAFO --- prentenboeken --- vriendschap --- water --- samenspelen --- prentenboeken (genre)
Choose an application
Hoe spreek je zonder woorden? Het zusje van Remi kan nog niet praten, maar toch kan ze dingen duidelijk maken. Remi besluit om te onderzoeken hoe hij zonder woorden maar met geluiden dingen kan duidelijk maken. Een grappig verhaaltje over spelen met taal, nieuwe dingen leren en onderzoeken.
Eten delen --- Vriendschap --- Verschillende culturen en gewoonten --- prentenboeken --- Eten delen. --- Proeven. --- Verschillende culturen. --- Vriendschap. --- Prentenboeken --- Delen --- Prentenboeken ; verhalen --- Eten ; verhalen --- Vriendschap ; verhalen --- Dutch literature --- vriendschap (themawoord fictie) --- culturen (mensen)(themawoord fictie) --- voeding (themawoord fictie) --- vreemde landen (themawoord fictie) --- JB KENE --- vriendschap --- diversiteit --- Kleuteronderwijs. --- Spelen met taal. --- Spreken met geluiden. --- Spreken zonder woorden.
Choose an application
Met deze kwartetspellen leer je spelenderwijs hoofdrekensommen te automatiseren. Alle kaartjes hebben een symbooltje. Er zijn er steeds 4 met hetzelfde symbool. Verzamel ze alle 4, dan heb je een kwartet. Vraag aan je tegenstander of hij de kaart heeft die je zoekt en reken de som op het kaartje uit. Controleer je antwoord met de magische envelop. Schuif je kaartje erin en je ziet meteen of je het goed hebt. Wie de meeste kwartetten verzamelt, is de winnaar. Je kunt het ook als potspelletje spelen: wie de meeste kaartjes goed heeft in een bepaalde tijd. Of om zelfstandig mee te oefenen.Met dit kwartetspel oefen je delen van getallen tot 100 door de getallen van 1 - 10.Bron: https://scalaleukerleren.nl/rekenen/uitdagende-leerspellen/malle-getallen/
Rekenen --- Basisonderwijs. --- optellen --- Didactics of mathematics --- wiskundige spelen --- rekenspelletjes --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- tafels van vermenigvuldiging --- Didactic strategies --- #PBIB:+111.54 --- didactisch materiaal --- educatieve spellen --- wiskunde --- 475.4 --- didactiek --- spelmaterialen --- Delen(Bewerkingen) --- Kwartetspelen --- Wiskunde --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Delen --- Lager onderwijs --- Didactisch materiaal --- delen --- getallen --- 475.57 --- 510.3 --- Spelen --- Rekenen: spelletjes --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactische set --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Games --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Zelfsturend leren --- lager onderwijs (doelgroep) --- Delen (wiskunde)
Choose an application
Hoe werkt de staartdeling? Hoe deel je door een breuk? Wat zijn priemgetallen? Hoeveel milliliter gaat er in een kubieke meter? Waarom zijn procenten (niet) moeilijk? Hoe denk en werk je bij hoofdrekenen? Wat leren kinderen eigenlijk in de rekenles? Wordt er wel genoeg geoefend op school? Waarom moeten we nog leren rekenen nu iedereen een rekenmachine heeft? In Rekenen is leuker dan/als je denkt worden vragen van ouders, leraren en studenten behandeld. Voorbeelden uit onderwijs, wereld en wetenschap laten zien hoe mooi ons getallensysteem in elkaar zit. Rekenen is geen verzameling trucjes en saaie regels, maar een dynamisch vak, dat meer betekenis krijgt en meer plezier oplevert als je leert nadenken over de achterliggende principes. Uitgave, met een actueel thema als onderwerp, om met rode oortjes te lezen, door te bladeren en kennis van te nemen. Twee ontwerplijnen vechten erin om voorrang: er wordt met aansprekende, 'ouderwetse' deskundigheid gesproken over rekenen, rekenonderwijs En het hele patroon van logische denkexcertities daarachter n het plaatst rekenen (rekenonderwijs-rekenopgaven- rekenbewerkingen) in een context van logische schoonheid, van verwondering, van bewondering voor wat rekenkunde kan bijdragen aan het creatiever oplossen van dagelijkse levensvraagstukken. Zeker: net als in recente publicaties komen de rekenbewerkingen voorbij, wordt er aandacht besteed aan oplossingswijzen, zijn er tabellen, schema's, (zwart-wit)illustraties die ertoe bijdragen je het beschrevene beter voor te kunnen stellen, maar in geen van de uitgaven die de laatste jaren passeerden, gebeurde dat op zo'n deskundige, originele, bevlogen, aanstekelijke wijze als in dit boek. Voor elke primair onderwijsbetrokkene, maar ook voor ouders, wordt hier een rekenvademecum gepresenteerd dat leest als een spannende roman. Het boek besluit met Antwoorden op de opdrachten en achtergrondliteratuur/websites Inhoudsopgave : Positiesysteem Getallen Structuurrekenen Cijferen Delen Oefenen Schattend Rekenen Getaltheorie Breuken Verhoudingen Procenten Meten
Rekenen. --- rekenen --- Mathematics --- wiskunde --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Delen(Bewerkingen) --- Getallen --- Meten --- Procenten --- Schattend rekenen --- Verhoudingen (wiskunde) --- Wiskunde --- Rekenen --- Getallenkennis --- Breuken (wiskunde) --- Metend rekenen --- Breuk (wiskunde) --- Procent
Choose an application
Didactics of mathematics --- rekenen --- Didactics of primary education --- wiskunde --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 475.4 --- aanvankelijk rekenen --- didactiek --- rekenproblemen --- 464.2 --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Delen(Bewerkingen) --- Geld --- Getalbegrip --- Getallenkennis --- Hoofdrekenen --- Klok lezen --- Optellen(Bewerkingen) --- Orthopedagogie --- Procenten --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Verhoudingen (wiskunde) --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- Bewerkingen ; basisonderwijs --- Cijferen ; basisonderwijs --- Hoofdrekenen ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Rekenen ; didactiek --- Tellen ; basisonderwijs --- leermoeilijkheden --- wiskunde: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Kinderen met rekenproblemen --- Rekenen --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Rekenmannetjes --- Vermenigvuldigen --- Delen --- Breuken (wiskunde) --- Decimale getallen --- Tijd --- Metend rekenen --- Delen (wiskunde) --- Breuk (wiskunde) --- Procent --- Verhouding (wiskunde) --- Decimaal getal
Choose an application
Elk boek van deze reeks stelt kinderen vanaf vier jaar een verhaal voor met leuke tekeningen. En een informatiegedeelte met prachtige foto's over hetzelfde thema.
916 ) * AFRIKA --- Afrika --- kleuters --- savanne --- verhalen --- Afrika ; verhalen --- Dieren ; verhalen --- J-af 990 --- Nijlpaarden ; verhalen --- 472.3 --- Afrika : kleuteronderwijs --- Wonen --- Afrika. --- Wonen. --- delen van de wereld --- dieren (themawoord fictie) --- Dutch literature --- Kindergarten --- Afrika (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Africa
Choose an application
Alle dieren krijgen met Pasen altijd een mooi geschilderd ei. Het scheelde niet veel of dit jaar was Paashaas niet gekomen! Als de lente begint, is Paashaas blij dat hij eindelijk eieren kan versieren. Hij vindt ze zo mooi dat hij ze zelf wil houden. Hij vindt het uiteindelijk maar niks en brengt ze toch naar alle dieren. Van zijn vriend Haan krijgt hij zelf een ei. Een vrolijk paasverhaal in de tegenwoordige tijd met korte eenvoudige zinnen in een groot lettertype. Aangepast aan het jonge kind; de bijpassende illustraties zijn soms paginagroot en bestaan uit helder gekleurde sfeervolle collages uit zijden vloeipapier en gekleurd gaas. De illustratrice gebruikt ook vaak stofjes en garen. Ze hebben geen contouren, weinig details en variatie en zijn toch niet saai. Het verhaal heeft een zekere spanning, maar loopt goed af.
prentenboeken --- Pasen --- delen --- hazen --- pasen --- verhalen 3-6 jaar --- Eieren ; verhalen --- Hazen ; verhalen --- Pasen ; verhalen --- Prentenboeken --- Prentenboeken ; verhalend --- paaseieren --- paashaas --- Eieren --- Hazen --- Eieren. --- Hazen. --- Pasen. --- Pasen (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- French literature --- kleuteronderwijs (doelgroep)
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskundemethodes --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- getallenleer --- basisonderwijs --- leerinhouden --- Wiskunde --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Natuurlijke getallen --- Getallen --- Bewerkingen --- Vermenigvuldigen --- Delen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|