Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De volledige serie is opgebouwd rond de methode van het ijsbergrekenen. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.Andere delen in de reeks zijn:Getalbegrip (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsOptellen en aftrekken (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsVermenigvuldigen en delen (Natuurlijke getallen) - Vanaf het tweede leerjaarBreuken (Rationale getallen) - Vanaf het derde leerjaarKommagetallen (Rationale getallen) - Vanaf het vierde leerjaarVerhoudingen en procenten (Rationale getallen) - Vanaf het vijfde leerjaarMeetkunde (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsMeten (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsTabellen en grafieken (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsBron : uitgever
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskundemethodes --- getallenleer --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Getallenkennis --- Meetkunde --- basisonderwijs --- leerinhouden --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Breuken --- Kommagetallen --- Rationale getallen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De volledige serie is opgebouwd rond de methode van het ijsbergrekenen. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.Andere delen in de reeks zijn:Getalbegrip (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsOptellen en aftrekken (Natuurlijke getallen) - Voor kleuter & lager onderwijsVermenigvuldigen en delen (Natuurlijke getallen) - Vanaf het tweede leerjaarBreuken (Rationale getallen) - Vanaf het derde leerjaarKommagetallen (Rationale getallen) - Vanaf het vierde leerjaarVerhoudingen en procenten (Rationale getallen) - Vanaf het vijfde leerjaarMeetkunde (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsMeten (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsTabellen en grafieken (Meten en meetkunde) - Voor kleuter & lager onderwijsBron : uitgever
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskundemethodes --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Getallenkennis --- Meetkunde --- breuken (wiskunde) --- basisonderwijs --- leerinhouden --- getallenleer --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Breuken --- Rationale getallen --- Kommagetallen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Choose an application
De pedagogische begeleidingsdienst van het GO! biedt didactische cahiers aan om onderwijsprofessionals een houvast te geven in hun streven naar optimale leereffecten voor alle lerenden. Dit cahier is een van de negen in een reeks over wiskundedidactiek in het basisonderwijs. De reeks is bedoeld voor iedereen die wil weten hoe je een brug slaat tussen de theorie en de praktijk. Bekijk de inhoudstafel.In de negen cahiers zijn alle leerinhouden voor kinderen van de eerste kleuterklas tot en met het zesde leerjaar tot in de puntjes didactisch uitgewerkt. De reeks is dan ook een onmisbaar instrument voor iedereen die een inkijk wil in de complete inhoud en didactiek van het wiskundeonderwijs aan kinderen van 2,5 tot 12 jaar.
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- wiskundemethodes --- getallenleer --- basisonderwijs --- leerinhouden --- wiskunde --- Wiskunde --- Didactiek --- Wiskundedidactiek --- Procenten --- Verhoudingen --- Rationale getallen --- Breuken --- Kommagetallen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ijsbergrekenen
Choose an application
Het verwerven van van de praktijkkennis voor de leraar bovenbouw, met name van de verhoudingen, breuken, kommagetallen en procenten, is wat dit deel uit de serie Wiskunde en Didactiek beoogt. Door zelfwerkzaamheid en/of samenwerking met medestudenten verwerft de pabo-student geleidelijk aan de inhoudelijke en (vak)didactische competentie die nodig is voor reken- en wiskunde-onderwijs aan leerlingen in de bovenbouw. Een bijzondere plaats neemt deel 2, de leergang procenten, van deze uitgave in. De bijgeleverde cd-rom met fragmenten uit het MILE-project vormt het vertrekpunt voor de student: de praktijk van het reken-wiskunde-onderwijs.
Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Rekenen ; basisonderwijs --- Contains audio-visual material --- didactiek --- rekenen --- secundair onderwijs --- 475.4 --- Breuken (materiaalleer) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Gecijferdheid --- Kommagetallen --- Lager onderwijs --- Procenten --- Realistisch rekenen --- Rekenen --- Verhoudingen (wiskunde) --- Wiskunde --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N. --- bovenbouw --- breuken --- kommagetallen --- procenten --- verhoudingen --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Procentberekening --- Breuken (wiskunde) --- Didactiek --- breuken (wiskunde) --- Percentrekening --- Breuk (wiskunde)
Choose an application
rekenen --- Mathematics --- 475.4 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Breuken (materiaalleer) --- Getallenkennis --- Kommagetallen --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Maten --- Natuurlijke getallen --- Rekenen --- Wiskunde --- 511.1 --- Wiskunde : rekenen --- Secundair onderwijs --- Bewerkingen --- Decimale getallen --- Breuken (wiskunde) --- Negatieve getallen --- Machten (wiskunde) --- Priemgetallen --- Deelbaarheid --- Natuurlijk getal --- Bewerking (wiskunde) --- Decimaal getal --- Breuk (wiskunde) --- Negatief getal --- Machtsverheffing (wiskunde) --- Priemgetal
Choose an application
Globaal gezien bestaat het boek uit twee delen: 1. basale gecijferdheid (rekenen tot 1000 en de verbindingen met het alledaagse leven) en 2. professionele gecijferdheid (het rekenen in de middenbouw en bovenbouw aangevuld met aandacht voor rekendundige en didactische doordenkingen). De delen zijn verdeeld in hoofdstukken op basis van de leerstofdomeinen van reken en wiskunde en herkenbaarheid in de schoolboekjes. Aan elk hoofdstuk is een zelftoets toegevoegd. (Bron: covertekst)
Basisonderwijs --- Rekenen --- Didactiek. --- rekenvaardigheden --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- Teacher education. Teacher's profession --- 475.4 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Gecijferdheid --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Wiskunde --- Aftrekken --- Breuken --- Cijferen --- Delen --- Grafieken --- Hoofdrekenen --- Kommagetallen --- Meetkunde --- Meten --- Optellen --- Procenten --- Rekenmachine --- Rekenvaardigheid --- Schatten --- Vermenigvuldigen --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Wiskunde; ba.o. --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde; ba.o --- Didactiek --- lerarenopleiding --- wiskundige initiatie --- rekenen --- lager onderwijs
Choose an application
Inleiding 1. Taal : Taalgebruik - Taalsystematiek - Spelling - Het woordenboek 2. Wiskunde : Getallen - Optellen - Aftrekken - Vermenigvuldigen - Delen - Breuken - Kommagetallen - Verhoudingen - Procenten - De rekenmachine - Tijd - Geld - Grafieken en tabellen - Meten en metend rekenen - Meetkunde 3. Geschiedenis : De Oudste Tijden - De Oudheid - De Middeleeuwen - De Nieuwe Tijd - De Nieuwste Tijd - De eigen Tijd 4. Samenleving : De overheid - België, Europa en de wereld - Belastingen - Politie - De Procureur des Konings - Rechtspraak 5. Aardrijkskunde : Kaarten - België - Europa - De Wereld 6. Ruimte, aarde, milieu : Het heelal - Weer en klimaat - De bodem - Een ecologische kringloop - De relatie tussen mens en milieu 7. Natuur : Planten - Dieren - De mens 8. Natuurkunde en techniek : Kracht en energie - Magnetisme en elektriciteit - Licht - Geluid - Vaste stoffen, vloeistoffen en gas - Technische toepassingen 9. Verkeer : Wat is verkeer? - Voetgangers - Fietsers - Voorrang - Verkeerstekens - Passagiers 10. Frans : Uitspraak - Grammatica - Woordenschat
lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- eindtermen --- 470 --- Aardrijkskunde --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Frans --- Geschiedenis --- Jeugdencyclopedieën --- Lager onderwijs --- Natuur --- Natuurkunde --- Sociologie --- Taal --- Techniek --- Verkeer --- Wereldoriëntatie --- Wiskunde --- 041 --- 475.2 --- 475.34 --- 475.4 --- 476 --- 478.2 --- Aarde --- Afval --- Basisonderwijs --- Belastingen --- Bodem --- Democratie --- Dieren --- EHBO --- EU --- Elektriciteit --- Energie --- Europa --- Fietsers --- Gassen --- Geld --- Geluid --- Gemeente --- Gezondheid --- Grafieken --- Handboek --- Heelal --- Klimaat --- Kometen --- Kommagetallen --- Kracht --- Lichaam --- Licht --- Magnetisme --- Meetkunde --- Melkwegstelsel --- Mens --- Meten --- Metend rekenen --- Moedertaal --- Naslagwerk --- Nederlands --- Parlement --- Planeten --- Planten --- Politie --- Politiek --- Procenten --- Provincie --- Rechtspraak --- Recyclage --- Regering --- Rekenen --- Rekenmachine --- Spelling --- Taalsystematiek --- Tijd --- Transport --- Vaste stoffen --- Verenigde Naties --- Verkeersborden --- Verkiezingen --- Vloeistof --- Voetgangers --- Weer --- Woordenboek --- Zonnestelsel --- 475 ) * INSTRUMENTELE EN CULTURELE VAARDIGHEDEN - O.N. --- aardrijkskunde --- biologie --- fysica --- geschiedenis --- lager onderwijs --- leerinhouden --- rekenen --- verkeer --- Aardrijkskunde ; basisonderwijs --- Eindtermen ; basisonderwijs --- Frans ; basisonderwijs --- Geschiedenis ; basisonderwijs --- Natuureducatie ; basisonderwijs --- Natuurkunde ; basisonderwijs --- School - werk --- Taal ; basisonderwijs --- Techniek ; basisonderwijs --- Verkeersonderwijs ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Eindtermen --- Encyclopedieën --- Leerinhouden --- Basisonderwijs ; didactiek --- Encyclopedische werken van algem. inhoud --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Franse taal --- Wereldoriëntatie en kennisgebieden --- Verkeersopvoeding --- (zie ook: geleiding) --- (zie ook: realistische wiskunde) --- 475 ) * INSTRUMENTELE EN CULTURELE VAARDIGHEDEN - O.N --- Fysica --- Leerinhoud --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|