Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Handboek dat inzicht en veel praktische tips biedt aan iedereen die zich bezighoudt met het vergroten van de mondelinge taalvaardigheid van kinderen tot 7 jaar.H. MarzakDit boek geeft uitgebreid inzicht in de mondelinge taalverwerving van het jonge kind. In zes hoofdstukken kunnen leerkrachten in het basisonderwijs en pedagogisch medewerkers inzicht krijgen in aspecten als taalproblemen, taalachterstand of taalstoornis, vroegtijdig signaleren van het voorgaande en het belang van ouderbetrokkenheid. Vooral de vele praktische en goed uitvoerbare tips maken dit boek tot een waardevol en aantrekkelijk handboek voor iedereen die zich bezighoudt met het uitbreiden van de mondelinge taalvaardigheid van jonge kinderen tot 7 jaar. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een blauw gekleurde samenvatting en met voetnoten. In blauwe kaders staan talloze praktijkvoorbeelden. Het theoretische gedeelte wordt ondersteund door verhelderende schema?s en afgewisseld met vrolijk gekleurde illustraties. Met voor- en nawoord, bijlage, literatuurlijst en online kijk- en leestips. De auteur was werkzaam als onderbouwleerkracht en remedial teacher in het basisonderwijs en is nu onderwijsadviseur taal en het jonge kind naast haar praktijk voor remedial teaching.© NBD Biblion
Mondelinge taalvaardigheid --- Kleuteronderwijs --- mondelinge taalvaardigheid --- kleuteronderwijs --- Taalverwerving --- Peuters --- Kinderen --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Taalproblemen --- Taalachterstand --- Taalstoornissen --- Taalvaardigheid --- Meertaligheid --- Observatietechnieken --- Ouderbetrokkenheid --- Peuter --- Kind --- Taalprobleem --- Taalstoornis --- Observatietechniek --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Taalverwerving ; peuters --- Taalverwerving ; kinderen --- Didactiek --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- Taalontwikkelingsstoornissen (TOS) --- orthopedagogiek
Choose an application
Elk hoofdstuk behandelt een duidelijk afgebakende deelvaardigheid. Twee doelstellingen staan centraal : * welke acties kan de kleuterleid(st)er plannen, en hoe kan de betrokkenheid van de kleuters worden verhoogd? * hoe kan de leerkracht ervoor zorgen dat zijn / haar observaties zinvol zijn? Ik zie alleen de tranen wil de lezer een houvast bieden om door de bomen nog het bos te zien. Wat is er op de markt? Aan welke criteria beantwoordt het beschikbare aanbod? Wat zijn de voor- en nadelen van de mogelijke alternatieven? Over welke (deel)vaardigheden moet je beschikken bij het gebruik van een bepaalde methode?
Agogiek. --- Kleuteronderwijs --- Observatietechnieken --- Didactiek. --- Kleuteronderwijs. --- Didactic evaluation --- kinderpsychologie --- observeren --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- early childhood education --- Observatietechnieken ; kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Observatie --- didactiek --- 471.4 --- observatie --- 415.3 --- Betrokkenheid --- pedagogiek --- 454.4 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuters --- Observatie --- Relatie leraar - leerling --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- kleuters --- 37.02 --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Oservatie ; evaluatie ; kleuteronderwijs --- Oservatie --- Techniek --- Observeren: kleuters --- kleuterschool: didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Uitvoerende functies --- Didactiek; algemeen --- Evaluatie --- Observeren --- Kleuter --- Observatietechniek --- Sociaal leren
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|