Narrow your search

Library

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

KDG (2)

Odisee (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

DocAtlas (1)

EhB (1)

Hogeschool Gent (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2020 (1)

1999 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Al pratend wijs : het belang van een goede vroege mondelinge taalvaardigheid
Author:
ISBN: 9789492525987 Year: 2020 Publisher: [Huizen] Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handboek dat inzicht en veel praktische tips biedt aan iedereen die zich bezighoudt met het vergroten van de mondelinge taalvaardigheid van kinderen tot 7 jaar.H. MarzakDit boek geeft uitgebreid inzicht in de mondelinge taalverwerving van het jonge kind. In zes hoofdstukken kunnen leerkrachten in het basisonderwijs en pedagogisch medewerkers inzicht krijgen in aspecten als taalproblemen, taalachterstand of taalstoornis, vroegtijdig signaleren van het voorgaande en het belang van ouderbetrokkenheid. Vooral de vele praktische en goed uitvoerbare tips maken dit boek tot een waardevol en aantrekkelijk handboek voor iedereen die zich bezighoudt met het uitbreiden van de mondelinge taalvaardigheid van jonge kinderen tot 7 jaar. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een blauw gekleurde samenvatting en met voetnoten. In blauwe kaders staan talloze praktijkvoorbeelden. Het theoretische gedeelte wordt ondersteund door verhelderende schema?s en afgewisseld met vrolijk gekleurde illustraties. Met voor- en nawoord, bijlage, literatuurlijst en online kijk- en leestips. De auteur was werkzaam als onderbouwleerkracht en remedial teacher in het basisonderwijs en is nu onderwijsadviseur taal en het jonge kind naast haar praktijk voor remedial teaching.© NBD Biblion


Book
Ik zie alleen de tranen : zinvol observeren van kleuters
Author:
ISBN: 9033438631 Year: 1999 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elk hoofdstuk behandelt een duidelijk afgebakende deelvaardigheid. Twee doelstellingen staan centraal : * welke acties kan de kleuterleid(st)er plannen, en hoe kan de betrokkenheid van de kleuters worden verhoogd? * hoe kan de leerkracht ervoor zorgen dat zijn / haar observaties zinvol zijn? Ik zie alleen de tranen wil de lezer een houvast bieden om door de bomen nog het bos te zien. Wat is er op de markt? Aan welke criteria beantwoordt het beschikbare aanbod? Wat zijn de voor- en nadelen van de mogelijke alternatieven? Over welke (deel)vaardigheden moet je beschikken bij het gebruik van een bepaalde methode?

Listing 1 - 2 of 2
Sort by