Listing 1 - 10 of 155 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Orthopedagogics --- inclusief onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- inclusief beleid
Choose an application
Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- leerproblemen --- orthodidactiek --- type 8
Choose an application
zorgverbreding --- schoolagenda --- zorgbeleid --- buitengewoon onderwijs --- schoolbeleid --- School management --- administratie
Choose an application
History of education and educational sciences --- buitengewoon onderwijs --- Antwerp
Choose an application
Scholen voor leerlingen met een beperking of stoornis moeten hun onderwijsactiviteiten doelbewuster en planmatiger gaan inrichten. De kerndoelen die vanuit het Ministerie van Onderwijs gesteld zijn voor het speciaal onderwijs, zijn streefdoelen die aangeven waarop de scholen zich moeten richten. Ze beschrijven het onderwijsaanbod in grote lijnen. De kerndoelen gaan over wat in elk geval aan de orde moet komen. Om de kerndoelen daadwerkelijk te kunnen gebruiken is een concrete uitwerking van deze doelen nodig. Deze uitwerking biedt Van kerndoel tot leerlijn. Het geeft richtlijnen aan het formuleren van didactische doelen conform de kerndoelen voor het speciaal onderwijs. Ook in het reguliere onderwijs kan Van kerndoel tot leerlijn een prettig handvat zijn. De volgende vakgebieden worden beschreven: Rekenen Technisch lezen / Begrijpend lezen Spelling Taal Schrijven Natuur en Techniek Aardrijkskunde Geschiedenis
Buitengewoon onderwijs. --- PXL-Education 2018 --- buitengewoon onderwijs --- didactische werkvormen --- Leerdoelen --- Buitengewoon onderwijs --- Nederland --- Leerlijnen --- leerlijnen --- leerdoelen --- kleuteronderwijs --- Leerdoel --- Leerlijn --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Didactic strategies --- Didactics --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek
Choose an application
90-8560-533-1
buitengewoon onderwijs --- Educational psychology --- leerproblemen --- dom zijn (themawoord fictie) --- leren (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- Buitengewoon onderwijs --- Gehandicapte kinderen --- Kind met een handicap --- Didactics --- Orthopedagogics
Choose an application
Vakgerichte en schoolse benaderingen motiveren leerlingen uit het buitengewoon/speciaal onderwijs niet erg en zijn weinig functioneel. Geïntegreerde algemene en sociale vorming - GASV daarentegen biedt meer kan op slagen. GASV wordt opgebouwd rond thema's die terdege rekening houden met de mogelijkheden, de interesses en de leef- en belevingswereld van de jongeren. Een rijke, krachtige, uitnodigende, motiverende en werkelijkheidsnabije leeromgeving is daarbij essentieel. De thema's moeten de ontwikkelingsdoelen en de handelingsplanning voluit tot hun recht laten komen. (Bron: covertekst)
Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- Objectives of teaching --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- C6 --- leefwereld --- zingeving --- 460.8 --- Buitengewoon onderwijs --- Handelingsplanning --- Multidisciplinair --- OV : opleidingsvorm --- Ontwikkelingsdoelen --- Schoolwerkplan --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Didactiek --- Handelingsplannen --- 031932.jpg --- BUSO --- Buitengewoon beroeponderwijs --- OV3 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Geïntegreerde algemene en sociale vorming --- Buitengewoon onderwijs type 1 --- Opleidingsvorm 3 --- Thematisch werken --- inclusief onderwijs --- Ontwikkelingsdoel --- Handelingsplan --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- inclusief onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- inclusief beleid --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
Listing 1 - 10 of 155 | << page >> |
Sort by
|