Narrow your search

Library

AP (203)

UCLL (163)

Arteveldehogeschool (150)

VIVES (146)

Odisee (132)

Hogeschool Gent (125)

Thomas More Mechelen (118)

KDG (117)

Thomas More Kempen (113)

KBR (104)

More...

Resource type

book (196)

object (6)

digital (3)

film (2)

periodical (2)

More...

Language

Dutch (193)

English (6)

Undetermined (4)


Year
From To Submit

2023 (2)

2022 (1)

2021 (7)

2020 (8)

2019 (4)

More...
Listing 1 - 10 of 203 << page
of 21
>>
Sort by

Book
Aanpak bij leerstoornissen op school en thuis: STICORDI-maatregelen
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Merksem Sprankel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De gave van dyslexie : waarom zelfs heel slimme mensen soms niet kunnen lezen en hoe ze het kunnen leren
Author:
ISBN: 9789038927305 Year: 2020 Publisher: Delft Uitgeverij Elmar BV

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Herziene editie 2020 ism de Stichting Davis Dyslexia Association Nederland. Veel van 's werelds succesvolste mensen danken dat succes aan dezelfde gave die hen verhindert goed uit een boek te kunnen leren.Dit is de stelling van auteur Ron Davis. Zoals zovele dyslectici werd ook hij gezien als een dommerdje thuis en als achterlijk op school. Uiteindelijk werd hij een geslaagd ingenieur, zakenman en beeldhouwer. Op zijn 38e ontdekte hij een manier om een heel boek in slechts een paar uur tijd te lezen. Dit was de inspiratie voor zijn methode, die miljoenen mensen in tientallen landen heeft geholpen om gewoon te kunnen lezen, schrijven en studeren.Een doorbraak in de behandeling van dyslectici.


Object
Insteekmozaiek: pedagogisch onderzoeksmateriaal voor 4-5 en 6 jarigen
Author:
Year: 2005 Publisher: Antwerpen Boek in Beeld

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leerstoornissen. 3 : Controversen en perspectieven
Author:
ISBN: 9060694929 Year: 1982 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een aantal onduidelijke, onzekere en omstreden kernpunten heeft veel onderzoek en discussie opgeleverd, waaruit nieuwe opvattingen naar voren zijn gekomen. Prof. Dumont geeft een kritische refectie op wat in de eerste twee delen aan de orde is gesteld, doet uitgebreid verslag van de discussie en zet de nieuwe benaderingswijzen uiteen, zoals de behavioristische, cognitieve en handelingsleertheorie.


Book
Krachtig anders leren met de Kernvisie methode
Authors: ---
ISBN: 9789490520076 Year: 2014 Publisher: Veenendaal Wizard Wise

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hersenfuncties bij leer- en ontwikkelingsstoornissen
Authors: ---
ISBN: 9789044123678 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat moeten leraren en leerlingbegeleiders weten over de menselijke hersenen? Om hierop een antwoord te geven, gaan we kort in op groei en bouw van de hersenen als orgaan. In, een voor leraren veel spannender, volgend deel kijken we naar wat op dit ogenblik geweten is over het functioneren van de hersenen. We doen dit op drie manieren. Vooreerst kijken we naar het hersenweefsel: welke structurele of chemische afwijkingen kunnen het bestaan van leer- en ontwikkelingsstoornissen verklaren? Ten tweede worden basisprincipes van enkele (oude en recente) medische beeldvormingtechnieken verklaard, om vervolgens een overzicht te geven van belangrijke, wetenschappelijke studies die helpen aan te tonen hoe anders de hersenen van leer- en ontwikkelingsgestoorde kinderen en volwassenen werken. Sommigen hebben echter geen hoge pet op van medische beeldvorming. Zij kijken veel liever naar wat mensen doen en hoe ze het doen en of daar patronen in te herkennen zijn. Daarom gaan we in een derde deel in op enkele beroemde, zoniet beruchte, stellingen die gebaseerd zijn op 'gelijktijdig optredende gedragssymptomen'. (Bron: covertekst)


Book
Leerstoornissen : Deel 2: Diagnostiek en behandeling
Author:
ISBN: 9060693027 Year: 1976 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kinderen en vroege (leer)problemen : stimulerende activiteiten voor nul- tot twaalfjarigen met een acterblijvende ontwikkeling
Author:
ISBN: 907512919X Year: 1997 Publisher: Utrecht Vereniging Remediëring Reken Problemen Utrecht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Krachtig anders leren met de Kernvisie methode
Authors: ---
ISBN: 9789490520519 9789490520120 Year: 2020 Publisher: Ede Uitgeverij Wizard Wise

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hebben kinderen met dyslexie en aanverwante leerproblemen een neurologische afwijking of hebben ze een andere leerstijl? Lees wat deze kinderen nodig hebben om wel goed mee te kunnen komen op school. Wim Bouman heeft op basis van onderzoek bij 1.000 kinderen met leerproblemen, zijn opgedane bevindingen en ervaringen beschreven. Door de Kernvisie methode toe te passen hebben deze kinderen grote vooruitgang geboekt in lezen, spelling, rekenen en hun leerstrategie. Je kunt lezen over zijn controversiële kijk op de wetenschap, die zegt dat dyslexie een ernstige leerstoornis is. Met als uitgangspunt dat mensen met dyslexie een andere leerstijl hebben ontstaat er een mogelijkheid om deze categorie rechtsgeoriënteerde denkers wel te laten leren en resultaten te boeken. Dit boek vertelt je over die andere leerstijl en legt uit waarom deze groep niet aansluit op de wijze waarop zij op school les krijgt, met als gevolg dat zij onderpresteert. Het vaststellen van problemen als dyslexie, add, adhd, hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit is niet moeilijk. Daarvoor een oplossing vinden wel. Dit boek biedt je het antwoord; een oplossing, die blijvend effectief blijkt. Je treft informatie aan over het lezen, schrijven, woordbeelden, spelling, rekenen, hoe er met toetsen omgegaan moet worden, vormen van weerstanden die deze kinderen laten zien en op welke wijze ook sociaal emotionele problemen aangepakt kunnen worden. Dit boek is een must voor ouders die hun kind beter willen kunnen begeleiden, voor leerkrachten en hulpverleners die deze kinderen beter willen begrijpen en effectief willen begeleiden en voor onderwijswetenschappers en beleidsmakers die met open vizier willen kijken naar rechtsgeoriënteerde kinderen en hun onderwijsbehoefte.


Book
Klokkijken en pannenkoeken bakken : tips voor als je dyscalculie hebt
Authors: ---
ISBN: 9789493209817 Year: 2023 Publisher: Huizen Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is speciaal bedoeld voor kinderen die ook rekenproblemen ervaren. Het verhaal biedt aanknopingspunten voor het kind en de ouder/leerkracht om het gesprek op gang te brengen. Het personage Tygo vertelt op een positieve en luchtige manier wat hij van dyscalculie weet en waar hij tegenaan loopt op school en in het dagelijks leven.In de aparte hoofdstukken achter in het boek staat wetenschappelijk onderbouwde informatie over wat we weten over dyscalculie, voor kinderen die er net iets meer over willen weten of voor hun ouders en leerkrachten.

Listing 1 - 10 of 203 << page
of 21
>>
Sort by