Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
ant
filosofie --- History of philosophy --- Kant, Immanuel --- Philosophers --- #GGSB: Epistemologie --- #GGSB: Esthetica --- #GGSB: Filosofie (18e eeuw) --- #GGSB: Filosofie (19e eeuw) --- #GGSB: Moraalfilosofie --- #gsdbf --- 101 --- 150 --- Kant Immanuel --- filosofen --- filosofiegeschiedenis --- kopstukken --- Aard en functie van filosofie --- Geschiedenis van de wijsbegeerte --- Filosofen --- Filosofie : secundaire teksten --- Kant, I. --- 1 KANT, IMMANUEL --- 1 KANT, IMMANUEL Filosofie. Psychologie--KANT, IMMANUEL --- Filosofie. Psychologie--KANT, IMMANUEL --- Filosofie --- Kant, I --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Epistemologie --- Esthetica --- Filosofie (18e eeuw) --- Filosofie (19e eeuw) --- Moraalfilosofie
Choose an application
Marnus die altijd de afwas moet doen thuis en Leila wiens ouders gescheiden zijn, hebben één gemeenschappelijk doel. Samen willen ze in De Mooiste Boom Van Het Heelal klimmen om te voorkomen dat die wordt omgehakt. De gemeente wil namelijk werken uitvoeren op de plaats waar de boom staat. Leila sleurt Marnus mee de boom in en samen besluiten ze uit protest in de boom te wonen. Al snel kunnen ze op steun rekenen van Leila?s moeder, de golfclub, milieuactivisten en de lokale krant. Hoewel overleven in een boom niet altijd van een leien dakje loopt, houden de twee het goed vol. Maar wat is nu de échte reden waarom ze in de boom wonen? Aan het einde blijkt dat de boom voor Marnus een manier is om gezien te worden en voor Leila een plaats om de scheiding van haar ouders te verwerken.Het verhaal neemt ons mee naar Zuid-Afrika waar Leila en Marnus onverbiddelijk vechten voor het voortbestaan van een boom. Belangrijker dan het leven van de boom is het ontdekken van zichzelf. Zo beseft Marnus dat hij in zijn gezin nooit gewaardeerd wordt om wie hij is en wat hij doet. Voor het eerst voelt hij dat hij belangrijk is en dat mensen hem appreciëren om wie hij is. Voor Leila is het avontuur een verwerking van de scheiding van haar ouders. Een manier van herinneren en loslaten. In het begin van het boek staat vooral de boom centraal, pas op het einde ontdek je waarom de twee kinderen écht in de boom klommen. Bron: Pluizer.be
Afrikaans literature --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Protest --- Verliefdheid --- Identiteit --- Boom --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Verliefd zijn
Choose an application
Simi heeft nog nooit zo tegen de zomervakantie opgezien. Twee maanden logeren bij haar oma die ze nog nooit heeft gezien, zonder internet en elektriciteit. Haar oma waarschuwt Simi niet het oerwoud in te gaan. Maar een stem lokt haar het verboden pad op, het bos in, en algauw zinkt ze weg in rood drijfzand, naar een verborgen wereld?https://www.kinderboeken.nl/boek/kinderen-van-het-drijfzand/#inhoud
English literature --- Vakantie --- Grootmoeder --- Oerwoud --- Afrika --- Nigeria --- Magie --- Fantasie --- Avontuur --- Diversiteit --- Natuur --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jeugdboeken 13-16 jaar
Choose an application
ADHD'er Lily en autist Abelard vallen voor elkaar. Is hun liefde sterk genoeg om de verschillen tussen hun persoonlijkheden te overbruggen? Een humoristisch en romantisch coming-of-age-verhaal. Ontluikende liefde Als ADHD'er Lily en autist Abelard per ongeluk een klaslokaal beschadigen, moeten ze nablijven. Dat vindt Lily geen straf; Abelard is slim, knap en loopt dertig seconden achter op de rest van de wereld. Perfect, want zij loopt juist dertig seconden voor. Ze vallen voor elkaar, maar hun relatie is niet zonder moeilijkheden. Is hun liefde sterk genoeg om de verschillen tussen hun persoonlijkheden te overbruggen? (flaptekst))
Syndroom van Asperger --- ADHD --- Liefde --- Identiteit --- Young adultliteratuur --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
ittgenstein
#GGSB: Epistemologie --- #GGSB: Filosofie (20e eeuw) --- #GGSB: Taalfilosofie --- #gsdbf --- 101 --- filosofen --- filosofiegeschiedenis --- Filosofen --- Filosofie : secundaire teksten --- Aard en functie van filosofie --- Filosofie --- Wittgenstein Ludwig --- 1 WITTGENSTEIN, LUDWIG --- 1 WITTGENSTEIN, LUDWIG Filosofie. Psychologie--WITTGENSTEIN, LUDWIG --- Filosofie. Psychologie--WITTGENSTEIN, LUDWIG --- Wittgenstein, Ludwig --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Epistemologie --- Filosofie (20e eeuw) --- Taalfilosofie
Choose an application
690-5
Russian literature --- prinsen (themawoord fictie) --- zwanen (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- sprookjes (genre) --- Sprookjes --- Sprookje
Choose an application
German literature --- Geheimen --- Ongevallen --- Dood --- Liefde --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Geheim --- Ongeval --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Thuis --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Een eindeloze sneeuwvlakte. Drie bevriende pinguïns hebben niet veel te doen, behalve ruziemaken. Als blijkt dat er een zondvloed op komst is en er maar twee pinguïns op de Ark van Noach worden toegelaten, besluiten ze de kleinste in een koffer aan boord te smokkelen. Dat leidt tot komische situaties, maar ook tot gesprekken over de zin en onzin van het bestaan. Drie pinguïns staan samen in de sneeuw te ruziën. Gelukkig zijn ze ook dikke vrienden. Want wanneer slechts twee van hen tijdens de Zondvloed mee mogen met de Ark, besluiten ze meteen de derde aan boord te smokkelen. Dat is natuurlijk om problemen vragen, vooral op een Ark waar God een oogje in het zeil houdt' Het verhaal is een aandoenlijke ode aan de vriendschap, maar stelt ook vragen over God en het godsbeeld, gerechtigheid en willekeur. De dialogen over de geloofskwesties tussen de pinguïns getuigen van een grote filosofische ingesteldheid. Het boek biedt ruimte voor twijfel én voor onvoorwaardelijk geloven. De taal is helder en met zorg gekozen. Zo blijft het verhaal dat prettig voorleest zeer toegankelijk. De kleine zwart-wittekeningen benadrukken de komische sfeer en de relativerende knipoog. (Bron: www.jeugdboekenweek.be)
German literature --- vriendschap (themawoord fictie) --- pinguïns (themawoord fictie) --- Noach --- Ark van Noach --- Pinguïns --- Godsdienst --- JB HUB --- bijbelverhalen --- dieren --- pinguïns --- ruzie --- jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Ruzie ; verhalen --- 100301.jpg --- Pinguins: jeugboeken --- Ruzie: jeugdboeken --- Vriendschap: jeugdboeken --- Pinguïn --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Dutch literature --- Kerstmis (themawoord fictie) --- kerstverhalen --- Kerstman --- Kerstmis --- Elanden --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Eland
Choose an application
De 9-jarige Ahmet komt als oorlogsvluchteling uit Syrie? in een Londense schoolklas terecht. Alexa (9, ik-persoon) en een paar klasgenoten willen hem helpen. Maar door het plan dat ze hebben bedacht, komen ze in grote problemen.https://lemniscaat.nl/boeken/de-jongen-achter-in-de-klas
English literature --- Vluchteling --- Vluchtelingenkind --- Vriendschap --- Schoolleven --- Helpen --- Oorlog --- Verlies (emotie) --- Jeugdboeken 07-09 jaar
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|